Ny Speedball 2-trailer

Robot
Medlem
Ny Speedball 2-trailer

Hoppas hoppas! Så länge de lyckas återskapa hälften av den intensivitet och glädje man kände när man spelade originalet lär jag vara mer än nöjd.

Medlem

icecream! icecream! ... minnen..

Medlem

Dags att kanske plocka fram amigan. Icecream! Icecream! Det var tider det


signatur

P4 3,2 Ghz, 2 Gb Ram, Radeon 9800 Pro

Medlem

Gillar killen som gjorde en Zidan (stavning) i bakgrunden.

Jag älskade dettaq spel som lite och som det ser ut nu tror jag attt jag kommer gilla detta spel.

Medlem

1an var kul! hoppas detta blir minst lika bra

Inaktiv

Detta är väl egentligen Speedball 3? Har för mig jag spelade Speedball 2 - Brutal Deluxe på Atari/Amiga redan då.

Ettan minns jag däremot inte så starkt ..

Ettan: http://content.answers.com/main/content/wp/en/4/41/Speedball....

Tvåan: http://content.answers.com/main/content/wp/en/thumb/9/9e/300p...

Edit: När jag googlade lite hittade jag nåt spel från orginaltillverkaren som heter speedball arena.. Det hade jag aldrig hört talas om!


signatur

[http://www.liveforspeed.se] - Resursen för svenska entusiaster av racing-simulatorn Live for Speed

Flakmonkey
Skrivet av FEL:

Detta är väl egentligen Speedball 3? Har för mig jag spelade Speedball 2 - Brutal Deluxe på Atari/Amiga redan då.

Ettan minns jag däremot inte så starkt ..

Ettan: http://content.answers.com/main/content/wp/en/4/41/Speedball....

Tvåan: http://content.answers.com/main/content/wp/en/thumb/9/9e/300p...

Det är en remake av tvåan

Medlem

Var nog lamaste trailer på länge, vist det var säkert en jättebra storyboard, men genomförandet var desto värre. Sega animationer och stela rörelser.

Aja, har hört att spelet ska vara bra iaf så ska inte luras av trailern.

Medlem

vilket/vilka system kommer det komma på ??

Flakmonkey
Skrivet av Nimman:

vilket/vilka system kommer det komma på ??

#Speedball 2... Ibland undrar man ju varför man sliter med att uppdatera speldatabasen

Medlem
Skrivet av Noken:

Var nog lamaste trailer på länge, vist det var säkert en jättebra storyboard, men genomförandet var desto värre. Sega animationer och stela rörelser.

Aja, har hört att spelet ska vara bra iaf så ska inte luras av trailern.

Um... Ursäkta mig, men NEJ, det var den inte. Kanonfräck film, men 'vist', alla får ju ha en åsikt.


signatur

Move.L #beef, $4
Om du läser detta, har jag aptråkigt på jobbet -- och andra sidan, verkar du ha det också, ska vi ligga med varandra?

Medlem

Fi fan, rysningar i hela kroppen när man kollar den där trailern


signatur

Ne Sedibus Rotalibus Ludas
KAES = 86.67%/46.67%/46.67%/20.00%

Medlem
Skrivet av gryzor:

Um... Ursäkta mig, men NEJ, det var den inte. Kanonfräck film, men 'vist', alla får ju ha en åsikt.

Blir väl så att man kollar extra mkt på detaljer när man själv sysslar med sånt.

Medlem

Attityd! Vi får väl se, det kanske blir en värdig uppföljare. Filmen var ju fet iaf. Ser gärna att man har med remakes av den sköna musiken från ettan och tvåan också.

Pansarknekt

Låt oss bära feta dräkter på 50kg för att skydda oss sen skita i hjälm o ta på oss brillor istället. Thats the speedball way... Skämt o sido måste säga att detta är det spel jag ser fram mest mot just nu. Hoppas man kan kocka ihop egna nissar när man ska spela i multiplay (o SP för den delen med ;P) Detta ger mig en hälig mörk action scifi känsla jag inte känt sen ja... syndicate, ufo och speedball till amiga tiden.


signatur

Ooooh the drama!

KoP
Medlem

Bitmap brothers var kungar en gång i tiden. Och bara det finns en glassförsäljare i nyverren av Speedball 2 som ropar: Ice creeeam, ice creeeam, så blir iaf jag nöjd. Kanske läge att kasta i originalet ikväll då Amigan ligger framme.

Medlem
Medlem
Skrivet av Noken:

Var nog lamaste trailer på länge, vist det var säkert en jättebra storyboard, men genomförandet var desto värre. Sega animationer och stela rörelser.

Aja, har hört att spelet ska vara bra iaf så ska inte luras av trailern.

Håller med såg väldigt odetaljerat ut.

Medlem

ice cream! ice cream!


signatur

Before you criticize someone, walk a mile in their shoes. That way, if the person gets angry, you'll be a mile away, and have their shoes.

Medlem
Skrivet av dcxs:
Skrivet av Noken:

Var nog lamaste trailer på länge, vist det var säkert en jättebra storyboard, men genomförandet var desto värre. Sega animationer och stela rörelser.

Aja, har hört att spelet ska vara bra iaf så ska inte luras av trailern.

Håller med såg väldigt odetaljerat ut.

Odetaljerat? Speedball är/var ett rätt snabbt spel och man såg gubbarna uppifrån så det behövs inte så mycket detaljer.

Dessutom är det gameplay som är viktigast...

Medlem
Skrivet av Nimman:

vilket/vilka system kommer det komma på ??

Det är sagt att spelet ska släppas på konsol om försäljningen går bra enligt diffusa rykten från det officiella forumet för Speedball 2.

Se inlägg 5:
http://www.frogster-interactive.de/spiel/speedball2Forum/foru...


signatur

//* Det finns inga Minor för Svärdet *\\

Medlem

Verkar lite konstigt tycker jag. Tror det skulle sälja bättre till konsol. Att köra med en polare i soffan vore kul.

I början av 90-talet så spelade jag Speedball2 med kompisar vid Amigan, men sedan dess så har datorn blivit mer av en singelspelsmaskin, medan konsolburkarna vid TVn står underhållningen när man är flera.

Medlem

Ahh... minnen.. skratt å slag på polarna när dom tog poäng... knäckebröd med grillkrydda på (datorspelssnacks)


signatur

Squeeze the trigger...

Medlem
Skrivet av Kazutoyo:

Verkar lite konstigt tycker jag. Tror det skulle sälja bättre till konsol. Att köra med en polare i soffan vore kul.

Håller med dig!
Även om jag inte är så förtjust i konsol så känns det som detta spel hade passat riktigt bra på en sådan.
Gråter ju förvisso inte över att det kommer till PC.
Lär bli ett givet köp, dvs om det ligger i närheten av orginalet.

Medlem

Vill se gameplay-film tack.


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

Medlem

Public Betan kommer i Augusti


signatur

Rollspelsguru
Community Developer på Sharkmob
fd. Sr. Community Manager på Battlestate Games

1
Skriv svar