Bara en kan ta 10 spänn per gig

Medlem
Bara en kan ta 10 spänn per gig

Jag älskar min Xbox 360. Eller egentligen älskar jag mig själv som är så grym att jag lyckats samla ihop 13300 i gamerscore. Hur som helst.

Idag åkte jag och en kompis till Webhallen och köpte varsin hårddisk för 1200 kronor var. Han fick tusen gigabyte med sig hem. Jag fick hundra. Skillnaden? Han köpte en riktig hårddisk och jag köpte en sån där skämtdisk till Xbox 360. En sån där som kostar tio spänn per gigabyte och bara funkar till just Xbox 360, som i sin tur vägrar acceptera något annat än 360-diskar.

Ibland är Microsoft verkligen roliga. Dom introducerar en feature i nya gränssnittet att kunna exportera hela spel till hårddisken, men deras hårddiskar ligger kvar på priser och storlekar som knappt var gångbara när konsolen lanserades. Och det är vi trogna gamers som varit med sedan 20 GB-starten som drabbas hårdast.

Det var nästan att jag köpte en Elite istället för bara hårddisken -- en Elite kostar 3 000 kronor och har den större hårddisken jag behöver. Och att min gamla 360 kommer få röda ringen-döden förr eller senare är väl mer eller mindre oundvikligt, så en ny box kommer man ändå behöva köpa så småningom.

På Playstation 3 (och nu kommer jag för första gången skriva något positivt om den maskinen här) kan man installera vilken 2,5-tumshårddisk som helst, internt och utan att voida garantin. Det känns lite mer 2008/2009.

#blogg


signatur

Vincere vel mori.

Inaktiv
Bara en kan ta 10 spänn per gig

Vet du hur jag tolkade rubriken? Som att du behövde ta betalt för dina Rock Band-gig för att finansiera alla instrumentinköp. Sug på den!

Inaktiv

Har 21000G, sug på DEN! xD
Är själv på min tredje 360, som jag fick igår...


signatur

Min spelblogg finns att skumma igenom på:
http://www.cbzgaming.blogg.se/

Medlem

13300! Du behöver en (annan) hobby!

Medlem
Skrivet av Mats Nylund:

13300! Du behöver en (annan) hobby!

Du borde ta bort en istället, den som har mest gamerscore när han dör, vinner!


signatur

Morning Glory, the revival!
An "It's so easy" to be social, "It's so easy" to be cool

Inaktiv

Microsoft är ju alltid som dom är, ena stunden så är konsolen en stor jäkla kärlek andra stunden då är den inget att ha men det är ändå nånting med dom att man stannar tryggt och försiktigt framm.

Det vill säga det jag försöker mena är att jag föredrar hellre Microsoft (Xbox 360 or just vanlig Box) än Sony.


signatur

R.I.P Super Play, No more Super Play 1996-2009.
Find something to believe in, and find it for yourself. When you do, pass it on to the future.

1
Skriv svar