Hur Skies of Arcadia ser ut ungefär

Hur Skies of Arcadia ser ut ungefär

Ibland när man gör tidning så kan saker gå lite snett.

Inte för att jag vet så mycket om det, jag sitter mest på min frilanskammare och frilansar lite frilans dagarna i ända. Men men.

I det här numret av Super Play finns en "Under Skalpellen" på Skies of Arcadia i vilken jag försöker allt jag kan med att göra spelet rättvisa. Och eftersom vi bara hade skitbilder på spelet så gav jag mig i kast med en Dreamcast-emulator för att även på det visuella planet få er att förstå hur bra spelet är.

Men ack! En rad missförstånd (även från min sida) gjorde att det blev sämre bilderna - alltså inte de emulatortagna - som hamnade i tryck.

Därför är det ABSOLUT FÖRBJUDET att titta på bilderna i Skies of Arcadia-artikeln. Så fort ni ens känner er lite sugna så måste ni istället gå in på den här bloggen och tittat på de här bilderna istället (som jag i och för sig komprimerat för att lägga upp här, men de är fina ändå):

Varsågod!

För övrigt var det en väldigt rolig grej att skriva. Först hade jag lite prestationsångest (kan lätt bli så när man skriver för en tidning som har så många fruktansvärt skillade skribenter på medarbetarlistan) och kom inte riktigt på någon vinkel. Men sedan började jag tänka på rödmålade indianer, och det var som att öppna en kran. Resten av texten bara rann ur mig. Det är ungefär den finaste känslan som finns.

Se där! Ännu en spännande inblick i spelskribentlivet. Slit den med hälsan.

#blogg

Hur Skies of Arcadia ser ut ungefär

I know all about them indians, man! Men du nailade verkligen texten!


signatur

Kittens are for real!

Inaktiv

Ja den var riktigt bra. Lovade mig själv att spela klart(!) Skies of Arcadia som ett Jullovs äventyr. Alla behöver ett jullovs äventyr.

Medlem

Fina bilder. Och det är bäst när text bara rinner ur en!

Medlem

Rödmålade indianer? Freaky! Jag brukar tänka på Juliette Lewis.

Medlem

Och btw så suger det verkligen att vi lyckades publicera bilder som såg ut som kräks någon bajsat i, istället för de här som du framställt i ditt anletes svett (eller något slags svett i alla fall). Visst, ingens fel och så vidare, men jag skäms lite för att jag inte märkte det innan det gick till tryck...

Inaktiv

Ja äntligen var "under skalpellen" tillbaks! Älskar de där små nostalgitripparna ni bjuder på. Det är inte bara spelen man minns utan även allt som hände runt omkring just då. "Ja just det, då hade jag den där megafinnen mellan ögonen, ja just det det var då jag fejkade hjärnblödning och stannade hemma.."

Mer skalpeller åt redaktionen!


signatur

lugn, dä ordner sig.

Tack tack, ja, det är väldigt roligt att läsa skalpeller, tycker jag också. Kanske speciellt Jonas om Killer7. Det är väldigt roliga texter att skriva också.

1
Skriv svar