Forza Motorsport 2

Robot
Forza Motorsport 2

Det är äntligen här - spelet som alla Xbox 360-ägande racingfantaster längtat efter. Väntar har varit fylld av frustrerande förseningar, men efter antal timmars hård testande kan vi bara konstatera att Forza Motorsport 2 levererar så det både räcker och blir över.


Medlem
Provkört - Forza Motorsport 2
Citat:

Forza Motorsport gjorde sig ett namn genom att ta mycket av det som gjorde Gran Turismo populärt - många bilar och inställningsmöjligheter - samtidigt som det satsade på en mer realistisk och krävande körupplevelse än sin konkurrent.

Tycker det är tvärt om, Forza är mer arkad än GT.


signatur

Gaming since 1986 and still going strong!

Medlem

Tyckte demot va hyffsat om än lite ointressant. PGR-uppföljaren blir säkert kul.

cxl
Medlem

Bästa bilspelet till konsol killarna om man söker realism. Men personligen tycker jag fortfarande att PCn klår konsolerna på realismen i racing spel, men det är knappast ett dåligt spel. Hade varit ett plus om man kunnat koppla in G25 till Xbox 360.

Medlem

forza 2 är ett arcad spel... ska man köra simulator så är det GTR 2 eller RF som gäller.

Inaktiv
Medlem

"Spelet skapar helt enkelt inte den där wow-känslan som många säkerligen hade hoppats på. "

Det är väl fan det sista jag hoppas på när jag vill köra ett bil-sim?


signatur

Med ett schysst järnrör kan man slå hela världen med häpnad!
Nöjd med PC och XBOX360.

Medlem

Äh, väntar på DIRT istället :3


signatur

"I don't rock and roll, I BURN!"

Medlem
Skrivet av RaymonD:

forza 2 är ett arcad spel... ska man köra simulator så är det GTR 2 eller RF som gäller.

LOL skämtar du eller är ju i klass med gtr2 om inte bättre t.o.m iaf på många fronter. Dock en sak jag saknar och det är stöd för G25 och koppling annars fullpott!

Medlem
Skrivet av melachi:

"Spelet skapar helt enkelt inte den där wow-känslan som många säkerligen hade hoppats på. "

Det är väl fan det sista jag hoppas på när jag vill köra ett bil-sim?

Vill du inte bli imponerad av ett spel du spelar?

Inaktiv

Först när jag spelade demon tyckte jag att det inte var någe specielt med efter ett tag när man såg spelets skönhet blev det grymt kul! Satt ett x antal timmar och bara körde, riktigt skoj samt realismen var också riktigt bra.

RaymonD: NFS serien är arcad...

Medlem

Tror han syftar på Rfactor..

Medlem

Fattar inte hur folk kan kalla detta för arkad, har ni ens kört bil? Har testat Forza 2 med ratt och de va fan äkta körkänsla. Sen så ska nog ingen av oss påstå att GTR är mer realistiskt än Forza då få utav oss kört en riktig racingbil, jag har iaf kört en del bilar som finns med i Forza 2 och känslan är oerhört realistisk, även om ratten inte var perfekt.

Inaktiv

Tycker alla ska sluta bry sig om grafiken, va fan.. Jag menar är ett spel jätteroligt skiter jag fullständigt i hur det ser ut.

Jh
Medlem

mumma säger jag.. men tummen ned för avsaknaden av cockpit-vy..


signatur

*Beeping**beeper*beep*you up the*beep*you*beeping**beep*of a*beep*!

Inaktiv
Skrivet av RaymonD:

forza 2 är ett arcad spel... ska man köra simulator så är det GTR 2 eller RF som gäller.

Euhm, och jag som trodde den allmänna uppfattningen var tvärtom.

