Bildregn från Warhammer Online

Medlem
Bildregn från Warhammer Online

Ge mig!


signatur

Varning, ovanstående text kan innehålla särskrivning.

Medlem

Ser ut att behöva lite mer putsning, vissa bilder såg ut att vara från 1997 medans andra är ursnygga.

Medlem
Skrivet av Rampager:

Ser ut att behöva lite mer putsning, vissa bilder såg ut att vara från 1997 medans andra är ursnygga.

Tomb Raider II.
Release: 1997

World of Warcraft.
Release: 2005

Warhammer Online.
Release: 2008

Med tanke på att det är ett MMO så ser Warhammer Online riktigt schysst ut.

Visst, sen kan man jämföra med typ EQ2 med nextgen alternativen aktiverade. Men jag sitter på en Core 2 Duo 2,7 GHz, 8800 GTS 640 MB, 2 gig RAM. Och med den burken får jag runt 5-15 FPS i EQ2 med allt på nextgen.

Så antingen gör man ett spel som går att spela på de flesta hyffsade burkarna eller så gör man som EQ2 så att high-end användare får sitta och balansera medioker grafik. Eller så gör man som WoW och Warhammer Online gjorde, gör det stilrent och flytande istället.

Den vägen WoW och Warhammer Online valde har fungerat bra mycket bättre IMO.


signatur

[size="9"]CONCORD Notice: Don't drink and fly. Drunken jumping can result in loss of ship through "navigational error".[/size]

Medlem

Alltså. Bara för att dom gör spel med riktigt snygg graffe, så betyder det väl inte att möjligheten att spela spelet med lägre inställningar på en slöare burk skall försvinna? Ibland verkar det som om det är antingen "sämre grafik a la WoW som fungerar på många burkar" eller "bättre graffe a la EQ2 som fungerar på färre datorer". Man måste inte spela på högsta inställningarna, det skall vara ett alternativ. Som i LotR - det kan vara riktigt snyggt på max, men man har ändå möjligheten att vrida av effekterna så att även folk med långsam rigg kan spela.

Hur som helst, tycker det ser bra ut. Hoppas på skoj gameplay, som är det viktigaste.


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Medlem

damn orcernas rustningar är grymt coola, lätt att man skall testa det

Medlem

Aaahhh, jag vill så gärna ha det här! Här ska spelas Orc! WAAAAGGHH!!!1

Medlem

Erotiskt.
Bara att hoppas att alla gamla MMO-polare fått ordning på sina hus, fruar och barn tills det släpps


signatur

Ne Sedibus Rotalibus Ludas
KAES = 86.67%/46.67%/46.67%/20.00%

Medlem

Skit i att släppa fler screenshots - få igång betan istället!


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Medlem
Skrivet av conthox:

Alltså. Bara för att dom gör spel med riktigt snygg graffe, så betyder det väl inte att möjligheten att spela spelet med lägre inställningar på en slöare burk skall försvinna? Ibland verkar det som om det är antingen "sämre grafik a la WoW som fungerar på många burkar" eller "bättre graffe a la EQ2 som fungerar på färre datorer". Man måste inte spela på högsta inställningarna, det skall vara ett alternativ. Som i LotR - det kan vara riktigt snyggt på max, men man har ändå möjligheten att vrida av effekterna så att även folk med långsam rigg kan spela.

Hur som helst, tycker det ser bra ut. Hoppas på skoj gameplay, som är det viktigaste.

Problemet är att de flesta spel där man drar ner grafiken på ser mycket sämre ut än ett spel som är gjort med det i åtanke från början.


signatur

Varning, ovanstående text kan innehålla särskrivning.

Medlem
Skrivet av Wardancer:

Problemet är att de flesta spel där man drar ner grafiken på ser mycket sämre ut än ett spel som är gjort med det i åtanke från början.

Exakt.


signatur

[size="9"]CONCORD Notice: Don't drink and fly. Drunken jumping can result in loss of ship through "navigational error".[/size]

Inaktiv

Ser ju sjukt nice ut! Det kommer att vara svårt att välja vilken klass man ska spela som. Men Black Orc och Chaos Chosen är det som lockar en mest.

Inaktiv

Undrar varför det blir försenat? Lägg inte ner utvecklingen av detta spel igen >.<

Medlem

looking good, geiiiif!


signatur

Man mår bra av Apple produkter!

Medlem

Ser lockande ut.

