Darth Vader kommer till Jönköping

Robot
Darth Vader kommer till Jönköping
Medlem
Darth Vader kommer till Jönköping

Haha

Inaktiv

Har han på sig kostymen då?

Medlem

Nästan häftigt ju;) Blir ju sugen på att åka dit

Medlem

"The geek is strong with you"


signatur

Don't tell me i got no life, im a gamer, i got millions.

Inaktiv

Känns elakt att säga det här men jag måste!

Skrivet av IMDB:

David Prowse - Darth Vader
James Earl Jones - Darth Vader (voice)

Hans roll i och betydelse för filmen är helt i klass med killen som spelade Jabba the Hutts svans...


signatur

Serious Rabarber Squad, Kravlöst i BF2 sen 2005
Spasdar: Aldrig att Starforce _förstör_ hårdvaran

Medlem

hehehe. den var bra

Inaktiv

Kommer han som gör rösten vara där då?

Eller ska han gå omkring och inte säga någonting i 2 dagar?

Medlem
Skrivet av SgtKelly:

Känns elakt att säga det här men jag måste!

Skrivet av IMDB:

David Prowse - Darth Vader
James Earl Jones - Darth Vader (voice)

Hans roll i och betydelse för filmen är helt i klass med killen som spelade Jabba the Hutts svans...

Hans roll var nog lite större än så... eller hade du nöjt dig med bara en röst och ingen skådespelare? Så när Luke slåss mot honom slåss han ensam och allt man hör är en röst som snackar lite då och då, kanske till och med ett lasersvärd som hänger i luften och viftar lite...

Det roliga är att han inte visste att hans röst skulle klippas bort, utan fick se det på premiären:P På youtube finns orginalinspelningar där man hör hans röst, låter verkligen helt annorlunda, särskilt eftersom man är van vid James Earl Jones röst. (btw, ett måste är att se Conan Barbaren där James E Jones spelar "the bad guy":D)

Medlem

Fyyyyfaaan! Trodde det bara var Stormtroopers som skulle komma först!


signatur
Medlem

Först köper ni en Darth Vader Bronze Statue sen fixar ni autograf på den för att sedan sälja för dubbla priset.

Medlem
Skrivet av båtsman:
Skrivet av SgtKelly:

Känns elakt att säga det här men jag måste!

Skrivet av IMDB:

David Prowse - Darth Vader
James Earl Jones - Darth Vader (voice)

Hans roll i och betydelse för filmen är helt i klass med killen som spelade Jabba the Hutts svans...

Hans roll var nog lite större än så... eller hade du nöjt dig med bara en röst och ingen skådespelare? Så när Luke slåss mot honom slåss han ensam och allt man hör är en röst som snackar lite då och då, kanske till och med ett lasersvärd som hänger i luften och viftar lite...

Det roliga är att han inte visste att hans röst skulle klippas bort, utan fick se det på premiären:P På youtube finns orginalinspelningar där man hör hans röst, låter verkligen helt annorlunda, särskilt eftersom man är van vid James Earl Jones röst. (btw, ett måste är att se Conan Barbaren där James E Jones spelar "the bad guy":D)

hans roll är viktig men han är personligen inte särkilt viktig eftersom allt han gör är att gå omkring och sen leka lite med ett svärd. inte direkt som att killen kommer få nån oscar eller nåt

Inaktiv
Skrivet av båtsman:
Skrivet av SgtKelly:

Känns elakt att säga det här men jag måste!

Skrivet av IMDB:

David Prowse - Darth Vader
James Earl Jones - Darth Vader (voice)

Hans roll i och betydelse för filmen är helt i klass med killen som spelade Jabba the Hutts svans...

Hans roll var nog lite större än så... eller hade du nöjt dig med bara en röst och ingen skådespelare? Så när Luke slåss mot honom slåss han ensam och allt man hör är en röst som snackar lite då och då, kanske till och med ett lasersvärd som hänger i luften och viftar lite...

Det roliga är att han inte visste att hans röst skulle klippas bort, utan fick se det på premiären:P På youtube finns orginalinspelningar där man hör hans röst, låter verkligen helt annorlunda, särskilt eftersom man är van vid James Earl Jones röst. (btw, ett måste är att se Conan Barbaren där James E Jones spelar "the bad guy":D

Övre textblocket: Ja, jag hade nog nöjt mej med bara röst och ingen skådis.

Nedre textblocket: Oj, det var som f-n. Det hade jag ingen aning om!


signatur

Serious Rabarber Squad, Kravlöst i BF2 sen 2005
Spasdar: Aldrig att Starforce _förstör_ hårdvaran

Medlem
Skrivet av SgtKelly:

Övre textblocket: Ja, jag hade nog nöjt mej med bara röst och ingen skådis.

Nedre textblocket: Oj, det var som f-n. Det hade jag ingen aning om!

Ska kolla om jag hittar de filmerna där hans röst har klippts bort;)

Skrivet av MackZ:
Skrivet av båtsman:
Skrivet av SgtKelly:

Känns elakt att säga det här men jag måste!

