Bill Gates pratar om ny kontroll

Robot
Medlem
Bill Gates pratar om ny kontroll

Snart blossar väl VR upp igen också....

Medlem

tvivlar inte på att microsoft kan göra något bättre än wii-remoten

Medlem

bill gate (microsoft) ligger alltid steget bakom dom andra stora konsolföretagen det enda dom tjänade på var att släppa 360 såpass tidigt

Medlem
Skrivet av lapa:

tvivlar inte på att microsoft kan göra något bättre än wii-remoten

Ja, dom har både pengar och kompetens, så chansen är stor. Jag gillar inte Wii, så det skall bli intressant att se vad MS kan hitta på.


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Medlem

VR ftw, eller ja.. om det kan bli lite verkligare än vad det har varit.

Men Wii is teh great. Enkelt men ack så roligt.

Inaktiv
Skrivet av Nimman:

bill gate (microsoft) ligger alltid steget bakom dom andra stora konsolföretagen det enda dom tjänade på var att släppa 360 såpass tidigt

haha hur fan får du ihop det där...om microsoft är efter borde de väl rimligtvis ha släppt nästa generations spelkonsol efter sony och nintendo och inte ett år före

Medlem
Skrivet av Jinx:
Skrivet av Nimman:

bill gate (microsoft) ligger alltid steget bakom dom andra stora konsolföretagen det enda dom tjänade på var att släppa 360 såpass tidigt

haha hur fan får du ihop det där...om microsoft är efter borde de väl rimligtvis ha släppt nästa generations spelkonsol efter sony och nintendo och inte ett år före

Nästa generation? Känns mer som en upphottad vanlig xbox, Om den iaf hade HDDVD som standard så kanske man skulle kunna kalla den nextgen men som det är nu så tycker jag inte den har mycke nextgen att komma med. Bättre cpu+gpu+minne gör den inte till nextgen (enligt mig).
Säger du att du har en "nextgen" pc varje gång du uppdaterar?

Flakmonkey
Inaktiv
Skrivet av Heya:
Skrivet av Jinx:
Skrivet av Nimman:

bill gate (microsoft) ligger alltid steget bakom dom andra stora konsolföretagen det enda dom tjänade på var att släppa 360 såpass tidigt

haha hur fan får du ihop det där...om microsoft är efter borde de väl rimligtvis ha släppt nästa generations spelkonsol efter sony och nintendo och inte ett år före

Nästa generation? Känns mer som en upphottad vanlig xbox, Om den iaf hade HDDVD som standard så kanske man skulle kunna kalla den nextgen men som det är nu så tycker jag inte den har mycke nextgen att komma med. Bättre cpu+gpu+minne gör den inte till nextgen (enligt mig).
Säger du att du har en "nextgen" pc varje gång du uppdaterar?

vad har en pc med konsoler att göra när man snackar next-gen? ruskigt dålig jämförelse. men om du tror på det du säger, menar du att det är medie-formatet som gör en next-gen-konsol. idiotiskt...isf är inte Nintendo Wii en next-gen heller då den inte har HDDVD eller Blueray

Inaktiv
Skrivet av Heya:
Skrivet av Jinx:
Skrivet av Nimman:

bill gate (microsoft) ligger alltid steget bakom dom andra stora konsolföretagen det enda dom tjänade på var att släppa 360 såpass tidigt

haha hur fan får du ihop det där...om microsoft är efter borde de väl rimligtvis ha släppt nästa generations spelkonsol efter sony och nintendo och inte ett år före

Nästa generation? Känns mer som en upphottad vanlig xbox, Om den iaf hade HDDVD som standard så kanske man skulle kunna kalla den nextgen men som det är nu så tycker jag inte den har mycke nextgen att komma med. Bättre cpu+gpu+minne gör den inte till nextgen (enligt mig).

Benämningen generation har endast med tid att göra, inget annat. SNES kom en generation efter NES. PS2 hör till generationen efter PS. Wii, 360 och PS3 är generationen efter gc, xbox och ps2.

Skrivet av Heya:

Säger du att du har en "nextgen" pc varje gång du uppdaterar?