Medlem

Van Helsing på besök?

http://www.fz.se/bilder/?id=43415


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem

tro ja läste i deras nyhetsbrev att dom inte har inplanterad shadows o sånt stuff i screenshootsen ännu..fast det är på g

correct me gärna.


signatur

"på slutet brinner vi som vackrast"

Medlem
Skrivet av WarpGuN:

tro ja läste i deras nyhetsbrev att dom inte har inplanterad shadows o sånt stuff i screenshootsen ännu..fast det är på g

correct me gärna.

OffT: Nämen tjenare warpis. Kul att du är här.

OnT: Nice. Då kan det bara bli snyggare härifrån.

Medlem

Ser väl bra ut.

Oooh! CnC3 patch 1.5 är ute nu.


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

Medlem

Visst, vill ha spelet.. Men fan för att fastna igen.. 1 månad går väl åt till grind, 1 månad för att leta små saker som behövs så man kan börja leta efter dom riktigt häftiga prylarna. Sen är man fast..

Medlem

Att döma av bilderna verkar dom ha fångat Warhammer känslan ganska bra!

Medlem

Otroligt, börjar verkligen fatta tycke om detta spel. Darkside this time it will be. Dork Yoda is.

Medlem
Skrivet av Toro:

Erotiskt.
Bara att hoppas att alla gamla MMO-polare fått ordning på sina hus, fruar och barn tills det släpps

Haha känner igen den.

Jag längtade som fan efter Warhammer Online under tiden jag fortfarande satt fast i engame raidingträsket i WoW (2år+), men nu när man äntligen är "fri" så känner jag mig lite skraj för att bli fast i träsket igen.

Man kan ju aldrig sluta vara gamer, finns inte en chans. Men frågan är om man, eller jag, vågar å testa ett till MMO. :$


signatur

Cptn BaseballBatBoy!

Medlem
Skrivet av Mellanare:
Skrivet av Wardancer:

Problemet är att de flesta spel där man drar ner grafiken på ser mycket sämre ut än ett spel som är gjort med det i åtanke från början.

Exakt.

ex.

http://www.fz.se/bilder/?id=43414 (kolla bakgrunden..)

http://upload.wikimedia.org/wikipedia/en/a/a6/Tomb_Raider_2_L...
(tomb raider från 1997 att jämnföra med)

http://www.fz.se/bilder/?id=26678 (högupplösta figurer?)

http://www.fz.se/bilder/?id=26648 (päls)

Som någon skrev saknar jag skuggorna på flera bilder.

Medlem

Men så länge det går att sänka så är jag nöjd - roligare om det blir ett spel för stora skaran snarare än till de som har råd att lägga ut 20.000 på en ny dator


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Medlem
Skrivet av Birchoff:

OffT: Nämen tjenare warpis. Kul att du är här.

hej din gamle bf-räv


signatur

"på slutet brinner vi som vackrast"

Medlem
Skrivet av anon_3159:

Undrar varför det blir försenat? Lägg inte ner utvecklingen av detta spel igen >.<

När dom gjorde Empire vs Chaos områderna klara så tog dom och jämnförde det med Dvärg vs Orc områderna och kom fram till att Dvärg vs Orc inte var så bra som dom skulle kunna göra, så dom gjorde om dom områderna nu när dom har EA's pengar att lägga i projektet.

Frågan är om dom försöker göra ytterligare förbättringar när dom är klara med alverna.


signatur

Neva knock on 'eavens door.
Ring da bell an scurry, ee 'ates dat.

Medlem

ea's pengar kombinerat med mythics erfarenhet kan bädda för succe - såvida inte EA tar över för mycket förstås!


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Inaktiv
Skrivet av IronHide:
Skrivet av magben:

Undrar varför det blir försenat? Lägg inte ner utvecklingen av detta spel igen >.<

När dom gjorde Empire vs Chaos områderna klara så tog dom och jämnförde det med Dvärg vs Orc områderna och kom fram till att Dvärg vs Orc inte var så bra som dom skulle kunna göra, så dom gjorde om dom områderna nu när dom har EA's pengar att lägga i projektet.

Frågan är om dom försöker göra ytterligare förbättringar när dom är klara med alverna.

Som gammal systemuvecklare tycker jag "kvalitet/balansproblem" i tidigare steg i utvecklingen. Visst har EA mycket pengar med de är knappast kända för att släppa färdigutvecklade produkter. De har kanske lärt sig något.

Jag tror att detta spel kommer att få balansproblem eftersom fokus ligger på pvp och raserna är så olika. Vore dags att komma igång med Betan NU!!!

Såg grymt mycket fram emot detta spel men var tiden lider blir jag mindre och mindre sugen. Ser för "cartoony" ut vilket jag inte tycker passar i War Hammer. Jag hade gärna sett att WoW fick stå för den biten.

1
Skriv svar