Snack om musiken i World of Warcraft

Robot
Inaktiv
Snack om musiken i World of Warcraft

Musiken är en enormt stor del av spelupplevelsen imo. Prova se en film utan musik till exempel. Grafiken är inte det största bidragande elementet till stämning det är ljud och musik anser jag, se till exempel FF7 det håller fortfarande hög kvalitet. Senast jag gillade stämningsbyggande musik var i gears of war.


signatur

e=mc2

Medlem

Håller helt med. Musiken är en väldigt stor stämningsförhöjare.

Jämt när jag spelar så ska det va hög volym :).

Medlem

Jodå musiken gör bra mycket, tycker dock inte musiken i wow är mycket till, visst delarna till cinematicen är rätt schysst men den mesta musiken i spelet är inte direkt speciell. De flesta stänger väl antagligen av den efter någon dag ändå

Medlem

musiken är säkert skitbra, har spelat en gubbe till 62, har inte haft musiken i spelet på en ända gång :D, kör alltid med hardtrance/techtrance/hardstyle

Medlem
Medlem
Skrivet av Pooslice:

Megaman!

word! Megaman 2 bästa spelmusiken ever!

Medlem

Megaman 2 <3


signatur

Varning, ovanstående text kan innehålla särskrivning.

Inaktiv

har allt ljud från wow avstängt...tom musiken...
sitter och lyssnar på talböcker medans jag lirar


signatur

*9/11* är fejk....dom sprängde sig själva...
stackars osama...jagad för ingenting...

Medlem
Skrivet av Prima.Materia:

Musiken är en enormt stor del av spelupplevelsen imo. Prova se en film utan musik till exempel. Grafiken är inte det största bidragande elementet till stämning det är ljud och musik anser jag, se till exempel FF7 det håller fortfarande hög kvalitet. Senast jag gillade stämningsbyggande musik var i gears of war.

Film utan musik tycker jag bara är en stämningshöjare. Children of Men och Världarnas Krig är två exempel.

Medlem
Skrivet av Wardancer:

Megaman 2 <3

QFT!


signatur

Videomupp

Inaktiv
Skrivet av Panimala:
Skrivet av Prima.Materia:

Musiken är en enormt stor del av spelupplevelsen imo. Prova se en film utan musik till exempel. Grafiken är inte det största bidragande elementet till stämning det är ljud och musik anser jag, se till exempel FF7 det håller fortfarande hög kvalitet. Senast jag gillade stämningsbyggande musik var i gears of war.

Film utan musik tycker jag bara är en stämningshöjare. Children of Men och Världarnas Krig är två exempel.

Är väl musik i världarnas krig ? nyinspelningen alltså :B ? måste kolla upp det!

Children of men är bra ja ;: )

Inaktiv

Musiken i WoW är riktigt bra men efter ett tag så tröttnar man. Själv har jag allt ljud i WoW avstängt och lyssnar på .mp3or istället


signatur

War never changes.

Inaktiv

Musik i spel är en jättestor del för mig av mitt "helhetsintryck" av upplevelsen som att spela spel är. Och just i WoW så har dom fått till passande musik som är väldigt bra. Nackdelen i ett MMO är att det kan lätt bli tjatigt, så det är skönt att man kan slänga igång mp3-spelaren i bakgrunden och lyssna på nått helt annat när man vill

Medlem

mmm c&C spelen hade asbra musik! nuförtiden e den inte riktigt lika tung längre k'nns det som..

Medlem

Visst, det är inget fel på musiken som andra här säger. Men på det sättet många hardcore gamers lirar så blir det svårt att att hitta en passande musiksnutt.
Den som kan höja stämningen till 14 timmars grindande med lite musik måste nog vara ett geni.

Medlem

Som sagt, musiken måste passa in. Perfet exempel på detta är Mafia där själva temana för olika händelser består av en orksester, introt osv, eller vissa biljakter. Och när all tär lungt är det lugn och fin jazz som strömmer genom högtalarna.

Hitman 2 Är nog en av de hitman-spel med bäst musik, speciellt när man är i ryssland, man får en känsla av den där röda armén-musiken.....

Medlem

Musik i spel är ju ett måste. I alla fall för mig. Musiken utgör halva upplevelsen och att byta ut den mot egna mp3'er vore otänkbart för mig. Ta EVE till exempel, underbar musik som bara osar atmosfär. Finns så otroligt massa bra spelmusik att det vore synd och skam att missa.

Så stäng nu av allt trace-trams och på med in-game musik! hehe


signatur

gurkoz!com - www.gurkoz.com | Everything you can imagine is real

Medlem
Skrivet av Fargo:

Hitman 2 Är nog en av de hitman-spel med bäst musik, speciellt när man är i ryssland, man får en känsla av den där röda armén-musiken.....

Och musiken i Hitman-spelen är gjord av Jesper Kyd. Kyd och Mikael Balle i The Silents gjorde en hel del fräcka demos på Amiga (Global Thrash, Hardwired etc.) och är just den "blipblop"-musik som det talas om i brödtexten. Med fantasi låter blipblop bra mycket bättre än hela kompositioner, där man blir tvångsmatad med ett helt koncept -- utan utrymme för tolkningar. BLIPBLOP FTW!


signatur

Move.L #beef, $4
Om du läser detta, har jag aptråkigt på jobbet -- och andra sidan, verkar du ha det också, ska vi ligga med varandra?

Medlem

Lyssnar mycket på C64 musik


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Medlem
Skrivet av gryzor:

Och musiken i Hitman-spelen är gjord av Jesper Kyd. Kyd och Mikael Balle i The Silents gjorde en hel del fräcka demos på Amiga (Global Thrash, Hardwired etc.) och är just den "blipblop"-musik som det talas om i brödtexten. Med fantasi låter blipblop bra mycket bättre än hela kompositioner, där man blir tvångsmatad med ett helt koncept -- utan utrymme för tolkningar. BLIPBLOP FTW!

Hardwired.... underbart.


signatur

gurkoz!com - www.gurkoz.com | Everything you can imagine is real

Medlem

Oblivion för segern. Grym musik.


signatur

Everytime I look at myself, I can't believe how awesome I am.

Medlem

Jason Hayes stavas det med A.

Medlem

ÄLSKAR SWG musiken, perfekt stämmning, som sades tidigare, att musiken ändras när du går i combat osv.

Medlem

half-life2 och ep1, när musiken kommer igång där blir det bra mycket stämningsförhöjning.

annars! MEGAMAN <3 <3 <3 <3 <3

Inaktiv

Mm om man ska ta sig en grinding-session i wow så får det bli lite Dragonforce, Ozzy Osbourne, Takida, Sonata Arctica, Within Temptation eller liknande. Inget dunkadunkaskit här inte. ^^ Det är inte riktig musik. Hehe

Nåja, men för övrigt så tycker jag det är väldigt bra när spelmusiken anpassas efter de olika situationerna i spelen. Gör det hela komplett.

Medlem

Musiken till Metal Gear Solid 2 är världens bästa spelmusik <3


signatur

En styck signatur.

1
Skriv svar