Mitt förra inlägg

Inaktiv
Mitt förra inlägg

Det är såklart skitkul med en massa kommentarer, det är ju därför man skriver, men jag känner att jag behöver bena ut en del grejer.

Till att börja med så har aldrig detta hänt mig, då jag oftast är alltför blyg för att våga lägga in nån stöt. Men däremot har det hänt många av mina kompisar och jag kände att jag ville skriva å deras vägnar, eftersom jag finner beteendet rent ut sagt förjävligt. Notera hur jag har skrivit texten, jag nämner aldrig att det skulle vara mig den handlar om.

Till Lyxan som skriver att det är naturligt att efter ett par minuters konversation fråga om personen är singel så skulle jag vilja säga: nej, det är det inte. Att dansa med någon kan jag köpa, men att sen stå och prata och även flirta med en person ifall man redan är upptagen, det om något är ju riktigt lågt.
Har man kommit så långt att man står och pratar med varann så borde det vara konstaterat att intresse finns.
Från båda sidor.

Om våldtäktsgrejen så ville jag mest belysa att en full kille inte alltid kan ta ett nej (man blir ju så känslosam av alkohol).
Johan Martinsson skriver att "det inte finns någonting ett våldtäktsoffer kan göra som gör att "det inte är så konstigt" att hon blir våldtagen."
Rätt, på sätt och vis. Vi önskar att det vore såhär men samhället är annorlunda. Vi vet ju alla att våldtagna tjejer får frågor om hur de har klätt sig och hur många sexuella partners de har haft i rättegångar. Detta är samhällets, och därmed våra, värderingar.

Som jag skrev: är det konstigt att våldtäkter sker?
Kille blir helt till sig och tror att han ska få ligga.
Så blir inte fallet.
Kille blir arg.
Kille våldtar.

Det sker ju liksom, och nä, jag kan fan inte med handen på hjärtat säga att jag tycker att det är konstigt att det händer. Det handlar dock mer om mannens psyke och sinnesstämning än om vad tjejen har gjort eller inte gjort. Det är ju helt självklart att det är mannen det är fel på, men jag vidhåller att tjejer spelar en roll i det hela.
Tyvärr så är verkligheten sådan idag att tjejer måste tänka på hur de beter sig och ser ut.
Jag vet att ni önskar att det inte vore så. JAG önskar att det inte vore så. Men så är det.

Anna S skriver: "Är det som du säger, att tjejer bara vill gå ut och ha kul (och killar vill inte det, eller?)"

Svar ja. Killar vill ligga, inte ha kul. I mitt kompisgäng handlar det nästan uteslutande alltid om att man hoppas få till det när natten är över. Att festa och dansa för att ha roligt förekommer inte. Kul att festa? Visst. Kul att dansa? Nä.
Det är ju också så att nästan alla tjejer verkar ha en medfödd "dansa-bra gen" medans killar har en medfödd "dansa-dåligt gen". Därav ointresset. Dansen blir ett nödvändigt ont för att träffa en käresta.
Och ni singelkillar där ute som tycker om att dansa är i minoritet, så, är det bara.

Nu: fri debatt.

#blogg


signatur

Kullberg-as approved by BaratsAndBereta

Inaktiv
Mitt förra inlägg

"Svar ja. Killar vill ligga, inte ha kul."

Eh.... okej, och det baserar du på ditt kompisgäng? Känner hur många killar som helst, singlar som i förhållanden, som går ut för att ha kul med sina tjej/killkompisar, inte för att knulla.

Och dina kommentarer om fittiga horiga tjejer som provcerar killar till våldtäkt (för det är exakt så det låter som att du menar) verkar vara baserade på det dina killkompisar säger när dom är sura över att ha blivit nobbade? Aldrig funderat på att dom kanske hittar på/överdriver som fan för att inte verka som losers?

Och det är VISST naturligt att fråga om man är singel. De flesta killar jag pratat med när jag varit på fest eller på krogen frågar det på ett vänligt sätt, eller så säger jag det självmant. Dom flesta reagerar inte med att säga "jaha hejdå" utan brukar prata vidare med en, eller oftast med en och dom man står/sitter med. Man snackar å har trevligt liksom.

