Overlord filmat på nytt

Robot
Inaktiv
Overlord filmat på nytt

"det är trots allt kul att vara ond."

Jag vill vara god i spel

Kände fan ångest i DK när man torterade söta alver å dvärgar ;_;

Inaktiv

Jag har längtat efter ett sånt här spel i hur många år som helst. Äntligen kan jag röja hela byar för min egen vinnings skull. Det är annat än hemma; där får man stryk av käringen om man inte sköter sina kort.

Medlem

Jo... den här filmen höjde temperaturen ett par grader.

Medlem

Det där med ond/god är väldigt subjektivt. En som är är ond anser väl inte sig själv att vara ond... eller? Han eller hon gör bara det som han eller hon anser vara det bästa. Det är ofta de självutnämnt goda som sätter en ondhetsstämpel på det ena eller det andra. Men givetvis... i ett spel som det här så leker man ju med jargonger.

OnT: Schysst trailer! Ett spel att se fram emot.


signatur

P4 3,2 Ghz, 2 Gb Ram, Radeon 9800 Pro

Medlem

It's good to be evil. känns lite Dungeon Keeper och det var riktigt roligt..

Medlem

Robostar: Det finns självklart onda och goda saker. Att mörda/plåga någon för nöjes skull är självklart ont till exempel. Medan att offra livet för någon är gott.

Inaktiv

Robostar kan med andra ord inte känna nåt sorts samvete åt våldtäkter/mord etc ; p ?

Inaktiv

Ser fram emot det här spelet, även om det inte lär vara värt pengarna. Såg ganska ensidigt ut när jag såg gameplay.

Robostar har för övrigt rätt. Ta Hitler till exempel, han ses som ett primexempel på ondska, men det är ifrån vår synvinkel. För honom och de som följde honom så var han det ultimata goda, han bekämpade ondska och gjorde livet bättre för de goda och värdiga arierna.

Medlem

Herregud! Dungeon Keeper 2 är det bästa spelet! Är Overlord någonting liknande så är det ett säkert köp.


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

Medlem

Måste skaffa det här när det kommer. Verkar så otroligt mysigt och coolt.

1
Skriv svar