Ingen prissänkning av Xbox 360

Robot
Medlem
Ingen prissänkning av Xbox 360

Förstår det. Varför sänka när det säljs så bra?


signatur

"No one will be left to prove that humans existed". - Dave Mustaine

Medlem

Inte förvånad, priset är ändå överkomligt.


signatur

I'm a snake, follow me!

Medlem

Dåååligt....

Inaktiv

Inte så förvånad.. för det är hyfsat billigt


signatur

The Sith Lords Restored Content Mod (TSLRCM) 1.8: http://deadlystream.com/forum/files/file/197-tsl-restored-con...

Medlem

Priset är redan bra


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem

Priset är tillräckligt bra! Dock så sålde jag min 360, hade glömt hur stort nätagget var och diverse kablar. Skönt att slippa skiten! Kanske köper igen om en tystare version släpps, annars blir det PS3 senare iår.

Medlem

haha den e ju billig om man jämför med den allsmäktiga PS3an

Inaktiv

Håller med... finns ju ingen som helst anledning till att sänka priset. Däremot så skulle en prissänkning på PS3:an vara oerhört välkommen. Fruktansvärt överpris fortfarande.

Och näe, jag skiter i att folk jämför den med bluray spelare till tv:n. Det är en spelkonsoll o inget annat för mig. ^^ Så det motiverar inte priset. 3000kr vore lagom, då köper jag en direkt.

Inaktiv

Håller med... finns ju ingen som helst anledning till att sänka priset. Däremot så skulle en prissänkning på PS3:an vara oerhört välkommen. Fruktansvärt överpris fortfarande.

Och näe, jag skiter i att folk jämför den med bluray spelare till tv:n. Det är en spelkonsoll o inget annat för mig. ^^ Så det motiverar inte priset. 3000kr vore lagom, då köper jag en direkt.

Edit: Plus avsaknaden av Dual-shock... inget man inte kan leva utan givetvis. Men varför varför valde de att inte ha med den?! :/ Stort minus. Och så samma gamla trista utformning på handkontrollen.

Medlem
Skrivet av ReZnoR2K6:

Edit: Plus avsaknaden av Dual-shock... inget man inte kan leva utan givetvis. Men varför varför valde de att inte ha med den?! :/ Stort minus. Och så samma gamla trista utformning på handkontrollen.

Det var juridiska skäl bakom, det företag som påstås ha uppfunnit dual shock tillät inte Sony använda detta. Varför dem inte gjorde det mot microsofts 360 låter jag vara osagt. Hur som helst är konflikten löst och Sony FÅR nu använda dual shock igen. Om dem implementerar det eller inte i framtida PS3or återstår att se.

Angående priset på 360 så tycker jag att det är helt rimligt prissatt, men eliten är fruktansvärt dyr. Obegripligt hur man köper en elite över en PS3. En vanlig premium är det ingen diskussion om dock, det är en helt klart prisvärd konsol.

Ingen officiellt tillkännagedd prissänkning ännu i alla fall Att säga att priset inom en snar framtid kommer att sänkas är ju att skjuta sig i foten.

Skrivet av Twitch:

Det var juridiska skäl bakom, det företag som påstås ha uppfunnit dual shock tillät inte Sony använda detta. Varför dem inte gjorde det mot microsofts 360 låter jag vara osagt. Hur som helst är konflikten löst och Sony FÅR nu använda dual shock igen. Om dem implementerar det eller inte i framtida PS3or återstår att se.

De gav sig faktiskt på MS också, vilka snällt (eller så) hostade upp pengarna för att få använda tekniken.

Medlem
Skrivet av Twitch:
Skrivet av ReZnoR2K6:

Edit: Plus avsaknaden av Dual-shock... inget man inte kan leva utan givetvis. Men varför varför valde de att inte ha med den?! :/ Stort minus. Och så samma gamla trista utformning på handkontrollen.

Det var juridiska skäl bakom, det företag som påstås ha uppfunnit dual shock tillät inte Sony använda detta. Varför dem inte gjorde det mot microsofts 360 låter jag vara osagt. Hur som helst är konflikten löst och Sony FÅR nu använda dual shock igen. Om dem implementerar det eller inte i framtida PS3or återstår att sel.