Din kommentar om att "om man står och pratar med varann så borde det vara konstaterat att intresse finns" är ju helknasig. Så när jag är ute på krogen för att roa mig med mina vänner så får jag inte ens prata med en annan kille för det signalerar att jag är intresserad av att ligga med honom? Men att dansa med honom gör inte det? Tror du har fått det hela om bakfoten

Du målar upp alla killar som brunstiga svin som inte kan prata med en tjej om det inte finns chans till ligg. Kanske borde se dig om på lite fler ställen med lite fler människor?

Tycker inte att du ska ha så hårda uppfattningar om saker du inte verkar ha någon personlig erfarenhet om då du som du själv säger är för blyg för att ens stöta på en tjej ute. Allt är alltså baserat på vad dina nobbade killkompisar säger. Do the math.

Och ang. våldtäktslogiken så säger jag som Johan Martinsson: Skärp dig.

Medlem

Ja, Lyxan har ju redan sagt allt så bra. Jag förstår att din närmsta värld är dina vänner och allt är ju relativt, men försök för din egen skull att ha en liten mer öppen syn på världen, tjejer och killar.

Du säger att du är för blyg för att lägga in en stöt. Min gissning är att du egentligen är en snäll kille med hjärtat (och hjärnan) på det rätta stället, men att du hamnat lite off chart pga dina vänner och deras uttalanden om tjejer, krogen osv.

Att en kille blir nobbad på krogen eller någon annanstans, oavsett om dans skett eller hur klädsel ser ut, så finns det aldrig (notera; ALDRIG) något som rättfärdigar en våldtäkt. Killen blir arg säger du? Då bör han ta hand om de problem han själv bär på, så att inte andra blir lidande. Man kan inte få allt här i världen, så är det bara, och bara för att man anser sig ha rätt till något ("ska-ha-logiken"), så är att ta sig rätten med våld helt åt helvete fel.

Jag tycker också att du ger en ganska sorglig syn på det manliga könet, att alla killar springer runt som kåtbockar och inte kan ha roligt, lätt och ledigt, utan ständigt lever och lär efter det som hänger mellan benen på dem.

Om nu så är fallet i ditt kompisgäng, så är det bara att beklaga, men förhoppningsvis så ser du inte dig själv på samma sätt.

Inaktiv

Försöker bena ut det lite, hoppas ni fattar vilket svar som är till vilket stycke.

Lyxan:
1."Killar vill ligga, inte ha kul." var kanske lite klantigt formulerat. Vi vill såklart också ha kul, men det har man inte genom dans och därför blir det roliga (oftast) jakten så att säga.

2. Du menar alltså att tjejer inte provocerar läs "cockteasar"?

3. "Dom flesta reagerar inte med att säga "jaha hejdå"".
Nä, visst det brukar inte jag heller göra, utan man står där och snackar och har trevligt liksom, som du själv skriver.
Men inuti huvudet ekar orden "Mission failed, scanning...".

4. Det jag syftade på var mer av typen att tjejen har dansat lite med killen och sen säger typ, "ska vi sätta oss och prata lite?".
Isåfall hade iallafall jag antagit att hon hade vart intresserad och inte ville sitta och prata om finanskrisen direkt.

5. "Du målar upp alla killar som brunstiga svin". Guilty as charged säger jag och 90% av Sveriges övriga singelkillar.

6. "Tycker inte att du ska ha så hårda uppfattningar om saker du inte verkar ha någon personlig erfarenhet om".
Jag bara hoppas att du inte menar med detta uttalande att detta beteende hos tjejer inte existerar.

Anna S:
1. Klart som fan att det är killen som bör ta tag i sina problem, men jag tror inte direkt man är medveten om att man har en våldtäktsman i sig innan dte sker första gången.

2. "Jag tycker också att du ger en ganska sorglig syn på det manliga könet, att alla killar springer runt som kåtbockar och inte kan ha roligt, lätt och ledigt, utan ständigt lever och lär efter det som hänger mellan benen på dem."
Läs föregående punkt 5.


signatur

Kullberg-as approved by BaratsAndBereta

Medlem
Skrivet av Kullberg:

Klart som fan att det är killen som bör ta tag i sina problem, men jag tror inte direkt man är medveten om att man har en våldtäktsman i sig innan dte sker första gången.

Nej, men han är ju medveten om att han blir arg (och överdrivet så också) och vill "attackera/ge igen" på tjejen i fråga. Bara sådana tankegångar kräver ju att den som känner så, tar några steg tillbaka och lugnar sig. Där spelar ju också kompisgänget en stor roll. Står folk och håller med om att han "borde få ligga", istället för att bara chilla, snacka om nåt annat, säga att han kan lägga kraft på nån som är intresserad istället, ja då spär man ju bara på den där ilskan som i sin tur kommer resultera i väldigt tråkiga händelser.