Grafikkort, processorer osv delas ofta in i generationer, ja. Men nej, man kan inte direkt säga att man skaffat en next-gen dator, eftersom övergången till bättre prestanda sker steglöst hela tiden, alltså inte i generationer.

Skrivet av Jinx:

vad har en pc med konsoler att göra när man snackar next-gen? ruskigt dålig jämförelse. men om du tror på det du säger, menar du att det är medie-formatet som gör en next-gen-konsol. idiotiskt...isf är inte Nintendo Wii en next-gen heller då den inte har HDDVD eller Blueray

En konsollgeneration är vad konsolltillverkarna påstår är en konsollgeneration.

Med andra ord är det även ganska befängt att hävda att MS ligger före i utvecklingen bara därför att de släppte 360 först....

Medlem
Skrivet av Chriller:
Skrivet av Heya:

Nästa generation? Känns mer som en upphottad vanlig xbox, Om den iaf hade HDDVD som standard så kanske man skulle kunna kalla den nextgen men som det är nu så tycker jag inte den har mycke nextgen att komma med. Bättre cpu+gpu+minne gör den inte till nextgen (enligt mig).

Benämningen generation har endast med tid att göra, inget annat. SNES kom en generation efter NES. PS2 hör till generationen efter PS. Wii, 360 och PS3 är generationen efter gc, xbox och ps2.

Vet inte om jag håller med, ska komma nåt nytt förutom bättre prestanda för att jag ska tycka det är nextgen, WII lyckades med ny kontroll, PS3 har stöd för Linux och Bluray, Xbox hade bara sin mediaspelare som fanns redan till vanliga xbox fast inte av MS.

Medlem
Skrivet av Nosnos:

Uhmm... Eyetoy? #The Eye of Judgment?

Ja det låter precis som Bill beskriver en eyetoy.

Medlem

MS kan inte göra nåt nytt, de kan ta andras ideer och göra dem bättre och kalla det sina egna, men de kommer aldrig med nåt helt nytt.. (Prove me wrong?)

Inaktiv
Skrivet av slartibartfast:
Skrivet av Jinx:

vad har en pc med konsoler att göra när man snackar next-gen? ruskigt dålig jämförelse. men om du tror på det du säger, menar du att det är medie-formatet som gör en next-gen-konsol. idiotiskt...isf är inte Nintendo Wii en next-gen heller då den inte har HDDVD eller Blueray

En konsollgeneration är vad konsolltillverkarna påstår är en konsollgeneration.

Med andra ord är det även ganska befängt att hävda att MS ligger före i utvecklingen bara därför att de släppte 360 först....

hur kommer jag in i bilden...jag hävdar ingenting, jag kom med en logisk tankegång

Medlem

Till skillnad mot Wii kan ju Microsofs nästa konsol bli intressant även för mer hardcore gamers. Så länge det blir realistiskt och verklighetstroget till skillnad från Wii'ns random viftande.

Intressant!

Inaktiv
Skrivet av Heya:
Skrivet av Chriller:
Skrivet av Heya:

Nästa generation? Känns mer som en upphottad vanlig xbox, Om den iaf hade HDDVD som standard så kanske man skulle kunna kalla den nextgen men som det är nu så tycker jag inte den har mycke nextgen att komma med. Bättre cpu+gpu+minne gör den inte till nextgen (enligt mig).

Benämningen generation har endast med tid att göra, inget annat. SNES kom en generation efter NES. PS2 hör till generationen efter PS. Wii, 360 och PS3 är generationen efter gc, xbox och ps2.

Vet inte om jag håller med, ska komma nåt nytt förutom bättre prestanda för att jag ska tycka det är nextgen, WII lyckades med ny kontroll, PS3 har stöd för Linux och Bluray, Xbox hade bara sin mediaspelare som fanns redan till vanliga xbox fast inte av MS.

Vad spelar det för roll om du håller med? Det finns en definition och det spelar ingen roll vad du tycker, den kommer inte ändras för det. Vad ska du säga härnäst? Att du inte tycker äpplen är en frukt för att dom inte har lika tjocka skal som bananer och apelsiner, och att vi därför måste sluta kalla dom det?