Microsoft och nintendo hostade upp pengarna, det gjorde inte sony tills nyligen, inget mer än så

Inaktiv

Priset är väl okey men de får gärna skynda på med elite till europa och version två av 360.

Medlem
Skrivet av radiuz:

Priset är tillräckligt bra! Dock så sålde jag min 360, hade glömt hur stort nätagget var och diverse kablar. Skönt att slippa skiten! Kanske köper igen om en tystare version släpps, annars blir det PS3 senare iår.

Haha.. förstår mig inte på folk som klagar på nätagget till x360!? WTF? Man SER den ju inte.. den ligger ju antingen gömd bakom tv:n, byron, soffan eller något annat dyligt. Snacka om att klaga bara för att få klaga Knäppt!

On topic: Tycker priset är rimligt faktiskt. Eliten skulle gärna få vara lite billigare, men med en större disk så.. ja..

Medlem
Skrivet av Toxic78:
Skrivet av radiuz:

Priset är tillräckligt bra! Dock så sålde jag min 360, hade glömt hur stort nätagget var och diverse kablar. Skönt att slippa skiten! Kanske köper igen om en tystare version släpps, annars blir det PS3 senare iår.

Haha.. förstår mig inte på folk som klagar på nätagget till x360!? WTF? Man SER den ju inte.. den ligger ju antingen gömd bakom tv:n, byron, soffan eller något annat dyligt. Snacka om att klaga bara för att få klaga Knäppt!

On topic: Tycker priset är rimligt faktiskt. Eliten skulle gärna få vara lite billigare, men med en större disk så.. ja..

Jag äger en 360 och håller om den varmt, men att säga att storleken på nätaggregatet inte spelar någon roll är bara... dumt. Jämför med PS3:ans, där är allting intryckt i chassit på det sättet som det ska vara. Nätaggregatet till 360 är en klump som oftast är i vägen, punkt slut.


signatur

"There are many aspects of human existence that I will never understand..."

Medlem

Jämfört med wiin så är 360n nu superbillig.

Medlem

Helt klart en "groda" av David Hufford, om han meddelar nu att det kommer ske en prissänkning senare i år, tappar dom massa försäljning, vänta får ni se

Medlem

jag skiter duktigt i en sänkning av priset...
Bara dem tar och släpper eliten i europa snart!

Inaktiv
Skrivet av mr.bear:

Jag äger en 360 och håller om den varmt, men att säga att storleken på nätaggregatet inte spelar någon roll är bara... dumt. Jämför med PS3:ans, där är allting intryckt i chassit på det sättet som det ska vara. Nätaggregatet till 360 är en klump som oftast är i vägen, punkt slut.

Varför är det dumt att säga detta då? Det har ju ingen betydelse om nätagreggatet är separat eller inbyggt. (ok ur estetisk synpunkt förstås) Visst kunde väl MS löst designen och utformingen på ett annat sätt. Som du nämner PS3 som exempel. Men själv så tycker jag det är bra att det är separat. Med tanke på värmen t.ex. Och har man den i en tvbänk eller liknande så är den inte i vägen. Mitt på golvet är den det givetvis. ^^

Medlem
Skrivet av mr.bear:

Jag äger en 360 och håller om den varmt, men att säga att storleken på nätaggregatet inte spelar någon roll är bara... dumt. Jämför med PS3:ans, där är allting intryckt i chassit på det sättet som det ska vara. Nätaggregatet till 360 är en klump som oftast är i vägen, punkt slut.

Och jag repeterar, att säga att det faktiskt spelar roll är "bara dumt". Ge mig en bra anledning till varför det i hela fridens namn spelar någon roll!? Och kom inte och säg "jo bara för att i PS3:an är den inbyggd"
So what!?
Att sitta åh irriteras sig på att det är ett externt nätagg till en produkt, TROTS att man inte ser den, DE är dumt!

1
Skriv svar