Det handlar ju om att agera förebyggande, vi vill ju inte ha en generation med grabbar som efter en händelse på krogen "upptäcker" att de är våldtäktsmän.

Inaktiv

"3. "Dom flesta reagerar inte med att säga "jaha hejdå"".
Nä, visst det brukar inte jag heller göra, utan man står där och snackar och har trevligt liksom, som du själv skriver.
Men inuti huvudet ekar orden "Mission failed, scanning..."."

Tyckte du sa att du aldrig vågar stöta på tjejer ute? Men nu har du gjort det tillräckligt för ett "brukar"? Enligt dig har man inget på krogen på göra om man inte är singeltjej för tänk, TÄNK om nån stackars kåt jävel får syn på en å sen blir ledsen i ögat för att man inte vill suga av honom lite snabbt på toan!

Tycker fortfarande att den bild du målar upp av killar täcker mest den desperata sorten. Som sagt så förstår jag inte var du får 90% av alla killar ifrån när du bara får höra hur saker funkar av dina nobbade, kåta killkompisar. klart att många går på krogen för att ragga, men fy fan så du överdriver.

So what om vissa tjejer "provocerar" då? Enligt dig vill ju killen iaf bara ligga å hitta ett till lätt ligg nästa gång. Vad är det som är så synd om den personen då? Det är väl inget fel med att ha one-night-stands men då får man väl för fan tåla att folk leker tillbaka med en själv lika mkt.

Inaktiv

Ute nä, men det det händer ju att nya tjejer introduceras av kompisars kompisar etc. på förfester.

Ser att du kommer från Västerås, tur för dig då du med största sannolikhet aldrig kommer söka dig till Växjös breddgrader. Du skulle inte uppskatta utelivet här.
Man hör ju saker överallt, i baren, inne på dasset, i kön och inte bara från sina kompisar.
Och jag har då aldrig hört:
"Kom, nu ska vi fixa brudar."
"Palla det, vi dansar och har bara lite roligt istället."


signatur

Kullberg-as approved by BaratsAndBereta

Inaktiv

nån tjej på nån förfest räkas inte om du ska babbla om krogen, sorry man.

Och jag kommer till och med från sthlm, har varit ute mest där faktiskt. Inte för att jag varit speciellt överdrivet mkt ute på krogen, men det har ju hänt ett par gånger om man säger så.

Nä men det är ju det jag menar. Hur kan du basera alla dina påståenden om 90% av killar hit och dit å hur de allra flesta tjejer beter sig, på "utelivet" i Växsjö?

Och ang. ditt sista påstående så är det väl klart man inte säger så, men varför ska det ena utesluta det andra? Låter ju skittråkigt. Måste man antingen gå ut å ha trist men försöka hitta ett ligg, ELLER ha kul å va celibat för kvällen? I så fall fungerar det sannerligen annorlunda i Växsjö.

Inaktiv

Vad ska jag gå efter då menar du? Det finns ju inte direkt studier gjorda på området. Och varför skulle Växjö inte vara demografiskt korrekt?
Och sluta skriv Växsjö, vi vet om att det är Sveriges mest svårstavade ortsnamn


signatur

Kullberg-as approved by BaratsAndBereta

Inaktiv
Medlem

Varför ska du "gå efter" nåt överhuvudtaget? Det är väl bättre att sluta sitta och sura för ingenting och tänka att livet är bra ändå.

Enligt en annan blogg du skrivit så verkar du längta efter tjej, och det är ju fint, men det är ju inte direkt fel att vara singel heller. Och det hjälper inte nåns singelsituation om man är desperat och förbannad. Du skrämmer ju bort ett stort antal potentiella flickvänner bara där.

Nä, bäst att lägga alla sånna här tankar bakom dig. Säg åt dina polare också att de får skaffa sig en mer positiv syn på livet och tjejer och killar.

Och ta det lungt under Lucia, för jag antar att ni ska dra ut på krogen?

Inaktiv

Usch nä inte krogen idag. Idag blir det istället bio med tveksamme Keanu Reeves i huvudrollen.


signatur

Kullberg-as approved by BaratsAndBereta

Medlem

Hm, jag undrar om den filmen kan vara nåt. Den har ju inte fått så värst bra betyg. Vad tyckte du själv om filmen?

1
Skriv svar