Det fittigaste jag vet

Inaktiv
Det fittigaste jag vet

Det är när tjejer går ut på krogen, dansar med killar sådär intimt och porrigt som bara tjejer kan, för att senare på kvällen kläcka ur sig "Jag har pojkvän" när dom får frågan om dom vill följa med hem/om man får deras nummer. Det är inte schysst nånstans att kåta upp killar sådär utan att sen ge något.
Självklart försvarar jag inte våldtäkter, jag är ju inte r-tard liksom, men allvarligt talat:
Är det konstigt att det händer ibland eller?
Du vet och jag vet att 90% av alla killar som går ut och "dansar" (om man nu kan kalla det det) gör det för att träffa någon söt och trevlig tjej att älska med/bli kär i.
Men det är i det här problemet ligger. Tjejer verkar inte ligga på samma våglängd. Nä, de går ut för att ha kul och skiter fullständigt i om de får nuppa eller inte, trots att det borde va bevisat att sexualdriften är lika stor hos tjejer som hos killar.
Är det konstigt att man blir arg när man inser att man precis lagt ner 2-3 timmar på en tjej som ändå inte var intresserad till att börja med?

Fram för en öppnare krogattityd i Sverige.
Eller helt enkelt bara fler swingersklubbar. Det hade nog varit ännu bättre.

#blogg


signatur

Kullberg-as approved by BaratsAndBereta

Inaktiv
Det fittigaste jag vet

Nånsin funderat på att starta med att fråga om det finns en pojkvän innan du lägger ner 2-3 timmar på att flörta?

Medlem

Egentligen rätt smart, Lyxan, men det kanske är värsta turn-offen?


signatur

How do I get out of this chicken s**t outfit?

Inaktiv

Man börjar ju naturligtvis inte samtalet med det, men det är väl ganska naturligt att fråga efter ett par minuters konversation iaf.

Eller också vet man och kan ställa upp för att hon ska få ha det så roligt som möjligt och skiter i att man lägger ned så mycket tid på ingenting.

Har inga problem med att vara tillgänglig för tjejer om de vill ha litet uppmärksamhet. Inte för att jag bryr mig om de utan för att de ska ha skoj.

Gå på krogen gör man för att ha trevligt. Dansa och ha roligt, eller i alla fall jag. Inte fan bryr jag mig om att flörta då det förhoppningsvis är sådan bra och medryckande musik att man efter 10min är så svettig att man borde gå in i duschen igen


signatur

otoboku.se - english is fun
deculture.se - Den enda webtidningen om anime, manga, tv-spel och visual novels på svenska

Medlem

Kan den här bloggen ha sin grund i att du nyligen blivit nobbad? Tråkigt för dig, isånnafall, men jag håller med Lyxan. Varför bara anta att folk som går på krogen är singlar? Så behöver det ju inte vara.

Sen har ju faktiskt folk rätt att dansa som de vill. Att dans har varit ett sorts förspel sedan urminnes tider är väl nåt vi får leva med, men samtidigt acceptera att dagens samhälle inte nödvändigtvis lever efter "gamla naturlagar".

Klart det finns de som vill få uppmärksamhet med sättet de dansar på, men det gäller inte alla. Och blir man nu upphetsad och tycker att hon som dansat borde "släppa till", tja, då är mitt råd att titta bort, gå ut och ta en nypa luft, eller som Lyxan sa, få in frågan om hon är singel eller inte i konversationen. Svårare än så behöver det inte vara.

Och iom din frågeställning ("är det konstigt att våldtäkter sker?"), trots ditt uttalande om att du inte försvarar en sådan handling, så känns det ändå som att du vill rättfärdiga det med det här inlägget. Och det är synd.

Är det som du säger, att tjejer bara vill gå ut och ha kul (och killar vill inte det, eller?), ska då tjejerna behöva straffas för det? Det låter ju ganska knasigt om du frågar mig. "Där är en tjej som bara dansar för att ha kul och inte vill slänga armarna om mig, let's hate on her!" Eh? O_o

(För övrigt så är krogliv extremt tråkigt i mina ögon. Det är både enklare och trevligare att träffa folk över nätet, men to each his own. )

Lycka till på dansgolvet framöver.

Inaktiv
Skrivet av Anna S:

Det är både enklare och trevligare att träffa folk över nätet, men to each his own. )

Tjena Anna. Så du gillar spel?

Ett par tips:

1, Fatta att det inte finns någonting ett våldtäktsoffer kan göra som gör att "det inte är så konstigt" att hon blir våldtagen. Det är "konstigt" att våldta någon fast att hon inte har sagt att hon har pojkvän, fast att hon har kort kjol.

2, Skärp dig.

1
Skriv svar