Stressa din monsterdator med Call of Juarez

Robot
ptr
Medlem
Stressa din monsterdator med Call of Juarez

och hur får man spelet att köra med directx10? någon särskild patch eller så eller för jag har inte hittat något.... när jag spelar call of juarez på min vista partition så känns det som att allt "går för snabbt" någon som vet vad det kan bero på?

Medlem
Skrivet av ptr:

och hur får man spelet att köra med directx10? någon särskild patch eller så eller för jag har inte hittat något.... när jag spelar call of juarez på min vista partition så känns det som att allt "går för snabbt" någon som vet vad det kan bero på?

Det beror på att din dator är för bra, du måste nergradera för att kunna spela i normal hastighet.

_78
Medlem

OMG!!! är detta ett stort skämt?

Benchmark:
Fps Min: 8.7
Max: 29.4
Avg: 16.5
Grapichs board: Nv 8800gtx
Memory: 732 Mb
Res: 1920x1200
Shadowmap size: 2048x2048
Shadowmap quality: 2
Super sampling: Off
Multi sampling: On (x4)

Bilden hackade non-stop och gav ett fantastiskt intryck inför kommande titlar.
Är detta nivån dx10 kommer att ligga på kommer det bli ett antal övertidstimmar i sommar

För övrigt används en Fx-60 processor, 4 Gb ram, 1000rpm diskar, X-fi..... osv
Hade hoppats på lite mer prestanda.


signatur

Dell XPS M1730 till salu!

dkd
Medlem

Screens?


signatur

Ehe.

Medlem

tycker oxå det är konstigt, inga datorer som pallar spelen som ska komma eller+?

Medlem
Skrivet av _78:

Res: 1920x1200
Multi sampling: On (x4)

There you have it?

Är ju ingen fis-upplösning du kör på direkt

Medlem
Skrivet av Katana:
Skrivet av _78:

Res: 1920x1200
Multi sampling: On (x4)

There you have it?

Är ju ingen fis-upplösning du kör på direkt

så sant


signatur

- I mean gaming journalists look bad just writing about stuff, but when you put them in front of a camera...a whole new dimension of bad is created.

ptr
Medlem
Skrivet av derpious:
Skrivet av ptr:

och hur får man spelet att köra med directx10? någon särskild patch eller så eller för jag har inte hittat något.... när jag spelar call of juarez på min vista partition så känns det som att allt "går för snabbt" någon som vet vad det kan bero på?

Det beror på att din dator är för bra, du måste nergradera för att kunna spela i normal hastighet.

hur ska jag kunna nedgradera? rent fysiskt eller.... orka

ptr
Medlem

ehm jag kan inte ens starta benchmarktestet :/

Problemsignatur:
Problemhändelsens namn: APPCRASH
Programnamn: CoJDX10Launcher.exe
Programversion: 1.3.0.1
Programtidsstämpel: 00000000
Namn på felmodul: CoJDX10Launcher.exe
Modulens version: 1.3.0.1
Tidsstämpel för felmodul: 00000000
Undantagskod: c0000005
Undantagsförskjutning: 0006f6df
OS-version: 6.0.6000.2.0.0.256.1
Språkvariant-ID: 1053
Ytterligare information 1: c48e
Ytterligare information 2: 387937b656a904294c01ac3a4abb3341
Ytterligare information 3: 3aa7
Ytterligare information 4: de3012e1c7d3a1bed398907b5dd08e28

mysko mysko

_78
Medlem

frågan är ju bara vad man bör ha under den s.k. huven för att ens vara i närheten av att kunna maxa ut ett spel idag..?..


signatur

Dell XPS M1730 till salu!

Medlem
Skrivet av _78:

OMG!!! är detta ett stort skämt?

Benchmark:
Fps Min: 8.7
Max: 29.4
Avg: 16.5
Grapichs board: Nv 8800gtx
Memory: 732 Mb
Res: 1920x1200
Shadowmap size: 2048x2048
Shadowmap quality: 2
Super sampling: Off
Multi sampling: On (x4)

Bilden hackade non-stop och gav ett fantastiskt intryck inför kommande titlar.
Är detta nivån dx10 kommer att ligga på kommer det bli ett antal övertidstimmar i sommar

För övrigt används en Fx-60 processor, 4 Gb ram, 1000rpm diskar, X-fi..... osv
Hade hoppats på lite mer prestanda.