Och varför är just handkontrollen den viktigaste hårdvaran att uppgradera, för att få kalla sig nextgen enligt dina standarder? Eller lagringsformatet för den delen? De båda tillför minimala skillnader jämfört med uppgradering av nästan all annan hårdvara i konsolen. Nej, det är bara löjliga ursäkter som de avundsjuka fanboysen måste hitta på för att xboxen har de bästa spelen.

Medlem
Skrivet av Chriller:

Vad spelar det för roll om du håller med? Det finns en definition och det spelar ingen roll vad du tycker, den kommer inte ändras för det. Vad ska du säga härnäst? Att du inte tycker äpplen är en frukt för att dom inte har lika tjocka skal som bananer och apelsiner, och att vi därför måste sluta kalla dom det?

Och varför är just handkontrollen den viktigaste hårdvaran att uppgradera, för att få kalla sig nextgen enligt dina standarder? Eller lagringsformatet för den delen? De båda tillför minimala skillnader jämfört med uppgradering av nästan all annan hårdvara i konsolen. Nej, det är bara löjliga ursäkter som de avundsjuka fanboysen måste hitta på för att xboxen har de bästa spelen.

Men suck? Det spelar ingen roll alls vad jag tycker, men jag har väl rätt att säga det för det? Och jag är inte ett dugg avundsjuk, inte sett ett enda spel jag vill spela till 360 än, inte till ps3 eller wii heller för den delen, väntar på att det ska komma fler spel innan jag bestämmer mig för vad jag vill ha, men med tanke på hur många "bra" och xbox-only spel som finns till gamla xbox så betvivlar jag att det blir 360.

Inaktiv

Vem bryr sig om vem som är först med en sak? Det saknar ju betydelse, egentligen. Det viktiga är ju om sakerna är bra eller inte.

Jag har ingen favorit av konsollerna Wii, XBOX360 och PS3... Wii har ju den där häftiga kontrollen. PS3 saknar force feedback :/ + är svindyr... XBOX360 bra pris.

Och sedan till alla som klankar ner på Wii... kolla upp försäljning och popularitet. Konstigt att Nintendo som företag står ohotat på förstaplatsen.

Medlem

Tufft med nya gränssnitt. Mus och tangentbord börjar onekligen börja kännas rätt tråkigt. Minority Report nästa?

Medlem

Får väl se om MS kontroll blir bättre än Wiis eller inte .
Nästa console med hologram kanske vore något

Inaktiv

när tror ni att denna kommer ut då?

Inaktiv

Det enda orsaken till varför man köper är Wii är kontrollen.
Jag tvivlar inte en Sekund på att MS kan göra ett bättre kontroll än det.

Go figure

Inaktiv

Go Microsoft!

Har en 360 och Vista, dom 2 tillsammans bildar mitt liv.
Älskar verkligen dom!


signatur

The Sith Lords Restored Content Mod (TSLRCM) 1.8: http://deadlystream.com/forum/files/file/197-tsl-restored-con...

KoP
Medlem

Så var konsollkriget igång igen.. bara sätta på sig "Rör inte min vän" knappen.. phuu..

Medlem

signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Medlem
Skrivet av MammaMuu:
Skrivet av Nosnos:

Uhmm... Eyetoy? #The Eye of Judgment?

Ja det låter precis som Bill beskriver en eyetoy.

Precis. Så överraskad Bill kommer att bli när han upptäcker att det redan funnits i flera år - långt före Wii t.o.m.

Skämt åsido, antagligen är det en teknologi som är del av eller sidospår till Microsoft Surface som ju använder videokameror för att läsa gester och rörelser.

Medlem

Blä för Wii. Billig konsoll med billiga skräpspel.


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

Medlem
Skrivet av conthox:
Skrivet av lapa:

tvivlar inte på att microsoft kan göra något bättre än wii-remoten

Ja, dom har både pengar och kompetens, så chansen är stor. Jag gillar inte Wii, så det skall bli intressant att se vad MS kan hitta på.

Jo exakt, kolla bara på deras så kallade "iPod dödare", det blev ju verkligen en succé.

Oh Btw det var sarkasm.

12
Skriv svar