Maxis utvecklar inte nya Sim City

Robot
Medlem
Maxis utvecklar inte nya Sim City

Oväntat? nej.. Nästa steg är väl att säga att det görs främst för 360.

Medlem

Läste det på 1up för några dagar sedan. Helt jävla tragiskt, finns en bild med, den är fan ännu mer tragisk. Synd att låta en serie gå i graven, aldrig att Titled Mill kommer kunna göra ett spel som är ens nära SC4a kvalitet.

Caesar 4 är ett bra spel, men det är bra för att det är just Caesar, kommer SC5 ens vara likt det så kommer det ju inte vara Sim City längre. Risken finns att när spelet går över till 3d med - om det inte är bra gjort - så försvinner variationen på byggnaderna samt storleken på banorna.


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem
Skrivet av http://tiltedmill.com/forums/showpost.php?s=e04c40635c03b147b9dd55b8e44ab4a8&p=157643&postcount=22:

?I do not want to mislead anyone: This SC is not a realistic urban simulation, which I understand, to many, represents the heart of what SC is. No one is blind to that. And if you?re just completely turned off, even angered by the mere notion of any game called ?SimCity? that is not a detailed, realistic urban simulator, I absolutely understand that viewpoint, and absolutely respect it.

Men fuck off. Kan de inte göra ett _riktigt_ SC, kan Maxis bli klara med den där Sporeskiten och börja utveckla, typ nu?


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem

Jag ser då absolut inget fel i att de testar nya vidder med en femma. Återstår så klart att se om TiltedMill är rätt företag för jobbet, men med tanke på att tidigare spel i Simcity-serien faktiskt står på egna ben och håller idag (vill jag säga), så kanske inte nya ögon skulle skada.


signatur

'It is the mark of an educated mind to be able to entertain a thought without accepting it' -Aristotéles

Inaktiv

Sluta vara en sådan bakåtsträvare, Hipshot - Tilted Mill kommer föra Sim City in i 2000-talet! Woo!

Skämt åsido, det känns aningen ironiskt att Sim City-serien kommer i händerna på vad som var deras enda konkurrenter väldigt länge (Tilted Mill grundades av Impressionsanställda).

Men det är ju inte Tilted Mill som det ska klagas på ifall man inte gillar det nya konceptet, utan EA.

Medlem

Har släppts ett screenshot av spelet, och de ser riktigt trevligt ut enligt mig

http://www.1up.com/do/slideshow?pager.offset=0&mt=0&cId=31600...

Personligen så tror jag att Monte Cristo hade varit ett bättre val för utvecklingen, tycker dom lyckades otoligt bra med City Life

Medlem

Efter att ha läst texten och sett bilden så är jag nästan mest förbannad på att dom behöll namnet Sim City. Det där ser ju ut som vilken gullig Tysk micro-managment som helst .

Ne fyfan, de här köper jag inte.

Medlem

WTF?! O.O Fan skit oxå! nu kommer vell Sim City 5 att suga! ... :'(


signatur

Join Star Citizen at: https://robertsspaceindustries.com/star-citizen
Feel free to use my code and get some free in-game cash(5,000 UEC):
STAR-K3RR-BQ7C

---------------------------------------------------------------------------------------------------------
"It's better to die on your feet than live on you knees"

Medlem

åh, plastfärger.. Som sagt, kan säkert bli ett underhållande spel på nåt sätt, men varför kalla det simcity. får hoppas det kommer ett demo eller nån kompis köper det så man får prova iaf


signatur

Gärna flärd, men först en rejäl lavett

Medlem

Lite mer realism i ett Sim City spel skulle fan inte skada. Många spel får ju "förstörbar terräng" och grejer nuförtiden. Varför inte införa lite realism i Sim City för en gångs skull, istället för dom leksaks-husen i bilden?


signatur

🖥️ Intel i5-12400F • 32GB DDR4 • Geforce RTX 3060
🎧 HyperX Cloud Flight ⌨️ HyperX Alloy Elite 🖱️ HyperX Pulsefire Raid

Inaktiv
Skrivet av SCORPION2000:

WTF?! O.O Fan skit oxå! nu kommer vell Sim City 5 att suga! ... :'(

Nu är det ju inte Sim City 5 utan en spel med annorlunda koncept vid namn Sim City Societies som är under utveckling. För Sim City finns ju åtminstone chansen att det kommer en riktig uppföljare.

Medlem

Hehe ajdå. Av screensen att dömma ser det riktigt tragiskt ut. Som nånting som borde släppts 2003-2004. Fulare än SC4 enligt min mening iaf. Detaljer osv är ju halva Simcity. Det såg ju bara tomt o tragiskt ut och färgerna... herregud. Går åt samma håll som Need For Speed. Jävla lsd påverkade grafiker. *sucka*

Medlem

Känns som att ni vill att de ska va fult för att Maxis inte gör de. Att färgerna är starka kan bero på att det första du ser är ett tivolli och en lite för grön gräsmatta, och att det ser tomt ut kan du själv förbättra då du själv spelar ditt nöt. Byggnaderna ser trevliga ut, ljuset är inte o klaga på, skuggorna ser bra ut för den här typen av spel, och nej, detta är inte fulare än Sim City 4, som btw släppte 2003.

Ge spelet en chans iaf innan ni börjar klaga, hade bilden kommit upp innan denna nyhet så hade man garanterat hört en massa, nice, trevligt och det ser bra ut.