Bara för att man har senaste systemet behöver
det verkligen inte flyta som på vatten, dessutom
kan även Cod2 Intyga detta som är ett otroligt
o-optimerat spel i dx9 där monster datorer
inte når i närheten av överlägsen fps.

Sen att du kör på en resolution i typ 2000
får man la skylla sig själv lite lol , jag tycker
personligen att resolution över 1280x1024
är överdrivet , maxxar hellre settingen det är
ju den som gör mest skillnad...

Medlem
Skrivet av igloo-:

tycker oxå det är konstigt, inga datorer som pallar spelen som ska komma eller+?

Det är oftast spelens fel och inte hårdvaran,
ta bara en titt på 360 många spel med en
hel del fps lagg/drop det är juh knappast
Gpu'ns fel.

_78
Medlem

"Sen att du kör på en resolution i typ 2000
får man la skylla sig själv lite lol , jag tycker
personligen att resolution över 1280x1024
är överdrivet , maxxar hellre settingen det är
ju den som gör mest skillnad..."

Där ser du, detta är vad du tycker. Personligen så anser jag att man inte ska behöva välja ut delar att maxa i spel med en hårdvara som inte tillhör det förflutna. Vill gärna se att spelen flyter på max, speciellt om det här testet ska vara ett dx10 test då det har stormats vilt om hur optimerat dx10 och Vista ska vara för den "nya generationens" spel.


signatur

Dell XPS M1730 till salu!

Medlem
Skrivet av ptr:
Skrivet av derpious:
Skrivet av ptr:

och hur får man spelet att köra med directx10? någon särskild patch eller så eller för jag har inte hittat något.... när jag spelar call of juarez på min vista partition så känns det som att allt "går för snabbt" någon som vet vad det kan bero på?

Det beror på att din dator är för bra, du måste nergradera för att kunna spela i normal hastighet.

hur ska jag kunna nedgradera? rent fysiskt eller.... orka

Det var ett skämt...

ptr
Medlem
Skrivet av derpious:
Skrivet av ptr:
Skrivet av derpious:
Skrivet av ptr:

och hur får man spelet att köra med directx10? någon särskild patch eller så eller för jag har inte hittat något.... när jag spelar call of juarez på min vista partition så känns det som att allt "går för snabbt" någon som vet vad det kan bero på?

Det beror på att din dator är för bra, du måste nergradera för att kunna spela i normal hastighet.

hur ska jag kunna nedgradera? rent fysiskt eller.... orka

Det var ett skämt...

haha okej iofs har det ju blivit så på vissa mer äldre spel därför jag tycker det är så konstigt att det blir så på det här spelet. får se vad osm händer när dx10 patchen kommer

Medlem
Skrivet av zauii89:
Skrivet av _78:

OMG!!! är detta ett stort skämt?

Benchmark:
Fps Min: 8.7
Max: 29.4
Avg: 16.5
Grapichs board: Nv 8800gtx
Memory: 732 Mb
Res: 1920x1200
Shadowmap size: 2048x2048
Shadowmap quality: 2
Super sampling: Off
Multi sampling: On (x4)

Bilden hackade non-stop och gav ett fantastiskt intryck inför kommande titlar.
Är detta nivån dx10 kommer att ligga på kommer det bli ett antal övertidstimmar i sommar

För övrigt används en Fx-60 processor, 4 Gb ram, 1000rpm diskar, X-fi..... osv
Hade hoppats på lite mer prestanda.

Bara för att man har senaste systemet behöver
det verkligen inte flyta som på vatten, dessutom
kan även Cod2 Intyga detta som är ett otroligt
o-optimerat spel i dx9 där monster datorer
inte når i närheten av överlägsen fps.

Sen att du kör på en resolution i typ 2000
får man la skylla sig själv lite lol , jag tycker
personligen att resolution över 1280x1024
är överdrivet , maxxar hellre settingen det är
ju den som gör mest skillnad...

Nu för tiden sitter en hel del folk på 24" widescreen skärmar som har en native upplösning på 1920x1200, så alla andra upplösningar ser ganska crap ut.

Medlem
Skrivet av Ichabod:
Skrivet av zauii89:
Skrivet av _78:

OMG!!! är detta ett stort skämt?

