Fyra möjliga kontroller till Super Smash Bros.

Robot
Inaktiv
Fyra möjliga kontroller till Super Smash Bros.

Woho! Jag trodde jag skulle bli tvungen att köpa 4 nya game cube-dosor till det här spelet

Underbara nyheter

PaZ
Medlem

antagligen så kommer det nog bli ojämnt om man spelar med olika kontroller, men det är ju kul att man kan välja!

Medlem
Skrivet av PaZ:

antagligen så kommer det nog bli ojämnt om man spelar med olika kontroller, men det är ju kul att man kan välja!

Undrar de, alla har väl sin styrspak och 4 huvudknappar.

PaZ
Medlem
Skrivet av Noken:
Skrivet av PaZ:

antagligen så kommer det nog bli ojämnt om man spelar med olika kontroller, men det är ju kul att man kan välja!

Undrar de, alla har väl sin styrspak och 4 huvudknappar.

Om man viftar med wiimoten så är det nog lite långsammare än trycka på knappar, eller missuppfattade jag hur man skulle använda den?

Medlem
Skrivet av PaZ:
Skrivet av Noken:
Skrivet av PaZ:

antagligen så kommer det nog bli ojämnt om man spelar med olika kontroller, men det är ju kul att man kan välja!

Undrar de, alla har väl sin styrspak och 4 huvudknappar.

Om man viftar med wiimoten så är det nog lite långsammare än trycka på knappar, eller missuppfattade jag hur man skulle använda den?

Jag vågar egentligen inte lova för mkt då jag inte vet, men jag tror de är så att man inte använder någon av Wiimotens rörelsefunktioner utan bara trycker på knapparna.

Inaktiv

Då behöver jag ju inte köpa fler kontroller för att spela det iaf, eftersom jag har 2 GC-kontroller och fick min andra Wiimote idag nu när jag fyller år. Synd dock att det verkar som om man antagligen bara trycker på knappar som Noken sa och inte använder Wiimoten så mycket.


signatur

Alla barnen kom över minfältet, förutom Pär, han låg både här och där.

Inaktiv

Jag bryr mig inte så mycket om man använder rörelsekänsligheten i det här spelet så mycket. Eftersom det är ett så snabbt spel så blir jag nöjd om man kan använda wiimote + nunchuck och slipper köpa gc-dosor.
Men min gissning är att man använder wiimote DASH uppåt för att hoppa!

Medlem

Tror det blir ganska jämt. Beror på vilket man är bra på, Wii mote eller vanlig kontroll.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem
Skrivet av Noken:
Skrivet av PaZ:
Skrivet av Noken:
Skrivet av PaZ:

antagligen så kommer det nog bli ojämnt om man spelar med olika kontroller, men det är ju kul att man kan välja!

Undrar de, alla har väl sin styrspak och 4 huvudknappar.

Om man viftar med wiimoten så är det nog lite långsammare än trycka på knappar, eller missuppfattade jag hur man skulle använda den?

Jag vågar egentligen inte lova för mkt då jag inte vet, men jag tror de är så att man inte använder någon av Wiimotens rörelsefunktioner utan bara trycker på knapparna.

spelet skulle vara ganska dåligt om man inte använde rörelse kontroller


signatur

I'm the broken one who fixed it.

Medlem
Skrivet av Bluevortex:

spelet skulle vara ganska dåligt om man inte använde rörelse kontroller

Dåra? Inte ofta man stöter på spel med tajtare kontroll än Super Smash Bros. till gamecube.

Jag tror att rörelsegrejs kommer att användas. Upp till spelaren om den vill spela för att bli så bra som möjligt eller med något annat.

Ungefär som att vissa kör med arkadstickor för att få så bra kontroll som möjligt, medan andra kör på med vanliga kontroller för att de inte tycker de behöver något bättre.

Skitbra att alla fyra saker stöds, förresten. Herr Sakurai (spelets producent) själv föredrar GameCube-kontrollen eftersom han gillar dess rumble.

Medlem
Skrivet av Kamikazeb:
Skrivet av Bluevortex:

spelet skulle vara ganska dåligt om man inte använde rörelse kontroller

Dåra? Inte ofta man stöter på spel med tajtare kontroll än Super Smash Bros. till gamecube.

för att det inte är gamecube vi pratar om det är wii som är menat att man ska använda rörelser...


signatur

I'm the broken one who fixed it.

Medlem

Ja precis det är därför det finns en "vanlig dosa" till wii, för att man inte ska använda den


signatur

yolo

1
Skriv svar