Medlem
Skrivet av KazikluBey:
Skrivet av SCORPION2000:

WTF?! O.O Fan skit oxå! nu kommer vell Sim City 5 att suga! ... :'(

Nu är det ju inte Sim City 5 utan en spel med annorlunda koncept vid namn Sim City Societies som är under utveckling. För Sim City finns ju åtminstone chansen att det kommer en riktig uppföljare.

Ja ok men endå! Det kommer nog bli skit!


signatur

Join Star Citizen at: https://robertsspaceindustries.com/star-citizen
Feel free to use my code and get some free in-game cash(5,000 UEC):
STAR-K3RR-BQ7C

---------------------------------------------------------------------------------------------------------
"It's better to die on your feet than live on you knees"

Medlem

Det var ju JÄVLIGT oväntat. Är det meningen att _samtliga_ spelserier som EA rör vid skall fördummas, förenklas, skalas ned till idiotnivå och släppas till Xbox?

Medlem

Efter att den första chocken baserad på svek, tragik och förräderi har lagt sig, så kan man bara hoppas att detta inte är ett _riktigt_ Sim City, utan bara en simsbaserad spinoff, vilket det troligen är med.

Det mest tragiska är, att när info började läcka om att EA låter utveckla ett nytt Sim City förra året, så trodde man ju att det var ett Sim City 5 som var allt bättre, ungefär som alla andra varit mot sin föregångare, nu blir man besviken som fan pga att det inte är det, varför heter det ens Sim City, fattar de inte att de drar ner en serie helt på fel väg, Sim City har tills nu varit helt obefläckat, alla efterföljare har varit bättre på alla sätt. Hoppas det går dåligt för spelet och att Maxis utvecklar ett riktigt Sim City efter Spore.

Btw: SC4 ser ju så jävla mycket bättre ut än det just nu enda screenet på Societies.


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem
Skrivet av Forcie:

Det var ju JÄVLIGT oväntat. Är det meningen att _samtliga_ spelserier som EA rör vid skall fördummas, förenklas, skalas ned till idiotnivå och släppas till Xbox?

Det var faktiskt oväntat, speciellt Sim City, har tills nu, frodats väldigt bra under EAs paraply.


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Inaktiv
Skrivet av SCORPION2000:

Ja ok men endå! Det kommer nog bli skit!

Fullt möjligt, men har du spelat Caesar IV eller Children of the Nile, så du vet något om företaget som utvecklar spelet? Själv får jag intrycket av att de kommer använda grundkonceptet från CotN, dvs att varenda invånare i staden faktiskt finns, går till jobbet, handlar, osv.

Medlem
Skrivet av Hipshot:

Det var faktiskt oväntat, speciellt Sim City, har tills nu, frodats väldigt bra under EAs paraply.

Jo jag vet, syftade mer på den allmänna trenden som man sett på andra spelserier.

Inaktiv

Tilted Mill är knappast ett företag som tillverkar spel för idioter/Xbox, så just den biten behöver ni nog inte vara rädda för.

Inaktiv
Skrivet av KazikluBey:

Fullt möjligt, men har du spelat Caesar IV eller Children of the Nile, så du vet något om företaget som utvecklar spelet? Själv får jag intrycket av att de kommer använda grundkonceptet från CotN, dvs att varenda invånare i staden faktiskt finns, går till jobbet, handlar, osv.

Jag har spelat Caesar-serien och kan ju lugnt säga att Caesar 4 är värdelöst. Tyvärr... förväntade mig ju verkligen något mer än vad det blev. Alla spelen från Impression var ju bra. Pharaoh, Zeus o Emperor... Men men... bara för det så betyder det ju inte att Sim City 4 uppföljaren blir lika värdelös.

Men nu när man sett Caesar 4 så förväntar iallafall inte jag något större mästerverk. :/

Medlem
Skrivet av Mahone:

Känns som att ni vill att de ska va fult för att Maxis inte gör de. Att färgerna är starka kan bero på att det första du ser är ett tivolli och en lite för grön gräsmatta, och att det ser tomt ut kan du själv förbättra då du själv spelar ditt nöt. Byggnaderna ser trevliga ut, ljuset är inte o klaga på, skuggorna ser bra ut för den här typen av spel, och nej, detta är inte fulare än Sim City 4, som btw släppte 2003.
http://www.hsandven.com/sc4/images/narvik.jpg

Ge spelet en chans iaf innan ni börjar klaga, hade bilden kommit upp innan denna nyhet så hade man garanterat hört en massa, nice, trevligt och det ser bra ut.

Om du tycker det där verkligen ser bra ut så
1. Har du en trasig skärm
2. Har en trasig hjärna
3. Bara spelat tetris på gameboy

Jag är fullt medveten om att det är en del av en cirkus på bilden. Så det känns bara onödigt att börja kalla folk saker här. Alla byggnader har en blåaktig nyans vilket ser dumt ut. Skuggorna ser dåliga ut. Väldigt kantiga och "klumpade" texturerna på allt i det screenshotet ser riktigt dåligt ut. Där är en total avsaknad av doodads vilket gör att det bara ser dött ut. Så som det ser ut nu så på minner det mest om ett spel som kanske kunnat heta City Tycoon, Coffee Tycoon, Airport Tycoon osv osv osv. Hoppas detta verkigen är en riktigt tidig screenshot och inte visar något som helst om hur spelet kommer att se ut vid release.

1
Skriv svar