Inaktiv
Medlem

bästa spelet i mitt tycke till 360n. förtjänat all hype.
köpte 360n för nästan 1 år sedan nu enbart för detta spelet.
har det nu + m$ ratten... och nu känns det fullbordat. nu är jag riktigt nöjd. alltid kul att hoppas på ett spel, slänga ut pengar, och sedan få tillbaka allt i rent nöje.

makalöst roligt

sedan att jämföra med andra racesim orkar jag inte. har spelat gtr 1 och 2 till pc en hel del, men jag får dubbel glädje när jag sitter med forza2. så jävla skoj, de gånger jag vet jag kommer köra par timmar placerar jag min sköna fåtölj precis framför 40"aren och kör.

makalöst.... wooooaw...

Inaktiv

Håller med er som säger att det är mera ett arkadspel. För än så länge är Simbins spel bäst i klassen av de jag testat. Fast ärligt så är jag inget fan av racing... rally ska det vara. Väntar spänt på Colin Dirt. Blir lite småsegt efter några varv på samma banor om o om igen xD Lite tjatigt i längden. Rally är iallafall lite mer omväxlande.

Btw... allt detta prat om realism o verklighetskänsla... spel och verkliga bilar kommer nog aldrig kunna bli det samma. Fast man vet ju inte. Med tillräcklig datorkraft så kanske det kan fixas. :/

Medlem

Forza 2 var okej och gfx sett så håller jag med recensenten. Inte ful men inte snyggast heller. Colin Mcrae Dirt roligare och snyggare för min del. Så MS ratt och Dirt blir det den 14Juni.

Preview vore nice FZ. Vill höra vad ni säger om det. Kanske ni hittat nackdelar som jag inte hittat ännu.

Medlem

Ni som tycker de är aracad spel......... Testa att stänga av alla hjälpmedel!

cxl
Medlem
Skrivet av Frazz:

Ni som tycker de är aracad spel......... Testa att stänga av alla hjälpmedel!

Det jag skrev menade jag med alla aids avstängda. Sen är spelet hyffsat lätt också tycker jag, även med handkontroll. Körde ett endurance race med lägsta PI i fältet och vann rätt stort ändå. AI på svåraste och allt annat avstängt.

Inaktiv

stor chans att du vann överlägset med alla hjälpmedel avstängda och i den högsta klassen!!!

Medlem

Hehe, samma kommentarer som vanligt ang realism & körkänsla när det kommer nya spel. Jag kan svära på att inte en enda käft här har kört en racing bil. Och så sitter ngn säger att det ena efter det andra spelet är overkligt vs äkta. Ha kul istället istället för att reta upp sig på saker man inte vet hur det är.


signatur

Allvarligt talat!

Medlem

Forza2 är ju grymt bra gjort och ni som inte tycker det är realistiskt har verkligen inte kört bana någon gång, eller har ni ens körkort?
Jag kör själv banracing irl ett par gånger per år och kan utan att tveka säga att Forza2 är verkligen realistiskt.

Inaktiv

Föraren i Ferrari Enzo bilen ser ut som "The Stig"

Kanske det är också


signatur

pwnd

Medlem

http://www.webhallen.com/prod.php?id=58417&traff=1

blandar en del ihopp GTR2 med GT ?
GTR1/2/GTL, är de mest realistiska bilspelen som finns där ute.


signatur

R.I.P The_maxx

Medlem

De har verkligen fått till Volvo ljudet. Känns nästan som man kör sin egna bil


signatur

Allvarligt talat!

Medlem

Ville bara påpeka att jag får äta upp det jag sa innan. Då jag förut bara hadde tillgång till Demot. Har ni införskaffat detta underbara racing lir. Hellt suveränt 4.5 av 5 möjliga.

Dock hadde jag roligare med dirt demot men forza2 e bara så underbart härligt. Skaffar dock ändå ms ratten och dirt den 14 juni nästa vecka. Blir att smörja tanten och hitta på en bra ursäkt för hela kalaset. Tror minsan min 2åriga son behöver lära sig köra bil. LoL

Medlem

någon annan än jag som undrar var chiptrimningen till turbobilar är. har de glömt den?


signatur

Allvarligt talat!

12
Skriv svar