Spotify halvrockar

Skägg.
10 Chambers
Spotify halvrockar

Om det klassiska djävulstecknet med handen är den ultimata rocksymbolen får Spotify bara lillfingret än så länge. Det är en perfekt lösning för att provlyssna på nya intressanta skivor och som backup på lappen eftersom iTunes är så analt när det gäller flera datorer. Hursomhelst, jag har skapat en öppen spellista där ni gärna kan lägga till era favoritspår, jag är alltid öppen för nya musikupplevelser. Om du lägger till något, droppa gärna en kommentar så jag vet vem jag ska tacka om tonerna behandlar mina öron väl.

Feed me music

Naseer har lagt upp en matig och gemensam lista på spelmusik. I dagsläget finns där bitar från bland annat #Half-Life 2, #Prince of Persia, #Zelda och #Battlefield: Vietnam. Var med och bidra!

Spelmusik für alle!

#blogg


signatur
Medlem
Spotify halvrockar

Spotifys streaming service är ju riktigt bra men spelaren i sig är inget att hurra över. De borde släppa ett API eller något så man kan använda en egen spelare...


signatur

Varning, ovanstående text kan innehålla särskrivning.

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av Wardancer:

Spotifys streaming service är ju riktigt bra men spelaren i sig är inget att hurra över. De borde släppa ett API eller något så man kan använda en egen spelare...

Jo, streamingen kan man verkligen inte klaga på. Skulle älska att ha funktionen som kom med senaste iTunes, som föreslår liknande artister.


signatur
Redaktör

Är ju en tidig beta, rätt få funktioner än så länge. Vill ha Last.fm-stöd, tabbar och ett lass annat. Men jag tycker ändå programmet är grymt bra i nuvarande skick.

La till en låt, Calle - funky shit.


signatur
Antikvitet
Skrivet av spiken:

Jo, streamingen kan man verkligen inte klaga på. Skulle älska att ha funktionen som kom med senaste iTunes, som föreslår liknande artister.

Klicka på "Artist radio" när du valt en artist.

Boyaahhhh!


signatur

John Severinson, före detta chefredaktör - Läs min blogg

Medlem

La till en Slayer-låt, för jag gillar Slayer.


signatur

dom förnedrar hela Gamer-world!!!

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av Zelaxe:

La till en Slayer-låt, för jag gillar Slayer.

Ser ingen i listan?


signatur
Medlem

Spelmusik listan var ju helt jäkla underbar... helt plötsligt blev man ju faktiskt lite kär i spotify


signatur

Varning, ovanstående text kan innehålla särskrivning.

Medlem
Skrivet av Tompa:

Är ju en tidig beta, rätt få funktioner än så länge. Vill ha Last.fm-stöd, tabbar och ett lass annat. Men jag tycker ändå programmet är grymt bra i nuvarande skick.

La till en låt, Calle - funky shit.

Ah. Funky Nassau. Riktigt bra. Gillar versionen från Blues Brothers 2000. Med paul shaffer.

Hur lägger ni upp listor föresten? Jag visste inte ens att det gick.

Medlem

La till några låtar... Vet inte om listan är sparad dock, får inte så mycket feedback från programmet

För övrigt gillar jag Spotify väldigt mycket!

Medlem

http://open.spotify.com/user/spiken/playlist/7EVup9cMIBb1h02s...

Die by the Sword var låten jag la in iaf, och för mig visas den rätt.


signatur

dom förnedrar hela Gamer-world!!!

Medlem

Hehe jo har det dykt upp en låt till, ser jag. Någon har lagt till en Queen-låt Jag försökte faktiskt komma på låtar som hade en teoretisk chans att vara en NY musikupplevelse, för det var väl vad som efterfrågades?

Skägg.
10 Chambers

Tack för responsen, ska försöka lyssna igenom låtarna under dagen.

Skrivet av Khaile2:

Hehe jo har det dykt upp en låt till, ser jag. Någon har lagt till en Queen-låt Jag försökte faktiskt komma på låtar som hade en teoretisk chans att vara en NY musikupplevelse, för det var väl vad som efterfrågades?

Både och, jag är ingen Queen-expert så även det kan vara "nytt".


signatur
Medlem

Har du hittat något som du gillar än? De låtar jag slänger in har ganska varierande genrer, för jag vet inte vad du är ute efter.

Medlem

Spotify är riktigt äg ju! Fick min invite via mail för ett par dagar sen. Asnajs funktion med collaborative playlist (iTunes kanske också har den funktionen, jag vet inte).

Ska man lägga till sin favoritlåt från The Killers kanske?

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av Khaile2:

Har du hittat något som du gillar än? De låtar jag slänger in har ganska varierande genrer, för jag vet inte vad du är ute efter.

Ska dra igenom allt så snart jag hinner, och återkomma med kommentarer!


signatur
Medlem

La till Les Djinns, snubblade över den låten när en ny krog ("Sliver") öppnade i stan [Jönköping] och hade den som bakgrundsmusik på webbsidan.


signatur
Skägg.
10 Chambers

Listan måste ha rensats av någon, men jag ser att det ligger lite nytt där efter det. Ska lyssna igenom

Collaborative-listor borde gå att låsa så att det bara går att lägga till, inte ta bort (mer än det man själv har lagt till) samt att låtarna taggas med vilken användare som har lagt till dem.


signatur
1
Skriv svar