Snack om Need for Speed: ProStreet

Robot
Snack om Need for Speed: ProStreet
Medlem
Snack om Need for Speed: ProStreet

Man kan ju undra hur länge dom ska mjölka ut underground serien

Medlem

vet ej men patchar e alltid välkommet


signatur

Robert Bond www.bondmaster.tk
gratis spel från 3drealms: ftp.3drealms.com

Medlem

gamevideos videon e alltid Segaaa. mirror pppllzzz

Medlem
Skrivet av Bravo:

Man kan ju undra hur länge dom ska mjölka ut underground serienhttp://fotki.lv/img/smiles/smileyThinking.gif

Så länge det finns bilar och folk som gillar underground stuket kommer man att ha möjlighet till att göra uppföljare. Det kan bli en utdragen process.

Måste erkänna att jag endast spelat Road & Track, Porsche Unleashed och HP2 (tror jag det var) ur den äldre generationen NFS spel. Och av dessa blev de två förstnämnda favoriter. HP2 minns jag knappt som sagt och det kan ju inte betyda något annat än att det var dåligt. Hur var de andra titlarna. De som man sällan hör något om. Någon som minns?

Den nya generationen NFS (underground) bjöd på rätt trevligt gameplay i del 1 och 2 men så kändes det också som att fokus blivit flyttat från rejsande till begär (efter uppgraderingar till bilen). På det personliga planet så har jag också svårt för stilen, kulturen, attityden, musiken eller vad det nu är.
Most Unwanted demot var inget kul och Carbon demot var katastrof. Något av det sämsta jag någonsin spelat.
ProStreet? Ja... det lär väl inte ens fungera på min burk så där tar det nog slut för min del.

Medlem
Skrivet av ostmjuk hamster:

Hur var de andra titlarna. De som man sällan hör något om. Någon som minns?

NFS2 var ett helt okej spel, med fokus på snabba bilar och fart, trevligt med bilfilmer i presentationerna.
Trean var den första Hot Persuit med trevliga polisjakter, liknade NFS2.
NFS4 Road Challenge ett spel som snabbt glöms bort, var inget vidare, spektakulära skade modeller dock. Efter 8 varv så släpade hjulupphängningen i asfalten så det slog gnistor som fan, dålig körkänsla.
Porsche 2000, bästa NFS spelet imo, bra med bilar, trimmingsprylar som ger en lite mekanisk insyn (inte bara slänga på paket A och få 10% mer prestanda) och perfekt körkänsla.
NFS Underground 1 & 2 behövde egentligen inte ha hetat NFS.
Most Wanted är faktiskt bland de bättre NFS spelen på senare tid, inget slår känslan när man är jagad av 21 st förbannade snutar som slänger upp vägspärrar, spikmattor och SUV:ar för att få stopp på en. Bra uppsättning bilar, trimings och bling blingandet känns inte som en central del. Bra arkadaktig körkänsla.
Carbon... ett av få spel som jag ångrar att jag har köpt, ursel körkänsla, uruselt spel.
Prostreet, väntar på demo, hoppas att de får till körkänslan.
Så där har du mina intryck.:)


signatur

How can we win when fools can be kings?

Medlem

Trevligt. Tackar för det
Bestämde mig för att testa det jag missat och drog hem ett par demon. Har än så länge bara hunnit spela NFS3:Hot Pursuit och NFS4: High Stakes/Road Challange.
Demot för 3:an kändes faktiskt inget vidare på grund av styrningen. Upplevde Lambon som en korsning mellan motorcykel och svävare som flöt fram längs vägarna. Tänker dock ge det mer speltid för att se om första intrycket var felaktigt.
Men till min förvåning var 4:an, som du tyckte saknade körkänsla, faktiskt mycket roligare och hade en styrning som var bättre balanserad.
Okej, visserligen bjöd demona på helt olika bilar (Lamborghini / Porsche) men samtidift så är det det enda jag har att gå på. Och så vet jag inte om demona representerade den slutgiltiga produkten.

Apropå NFS4. Blev glatt överraskad när jag såg att instrumentpanelen lös på nattbanan! Och även väglinjerna ger intrycket att de reflekterar ljus! Pheeett
Slängde upp ett par bilder från NFS4 demot
http://www.fz.se/medlem/?id=439&tab=images&page=3

edit: Eller varför inte en fartfylld film?
http://video.google.com/videoplay?docid=-2280035259405476230

edit2:
Lirade HP2 demot idag och det var precis som det svaga minnet antydde. Dåligt. Mestadels för att styrningen var superseg. Bilarna man fick köra hade en responstid på säkert 1 sekund och kändes tunga likt pansarvagnar. :/
(Möjligt att spelet var gjort främst för gamers med rattar )

1
Skriv svar