Robot
Medlem
FIFA 08-dumpar

Hur mkt förändras FIFA-spelen egentligen? Är det typ bara grafiken och lagens ranking som uppdateras? Så många andra saker kan dom väl inte ha lagt till i de senare versionerna?


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Medlem

Är det bara jag eller är det inte lite väl mörkt?

Medlem
Skrivet av conthox:

Hur mkt förändras FIFA-spelen egentligen? Är det typ bara grafiken och lagens ranking som uppdateras? Så många andra saker kan dom väl inte ha lagt till i de senare versionerna?

Lagen ändras varje år, spelare säljs och förflyttas till andra klubbar, så FIFA går mest ut på att vara så aktuell som möjligt. Sen görs de ju självklart förändringar i själva spelet också, ibland stora, ibland små, men enligt mig så va de stor skillnad på känslan i 06 och 07 och jag hoppas att känslan i 08 är ännu bättre.

Inaktiv

Bollfysiken har ändrats massor och det är sköjj Kan råka skjutsa bollen i ryggen så den studsar in i mål igen om man har otur ^^

Inaktiv

det är samma spel som 07 06 05 04 03 02 01...bara grafiken ändrats
onödigt köpt helt enkelt....


signatur

*9/11* är fejk....dom sprängde sig själva...
stackars osama...jagad för ingenting...

Medlem
Skrivet av MacCoy:

det är samma spel som 07 06 05 04 03 02 01...bara grafiken ändrats
onödigt köpt helt enkelt....

360-versionen av 07 tycker jag är ett riktigt lyft från de tidigare släppen i serien, men PC-versionen däremot... den är riktgit usel. Hur som helst har FIFA inte en chans mot PES när det kommer till fysik och känsla. Det enda som saknas i PES-serien är licsenserna, om de bara skulle lyckas ro åt sig några såna skulle serien nästan bli fulländad.


signatur

"There are many aspects of human existence that I will never understand..."

Medlem

08 har motioncapture från de riktigt stora spelarna iaf,..så tex rooney rör sig i spelet som rooney

fräsigt

Medlem

ser fortfarande inte fotorealistiskt ut.

Det är ändå ganska stor skillnad mellan versionerna, något som inte alltid märks när man byter upp sig men som man defenitivt stör sig på om man byter ner sig igen till tidigare version. 96an var ju ett stort kliv, 98 riktigt bra också efter ett riktigt dåligt fifa 97. Sen 07an som sagt fungerar med lite vilja som enklare fotbollsspel.


signatur

Gärna flärd, men först en rejäl lavett

Inaktiv

Pes är bättre men Fifa har licenserna, så väljer Fifa.. Mycket roligare. Sedan 360-versionen var ju helt nytt med bollkontrollen, inte alls lika lätt som förut.. Spelarna kan tex inte vända på en 5-öring.

Inaktiv
Skrivet av Efraim:

08 har motioncapture från de riktigt stora spelarna iaf,..så tex rooney rör sig i spelet som rooney

förutom att en animatör suttit och rensat mocap datan och sedan ändrat lite i animationerna här och var..så ja vette fan ifall det vekligen är rooney som rör sig som rooney, eller om rooney i spelet rör sig som en 40 årig animatör..

Medlem

Ser väldigt plastigt ut tycker jag

Inaktiv

07 kan man ju putta bort spelaren vid utspark vilket jag inte har kunnat på de äldre versionerna... fysiken kan bli mkt bättre med finare finter osv... samt bättre frisparkar, ibland får man vara nöjd att de går mot mål ^^ går ju iaf inte o sikta

Skrivet av Detrol:

Är det bara jag eller är det inte lite väl mörkt?

Kvällsmatch? ..och aldrig in-game ..bara lite screens från en cgi teaser..


signatur

"Cash, Rules, Everything, Around, Me - C.R.E.A.M. - Get the money! - Dollar, dollar bill y'all"

Inaktiv
Skrivet av Meshii:

... samt bättre frisparkar, ibland får man vara nöjd att de går mot mål ^^ går ju iaf inte o sikta

Huh? Jag gör då alltid mål på frisparkarna - bara att inte ta i för mycket...


signatur

http://folding.stanford.edu/ - Låt datorn göra något vettigt när du inte använder den själv.

Medlem

DOOM 3 har tillslut invaderat fotbollen lol

Medlem

Det senaste Fifa jag har är 2005 och det tycker jag funkar:)
Fast det är ju vissa grejer som t ex grafiken och att göra egna lag som ändras lite.
Fast tycker inte det är så mkt bättre grafik på 08 än 2005;)
Men egna lag kan man ju inte göra på de tidigare versionerna och så finns det ju andra egenskaper man kan ha hos sin spelare...


signatur

////Mr.Waterboy
Frukta inte vapnet, frukta bossen som använder det.

1
Skriv svar