KOTOR 3 redan till julen 2007?

Medlem

Tja det skulle ju vara riktigt trevligt Är ett fan av 1an och tyckte 2an var helt ok men kunnat varit mycket bättre.,

Bara hålla tummarna och hoppas detta rykte har lite sanning i sig.

*gäsp*:O

Medlem

Hoppas verkligen att det är sant.

Inaktiv

Älskade ettan, det första spel jag spelat igenom ett femtal gånger :D. Men obsidian förstörde min upplevelse av tvåan genom att återanvända modeller och skins för att inte nämna animationen och annat. En stor karaktär i ettan var helt plötsligt en säkerhetsvakt i tvåan, och spelet bara gick vidare som att de inte förväntade att jag skulle märka detta.

Medlem

Ohhh, KotOR 3... En våt dröm, som kanske besannas!

Medlem

Jag reserverar mig lite inför den här informationen av flera skäl. Det första datumet som når ut angående släppdatum för spel är falskt i så gott som alla fall. Sen när det gäller rollspel, så brukar släppdatumen för just den sortens spel skjutas fram flera gånger, inte sällan ett kvartal. Men angående själv spelet så kan jag bara säga att jag dreglar av förväntan. Det första spelet i serien är helt klart det bättre av de två som släppts och visade på en god integration mellan handling, moraliska dilemman och stridssytem. Tvån var även den en bra titel, men ettan ansåg jag, och flera med mig, var ändå bättre. Bättre i den mening att handlingen var mer sammanhållen. Trean kommer att stå inför en helt annan utmaning. Företaget måste inte bara lära sig av sina misstag från tvåan och komma med en bra handling, det måste även integrera spelet till den nya generationens spel och även tävla med det efterlängtade Mass Effect. Summa summarum tror jag att om de bara lär av sitt misstag från tvåan (The Sith Lords), så kommer de ej att behöva oroas av Mass Effect. För vem har sagt att en äkta gamer måste välja mellan att köpa ett av två spel?

Inaktiv

Du vet att det är bioware som skapar Mass Effect va? Och jag är ganska säker på att även om Obsidian utvecklade tvåan så äger Bioware fortfarande rättigheterna till spelet. Så jag tror inte de behöver oroa sig för konkurrans om båda spelen är deras.

Medlem

"redan"? Julen är ju sjukt avlägsen... å andra sidan när det gäller spelsläpp antar jag att det är ganska liten tid... det tar för lång tid att göra ett spel.


signatur

My goal in life is to be the person my dog thinks I am.

Inaktiv
Skrivet av Pera:

Jag reserverar mig lite inför den här informationen av flera skäl. Det första datumet som når ut angående släppdatum för spel är falskt i så gott som alla fall. Sen när det gäller rollspel, så brukar släppdatumen för just den sortens spel skjutas fram flera gånger, inte sällan ett kvartal. Men angående själv spelet så kan jag bara säga att jag dreglar av förväntan. Det första spelet i serien är helt klart det bättre av de två som släppts och visade på en god integration mellan handling, moraliska dilemman och stridssytem. Tvån var även den en bra titel, men ettan ansåg jag, och flera med mig, var ändå bättre. Bättre i den mening att handlingen var mer sammanhållen. Trean kommer att stå inför en helt annan utmaning. Företaget måste inte bara lära sig av sina misstag från tvåan och komma med en bra handling, det måste även integrera spelet till den nya generationens spel och även tävla med det efterlängtade Mass Effect. Summa summarum tror jag att om de bara lär av sitt misstag från tvåan (The Sith Lords), så kommer de ej att behöva oroas av Mass Effect. För vem har sagt att en äkta gamer måste välja mellan att köpa ett av två spel?

Har du druckit ? ;p

För övrigt, Kotor3 längtar jag till, men från det jag har hört från mer "officiella" källor är det fortfarande inte stor chans att den kommer. =/

QRT
Medlem

Tror inte på det datumet. Men en uppföljare vore ju dunder. 2ans slut var ju ganska kasst, annars mycket bra spel.

Medlem

Mmh, kotor 3 <3

Inaktiv

Hoppas att verkligen Obsidian kommer utveckla detta! För Bioware är upptagen med andra spel och ja vill inte ha en tredje utvecklare i 3:an.


signatur

The Sith Lords Restored Content Mod (TSLRCM) 1.8: http://deadlystream.com/forum/files/file/197-tsl-restored-con...

Skrivet av Tpiom:

Hoppas att verkligen Obsidian kommer utveckla detta! För Bioware är upptagen med andra spel och ja vill inte ha en tredje utvecklare i 3:an.

Det behöver inte betyda ett sämre spel för att någon annan skulle ta över, kan till och med bli positivt.


signatur
Medlem
Skrivet av Tr0ll:

Obsidian som höll på med tvåan har jag dock inte hört mycket ifrån, endast att dom håller på med NWN2-expansionet och någonting mer, dock inte något sagt om KOTOR3.

Obsidian håller för tillfället på med ett Alien-RPG som dom utvecklar tillsammans med SEGA.

Medlem

Har kört igenom både 1an och 2an flera gånger. Vet inte vad det är med dom spelen som gör att jag älskar dom. Men dom är mina favvorollspel tillsammans med vampire the masquerade: blood lines. Längtar VERKLIGEN efter KOTOR 3

Inaktiv
Skrivet av samuell:

är det bara jag som tycker att tvåan var bra..

Nej, jag tyckte också om tvåan

Medlem
Skrivet av samuell:

är det bara jag som tycker att tvåan var bra..

jag tycker att tvåan är bra:)


signatur

Just when I thought I was out... the pc pull me back in.

Medlem

Det kom ju i allafall inte till årsskiftet, men det är få speltillvärkare som håller vad de först lovar när det gäller release.

Inaktiv

1:an hade helt klart bättre story än 2:an, men båda spelen är fortfarandet två av de bästa jag spelat. Om 3:an kom skulle det vara väldigt välkommet!

Medlem

Finns det nåt nytt om trean?


signatur

Just when I thought I was out... the pc pull me back in.

12
Skriv svar