Benchmark:
Fps Min: 8.7
Max: 29.4
Avg: 16.5
Grapichs board: Nv 8800gtx
Memory: 732 Mb
Res: 1920x1200
Shadowmap size: 2048x2048
Shadowmap quality: 2
Super sampling: Off
Multi sampling: On (x4)

Bilden hackade non-stop och gav ett fantastiskt intryck inför kommande titlar.
Är detta nivån dx10 kommer att ligga på kommer det bli ett antal övertidstimmar i sommar

För övrigt används en Fx-60 processor, 4 Gb ram, 1000rpm diskar, X-fi..... osv
Hade hoppats på lite mer prestanda.

Bara för att man har senaste systemet behöver
det verkligen inte flyta som på vatten, dessutom
kan även Cod2 Intyga detta som är ett otroligt
o-optimerat spel i dx9 där monster datorer
inte når i närheten av överlägsen fps.

Sen att du kör på en resolution i typ 2000
får man la skylla sig själv lite lol , jag tycker
personligen att resolution över 1280x1024
är överdrivet , maxxar hellre settingen det är
ju den som gör mest skillnad...

Nu för tiden sitter en hel del folk på 24" widescreen skärmar som har en native upplösning på 1920x1200, så alla andra upplösningar ser ganska crap ut.

Det säger ju en hel del om de flesta människor, haha. Om man på allvar tror att man kommer få fint flyt i ett DX10 spel i maxade inställningar och i 1920x1200 så borde man sova i typ 2 år till

Medlem

Alla spel idag som har DX10 som extra stöd har sketen fps, det måste komma ett riktigt dx10 spel som verkligen drar nytta av korten crysis etc.. för det där är bedrövliga resultat.

Medlem

Jag köpte en speldator för ett tag sedan, 4gb ram, nvidia 8800gtx, 10000rpm diskar osv osv, ja ett värde av 23 papp ca. Jag tänkte ju "no more fps problems". Tji på mig! Lost Planet, laggar om jag inte drar ner en hel del på grafiken. Detta är så synd och får mig ju att fundera på om DX10 är för tidigt ute på marknaden? För inte ska man behöva dra ner sin upplösning på sin 24" skärm? Då ser det för jävligt ut faktiskt. 1920x1200 måste det vara. Alla DX9 spel flyter på fint såklart, men jag är väldigt anti DX10

_78
Medlem

Då ska vi se. Istället för att gå o lägga mig under de kommande 2 åren valde jag att dra ner grafiken till 1280x1024 och bort med alla effekter. Usch o fy om spelet skulle se snyggt ut!
JISSES!!! 22.5 i avg fps. Bilden hackade bara 45% utav tiden.
Detta känns lovande...

På köpet så såg spelet fruktansvärt gammalt ut. Men men, känslan sitter inte i grafiken..
Kanske ska ta mig en tupplur iaf.


signatur

Dell XPS M1730 till salu!

Medlem
Skrivet av _78:

Då ska vi se. Istället för att gå o lägga mig under de kommande 2 åren valde jag att dra ner grafiken till 1280x1024 och bort med alla effekter. Usch o fy om spelet skulle se snyggt ut!
JISSES!!! 22.5 i avg fps. Bilden hackade bara 45% utav tiden.
Detta känns lovande...

På köpet så såg spelet fruktansvärt gammalt ut. Men men, känslan sitter inte i grafiken..

Återigen det är spelets fel och inte din
hårdvara ... jeeez

Sen oh ja tycker du inte själv det är lite
"OVERKILL" att typ köra på resolutioner på över
2000xnåt och maxxade inställningar och ens
förvänta sig nåt. Har svårt att tro att ens
Utvecklarnas system är inärheten av bra
prestanda där.

Du vet varvmätaren på en bil kan ha siffror upp
emot 300 , betyder det att bilen mår bra av
den farten eller rent ut av klarar av den farden
dvs den är inte byggd för det.

Inaktiv
Skrivet av SWEBarb:

Alla spel idag som har DX10 som extra stöd har sketen fps, det måste komma ett riktigt dx10 spel som verkligen drar nytta av korten crysis etc.. för det där är bedrövliga resultat.

Eller så är det för att 8000 serien inte är en riktig dx10 serie, det var därför nvidia fick ut sina kort mycket tidigare än ati, men det här är priset, jävligt bra prestanda i dx9 och sunkig som fan i dx10.

Har för mig att jag läst någonstans att 8000 serien bara var ett experiment från nvidias håll, vi får se hur bra ati's kort presterar när dom väl kommer.

