PS3 passerar tre miljoner sålda enheter

Robot
Medlem
PS3 passerar tre miljoner sålda enheter

grats! yet again, räknar de sålda som "skickade" enheter till affären som de brukar göra?

Medlem

Köpte min igår


signatur
Medlem

Frågan är väl hur mkt de gått i plus nu på sin spelförsäljning då de förlorar på varje såld enhet.

Inaktiv
Skrivet av Drunken_monkey_boxer:

grats! yet again, räknar de sålda som "skickade" enheter till affären som de brukar göra?

Antagligen, det är ju "sålda" enheter för Sony

Inaktiv
Skrivet av Drunken_monkey_boxer:

grats! yet again, räknar de sålda som "skickade" enheter till affären som de brukar göra?

Självklart gör de det. Annars så har PS3 sålt jäkligt dåligt i övriga världen.

Medlem

Succé!


signatur

Meep!

Inaktiv

signatur

sleeplezz

Medlem

Spel som Final Fantasy XIII och andra stora titlar lär ju öka försäljningen av PS3. Frågan är bara hur det går fram tills dess att dessa släpps.

Inaktiv

WOA...fan..det gick fort..
56k modem fart juh!


signatur

*9/11* är fejk....dom sprängde sig själva...
stackars osama...jagad för ingenting...

Inaktiv

fick min ps3 häromdan också.
och är helnöjd med motorstorm och ridge racer 7.
har inte köpt fler spel än.

vet nån hur tangentbordet till ps3 är ?
har bara sett det i butik, inte fått chans att prova det.

Medlem
Skrivet av MacCoy:

WOA...fan..det gick fort..
56k modem fart juh!

Säljer i likvärdig hastighet som xbox360 gjorde. Men wii säljer väldigt fort i jämförelse.

http://www.vgchartz.com/hwcomps.php?cons1=Wii&reg1=All&cons2=...

Medlem

bara att gratulera, ska skaffa min i höst om allt vill sig väl. *längtar*


signatur

- I mean gaming journalists look bad just writing about stuff, but when you put them in front of a camera...a whole new dimension of bad is created.

Inaktiv
Skrivet av BangBoomBang:

ridge racer 7.

äntligen nån som köper PS3'ans bästa release spel!
du och jag ska tävla min gode man!
:heart::evil:

Medlem

PS3an går i samma spår som PS2an försäljningsmässigt. Visst, Wii säljer otroligt bra, men att den sålt dubbelt så mycke kan ju bero på att PS3an är dubbelt så dyr. När alla stortitlar släpps och HD så gott som är standard så kommer PS3ans försäljning öka groteskt mycket. 3miljoner är enligt mig riktigt bra för en konsoll som kostar 6000kr.

Sen så handlade ju nyheten om en miljon sålda konsoller här i Europa på mindre än tre månader, vilket absolut inte är dåligt för en sån dyr maskin.

Inaktiv
Skrivet av MammaMuu:
Skrivet av MacCoy:

WOA...fan..det gick fort..
56k modem fart juh!

Säljer i likvärdig hastighet som xbox360 gjorde. Men wii säljer väldigt fort i jämförelse.

http://www.vgchartz.com/hwcomps.php?cons1=Wii&reg1=All&cons2=...

Och det är väl, trotts priset, ett dåligt resultat?
Om man ser till hur det låg förra generationen.

Om man ser till xbox vs PS2 siffrorna osv. så visar det ju att Sony har från att vara helt dominerande till att de ligger i samma fas som xbox 360 (fasst lååångt efter) och kraftigt efter Wiin.

Med andra ord, från att vara helt dominerande till att vara sist (Sony och MS tävljade ju också om att komma först med sin konsoll).

Säger inte att PS3an är dålig på något sätt - men rent försäljningsmässigt så är inte jag imponerad (inte förvånad heller i och för sig).

Medlem
Skrivet av MammaMuu:

Säljer i likvärdig hastighet som xbox360 gjorde. Men wii säljer väldigt fort i jämförelse.

http://www.vgchartz.com/hwcomps.php?cons1=Wii&reg1=All&cons2=...

Den stora skillnaden är bara att M$ hade svårt att spotta ut Xlådor i början; man kunde inte sälja så många som efterfrågades. Det problemet har ju knappt Sony haft med PS3:an, dvs om man bortser från de två första månderna.

Inaktiv

känns bra att veta också att ps3 är bara i startfasen, och spelen ser riktigt bra ut redan nu.

sen när dom pressar maskinen rejält då lär nog en del hakor åka ner i backen

visst Wii var hur kul som helst ett tag,
men efter ett tag kunde inte ens jag som inte är så petnoga med grafik hålla mig.

inget ont sagt om Wii som är jättebra underhållning.
men för min del så blev det faktiskt grafiken som vinner i längden, grafik och underhållning,
som ps3 är riktigt bra på.

Medlem
Skrivet av Drunken_monkey_boxer:

grats! yet again, räknar de sålda som "skickade" enheter till affären som de brukar göra?

Man räknar alltid skeppade enheter, finns inget annat sätt att räkna såvida man inte vill betala pollfirmor att ta del av butikernas uppgifter samt sammanställa allt...


signatur

Förövrigt tycker jag att ocensurerat ska återföras!