Skrivet av IMDB:

David Prowse - Darth Vader
James Earl Jones - Darth Vader (voice)

Hans roll i och betydelse för filmen är helt i klass med killen som spelade Jabba the Hutts svans...

Hans roll var nog lite större än så... eller hade du nöjt dig med bara en röst och ingen skådespelare? Så när Luke slåss mot honom slåss han ensam och allt man hör är en röst som snackar lite då och då, kanske till och med ett lasersvärd som hänger i luften och viftar lite...

Det roliga är att han inte visste att hans röst skulle klippas bort, utan fick se det på premiären:P På youtube finns orginalinspelningar där man hör hans röst, låter verkligen helt annorlunda, särskilt eftersom man är van vid James Earl Jones röst. (btw, ett måste är att se Conan Barbaren där James E Jones spelar "the bad guy":D)

hans roll är viktig men han är personligen inte särkilt viktig eftersom allt han gör är att gå omkring och sen leka lite med ett svärd. inte direkt som att killen kommer få nån oscar eller nåt

jag tycker det var ******* elakt sagt han är ju Darth Vader! Klart han ska få pris för sitt fina jobb! Hade du hellre sett fettot James som Darth?


signatur
Medlem

signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Medlem

Jag hoppas han tar av sig hjälmen ibland och att han då ser lika dan ut som i sista filmen utan hjälmen. Han är ju nästan lite smått söt då

Medlem

Kan någon bekräfta om han kommer ha kostymen på sig eller inte? Detta är viktigt!


signatur
Medlem
Skrivet av Eschricht:

Jag hoppas han tar av sig hjälmen ibland och att han då ser lika dan ut som i sista filmen utan hjälmen. Han är ju nästan lite smått söt då

Hehe ser ut som en padda


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Inaktiv
Skrivet av Åke Vader:

Kan någon bekräfta om han kommer ha kostymen på sig eller inte? Detta är viktigt!

Maila dreamhacks personal, de borde veta.

Medlem
Skrivet av Ankh:
Skrivet av Eschricht:

Jag hoppas han tar av sig hjälmen ibland och att han då ser lika dan ut som i sista filmen utan hjälmen. Han är ju nästan lite smått söt då

Hehe ser ut som en padda

Det är en annan skådespelare som spelade i den sekvensen.

"When Sebastian Shaw was revealed in Star Wars: Episode VI - Return of the Jedi (1983) as the "man behind Darth Vader's mask", Darth Vader became the first recurring role in a movie series to be played by three actors at the same time: body by Prowse, voice by James Earl Jones and face by Sebastian Shaw."


signatur

www.spelkult.se - Spelkult

Medlem
Skrivet av HYBRiS:

Det är en annan skådespelare som spelade i den sekvensen.

"When Sebastian Shaw was revealed in Star Wars: Episode VI - Return of the Jedi (1983) as the "man behind Darth Vader's mask", Darth Vader became the first recurring role in a movie series to be played by three actors at the same time: body by Prowse, voice by James Earl Jones and face by Kermit the frog."

Ahaaa..det förklarar en del


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Medlem

Inte att förglömma Bob Anderson som skötte fäkting scenerna.

Och C. Andrew Nelson har agerat vader i par lucas events o lite annat smått o gått


signatur

quod similis saporem blandeque coruscant

Medlem

1. Han var en av skådisarna i orginal Star Wars (Respekt)
2. Spelade Vader (Fett med respekt)
3. Han är en av få som fått bära Vader kostymen (orginalet det vill säga)
4. Vad fan har ni gjort som är så jävla coolt att ni kan klaga på han, kom med nått bättre själv innan ni klagar på hans "minimala" roll?


signatur

[ASUS STRIX B650-A | AMD Ryzen 7600X | 32Gb 6000MHz CL36 | GIGABYTE Aero RTX 4080 | Vattenkylning]

Medlem

haha, behövde de en stand-in för världshistoriens sämsta fäktscener?

Undrar hur kass Prowse isf är på fäktning....


signatur

www.spelkult.se - Spelkult

Medlem
Skrivet av ElyziuM:

4. Vad fan har ni gjort som är så jävla coolt att ni kan klaga på han, kom med nått bättre själv innan ni klagar på hans "minimala" roll?

Umm...fanboy kanske?


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Medlem

Darth Vader spelades inte av någon skådespelare!! Han finns på riktigt!!! Jag lovar!!:P

Inaktiv

haha han har tydligen varit med i vita lögner...


signatur

/_\_/_\
/_\

Medlem
Skrivet av snyft:

haha han har tydligen varit med i vita lögner...

Ja, minns när jag läste det... det är DET som ger power.

Jag har redas sett honom dock, i göteborg på sci-fi mässan där. Tillsammans med han... gimli...


signatur

My goal in life is to be the person my dog thinks I am.

Inaktiv

Hahaha, Prowse verkar vara Hollywoods svarta får


signatur

Serious Rabarber Squad, Kravlöst i BF2 sen 2005
Spasdar: Aldrig att Starforce _förstör_ hårdvaran

12
Skriv svar