_78
Medlem

zauii89, nu har du nog missat poängen med inlägget. Om inte jag har missuppfattat den här delen utav Call of Juarez så är detta ett benchmark, inte ett spel. Den här delen bör alltså visa vad som krävs för att dx10 ska flyta rent o snyggt?
Än så länge så har det lilla jag testat utav dx10 visat sig vara mer krävande än vad som känns rimligt. De komponenter jag har i datorn tycks inte räcka till, varav min fråga, vad behövs?
Och som tidigare inlägg sa så har jag redan ställt ner precis allt till en ganska låg nivå utan att se något flyt.


signatur

Dell XPS M1730 till salu!

Medlem
Skrivet av turbo10:
Skrivet av SWEBarb:

Alla spel idag som har DX10 som extra stöd har sketen fps, det måste komma ett riktigt dx10 spel som verkligen drar nytta av korten crysis etc.. för det där är bedrövliga resultat.

Eller så är det för att 8000 serien inte är en riktig dx10 serie, det var därför nvidia fick ut sina kort mycket tidigare än ati, men det här är priset, jävligt bra prestanda i dx9 och sunkig som fan i dx10.

Har för mig att jag läst någonstans att 8000 serien bara var ett experiment från nvidias håll, vi får se hur bra ati's kort presterar när dom väl kommer.

Du kanske skulle börja skriva barn böcker med tanke på din hejdlöst livliga fantasi.


signatur

XBL:Sito Stargazer
PSN:Hicksmarine

Inaktiv
Skrivet av turbo10:

Eller så är det för att 8000 serien inte är en riktig dx10 serie, det var därför nvidia fick ut sina kort mycket tidigare än ati, men det här är priset, jävligt bra prestanda i dx9 och sunkig som fan i dx10.

Har för mig att jag läst någonstans att 8000 serien bara var ett experiment från nvidias håll, vi får se hur bra ati's kort presterar när dom väl kommer.

Det var nog dagens dummaste:)


signatur

Asus P5B | C2D E6600 | Crucial DDR2 4GiB | Gainward 8800GTS 640MB | X-Fi Xtremegamer | Samsung SpinPoint T133 400GB | Vista Home Premium 32-bit

Medlem

ummm, är det någon annan som har problem med partierna där det är mycket gräs? så fort kameran är där och leker så hackar det som fan, oberoende av upplösning eller inställningar.

Medlem

Nja, nu ska vi nog inte skylla allt på spelet. Mycket beror ju också på dom drivrutiner som nvidia har släppt. Fick avg på 24.5 (1280x1024 2xaa) och det med 158.18 drivarna (som släpptes någon gång i april om jag inte missminner mig). Har inte brytt mig om att uppdatera eftersom Vista inte är mitt primär OS. Får lägga in de senaste drivarna sen när jag installerar om Windows nästa vecka och testa.
Någon som märker någon skillnad med och utan ljud? Hårdvarustödet åkte ju i soptunnan i Vista, så man kan kanske vinna någon procent där i prestanda.

Edit:

Skrivet av abbe:

ummm, är det någon annan som har problem med partierna där det är mycket gräs? så fort kameran är där och leker så hackar det som fan, oberoende av upplösning eller inställningar.

Ja, mycket för kortet att beräkna och rita upp antagligen.


signatur

How can we win when fools can be kings?

Inaktiv

Tycker MS har lyckats bra med marknadsförningen av dx10.
Folk vet inte ett skit om vad som är nytt i dx10 men förväntar sig magi. Kanske så har de lyckats lite för bra.

Vista kommer nog sälja stort i USA.

Medlem
Skrivet av turbo10:
Skrivet av SWEBarb:

Alla spel idag som har DX10 som extra stöd har sketen fps, det måste komma ett riktigt dx10 spel som verkligen drar nytta av korten crysis etc.. för det där är bedrövliga resultat.

Eller så är det för att 8000 serien inte är en riktig dx10 serie, det var därför nvidia fick ut sina kort mycket tidigare än ati, men det här är priset, jävligt bra prestanda i dx9 och sunkig som fan i dx10.

Har för mig att jag läst någonstans att 8000 serien bara var ett experiment från nvidias håll, vi får se hur bra ati's kort presterar när dom väl kommer.

Dagens bästa och om du inte visste så kom HD2900xt för några veckor sen och 1GB modellen har precis lanserats


signatur

Смерть решает все проблемы. Нет человека, нет проблем

12
Skriv svar