Medlem
Citat:

PS3an går i samma spår som PS2an försäljningsmässigt. Visst, Wii säljer otroligt bra, men att den sålt dubbelt så mycke kan ju bero på att PS3an är dubbelt så dyr. När alla stortitlar släpps och HD så gott som är standard så kommer PS3ans försäljning öka groteskt mycket. 3miljoner är enligt mig riktigt bra för en konsoll som kostar 6000kr.

Så sant. Sen kan man ju om man ska jämföra försäljning mot Wii, varför man nu ska göra det, fundera lite på hur Wii kommer sälja mot PS3 och Xbox 360 under nästa år?
Kommer den sälja alls? Kommer nån nöja sig med PS2-grafik under 2008? Eller under 2009...?

Näh, PS3 och Xbox 360 har ju, utan tvekan, mycket längre livslängd än Wii har.


signatur

Spelar just nu: Quake 2, Alien VS Predator, Serious Sam HD, Need for speed - Most wanted,
Joint operations, Doom3 och Far cry

Inaktiv

håller nog med dig
SteinbergX

sålde min Wii för 1 vecka sen, och lusten att vifta med armarna är helt borta...

Wii kommer förmodligen sälja bra i framtiden också.
men troligen kommer det också finnas en hel del begagnade maskiner från folk som tröttnat i omlopp.

Inaktiv
Skrivet av simulacra:

Man räknar alltid skeppade enheter, finns inget annat sätt att räkna såvida man inte vill betala pollfirmor att ta del av butikernas uppgifter samt sammanställa allt...

isåfall hade den här nyheten kommit redan i mars, eftersom det redan då skeppats en miljon ps3 till eu-regionen... sony har tidigare använt sig av företaget charttrack, men det finns väl ett gäng att välja på nu, så det lär inte vara svårt eller överdrivet dyrt att vaska fram såna siffror.

Inaktiv
Skrivet av BangBoomBang:

vet nån hur tangentbordet till ps3 är ?
har bara sett det i butik, inte fått chans att prova det.

vilket tangentbord ( USB ) som helst fungerar dock, köpte ett logitech för 199 som fungerar alldeles utomordentligt


signatur

SinnicaHax.se presenting Controversy, signed on Conspiracy Ltd. - Release Summer 2009.

Medlem

Saxxat från next-gen forumet,
"so why you ask dont we use SONY SHIPPED numbers? Because SONY Shipped is what they have rolled off the assembly line and shipped to THEIR warehouses waiting for retailers to order them. They could sit a long time there."

MS & Nintendo räknas när de sålts till återförsäljare, men Sony räknar på när de är tillverkade i stort sätt. Hur mycket sanning ligger det i detta tro?

Medlem

Tror http://www.vgchartz.com/ är en mer tillförlitlig sida.

Inaktiv

Tycker lite synd om MS eftersom 360 inte säljer i japan.
Säljer dock ganska bra i USA.

Alla andra maskiner säljer relativt jämnbra i alla världsdelar.

Medlem
Skrivet av fikabulle:
Skrivet av MammaMuu:

Säljer i likvärdig hastighet som xbox360 gjorde. Men wii säljer väldigt fort i jämförelse.

http://www.vgchartz.com/hwcomps.php?cons1=Wii&reg1=All&cons2=...

Den stora skillnaden är bara att M$ hade svårt att spotta ut Xlådor i början; man kunde inte sälja så många som efterfrågades. Det problemet har ju knappt Sony haft med PS3:an, dvs om man bortser från de två första månderna.

Den stora skillnaden är att ps3 släpptes ett år senare med 2 konkurrenter på marknaden.
Inga ursäkter nu för hur bra eller dåligt något säljer. Ps3 säljer likvärdigt med vad x360 gjorde oavsett förutsättningarna som var då eller nu. Men jag är rätt säker på att sony hade hoppats på att sälja betydligt bättre än vad dom gör.

Medlem
Skrivet av Pooslice:

Saxxat från next-gen forumet,
"so why you ask dont we use SONY SHIPPED numbers? Because SONY Shipped is what they have rolled off the assembly line and shipped to THEIR warehouses waiting for retailers to order them. They could sit a long time there."

MS & Nintendo räknas när de sålts till återförsäljare, men Sony räknar på när de är tillverkade i stort sätt. Hur mycket sanning ligger det i detta tro?

Alla tre företagen räknar i skeppade konsoler så det är samma för alla.
Dessutom är hela sidan nextgenwars en dålig källa för exakthet då siffrorna mellan dom officella uppgifterna räknas ut med en timer med en fast variabel.

http://www.n4g.com/News-33971.aspx

Frågan är väl ifall någon annan sida gör bättre ifrån sig dock.

Medlem

Hmmm alla tycker PS3an är så dyr är... men är den det egentligen om man köper HD-DVD spelaren och handkontroll laddnings paketen till en 360 så ska man nog se att det är inte mycke skildnad i pris ändå men folk ser bara den första klumpsumman och tänker FYYY vad dyr den är... förresten hur dyr är inte en BLURAY spelare att köpa idag

Men val av konsol är ju en fråga om smak. Alla 3 konsolerna är ju
bra på sitt sätt

Inaktiv

Komplett.se sålde ps3an för 3.995 förra veckan. Inte direkt dyrt längre.

1
Skriv svar