Fem gånger fler sålda Wii mot PS3 i Japan

Robot
Fem gånger fler sålda Wii mot PS3 i Japan
Medlem
Fem gånger fler sålda Wii mot PS3 i Japan

Wii!


signatur

osv.

Medlem

pwned!


signatur

<3

Medlem

Nintendo: "Wii pwned them!"

Ska nog skriva en humorbok

Medlem

när ska man våga sig på en Wii, tycker inte det finns nått som lockar, nåja en prissänkning å jag kommer nog slå till.


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem

Blir kanske att köpa Wii när den kostar 999:- och det har kommit ut något spel som är åtminstonde lite intressant. Kanske Manhunt 2 kan bli något...


signatur

Gaming since 1986 and still going strong!

Medlem

Tycker också alla konsoller är på tok för dyra. Lever i förra generationen med en billig konsoll. "Den som väntar på något gott..."

Medlem

kvantitet före kvalité...jag föredrar PS3, tilltalar mig mer på alla sätt.


signatur

- I mean gaming journalists look bad just writing about stuff, but when you put them in front of a camera...a whole new dimension of bad is created.

Inaktiv

Påstår herr redmac att färre sålda konsoler skulle vara bättre?

Medlem
Skrivet av dosman:

Påstår herr redmac att färre sålda konsoler skulle vara bättre?

Tror han menar att med PS3 och Xbox360 köper man upplevelser i form av next-gen-spel, medan Wii snarare "bara" är anpassat för social gaming.

Medlem

Enda wii saknar är ett par "vuxna" spel.

Inaktiv

Ja har fått känslan att Wii har redan vunnit konsollkriget. Säljs fortfarande skit bra, men.. ja sitter hellre hemma och gnider med min 360 istället än en Wii!


signatur

The Sith Lords Restored Content Mod (TSLRCM) 1.8: http://deadlystream.com/forum/files/file/197-tsl-restored-con...

Medlem
Skrivet av Kenchu:
Skrivet av dosman:

Påstår herr redmac att färre sålda konsoler skulle vara bättre?

Tror han menar att med PS3 och Xbox360 köper man upplevelser i form av next-gen-spel, medan Wii snarare "bara" är anpassat för social gaming.

bra sammanfattat kenchu, borde ha tillagt det i mitt inlägg.


signatur

- I mean gaming journalists look bad just writing about stuff, but when you put them in front of a camera...a whole new dimension of bad is created.

Medlem

Klassikern Sex Games kan bli exakt hur bra som helst på Wii.

Givetvis med onlinestöd. Vad det nu skall vara bra för. Hederliga gamla Blood n' Guts kan vara en hit med.


signatur

1338 - One Step Above

Inaktiv

Wii! PWNED!


signatur

i7-4770K @4.3GHz, 16GB RAM, 120GB SSD + 5TB, GTX 780 3GB VRAM, 24" 144Hz 3D, Win8.1 PRO

Inaktiv

fler sålda konsoler = fler bra spel
så hoppas wii fortsätter sälja som smör

Medlem
Skrivet av redmac:
Skrivet av Kenchu:
Skrivet av dosman:

Påstår herr redmac att färre sålda konsoler skulle vara bättre?

Tror han menar att med PS3 och Xbox360 köper man upplevelser i form av next-gen-spel, medan Wii snarare "bara" är anpassat för social gaming.

bra sammanfattat kenchu, borde ha tillagt det i mitt inlägg.

Hur definerar ni Next-gen-spel? bättre grafik? Då tycker jag ni bara är grafikhoror och inte alls strävar mot en next-gen upplevelse som i min definition handlar om gameplay och design. Ps3an tillalar även mig mer än wii, men att säga att Wii inte kan ge en next gen upplevelse det är ju bara.. ja tror inte det går att beskriva utan att vara förolämpande så struntar i det ;P

Medlem
Skrivet av FZ:

Fem gånger fler sålda Wii mot PS3 i Japan

Kanske har och göra med att Wii är 5 gånger så billig?

Skämt och sido. Tror detta beror på att Wii som tidigare sagt är en Social gaming console och ett nytt concept så det finns direkt inga spel "att vänta på" utan det kommer titt som tätt spel där man viftar på ett eller annat sätt.

Med PS3 finns det just nu inga överdrivet heta titlar och folk inväntar helt enkelt med ett inköp tills dessa titlar kommer, exempelvis Final Fantasy, Metal gear solid, Killzone, GTA 4 mfl. Notera att det inte nödvändigtvis behöver vara exklusiva titlar, GTA 4 lär blir en storsäljare och även om det kommer till 360 lär folk som ännu inte innehar någon nextgen konsol eller rent utav äger en Wii komma att köpa en PS3.

När dessa spel kommer till handeln så lär Sony få en rejält ökad försälning av konsoler.

Medlem

visst wii har säkert 5 ggr bättre försäljning än ps3 och äger själv en wii också. Men om blue ray vinner över hd dvd så kommer ps3:an sjunka i pris och då köper jag nog en sån oxo och kastar min dvd spelare ut igenom fönstret..

Än så länge har hd dvd bra mycket fler filmer ute på marknaden även om det inte syns ännu häromkring..

Medlem
Skrivet av Drunken_monkey_boxer:
Skrivet av redmac:
Skrivet av Kenchu:
Skrivet av dosman:

Påstår herr redmac att färre sålda konsoler skulle vara bättre?

Tror han menar att med PS3 och Xbox360 köper man upplevelser i form av next-gen-spel, medan Wii snarare "bara" är anpassat för social gaming.

bra sammanfattat kenchu, borde ha tillagt det i mitt inlägg.

Hur definerar ni Next-gen-spel? bättre grafik? Då tycker jag ni bara är grafikhoror och inte alls strävar mot en next-gen upplevelse som i min definition handlar om gameplay och design. Ps3an tillalar även mig mer än wii, men att säga att Wii inte kan ge en next gen upplevelse det är ju bara.. ja tror inte det går att beskriva utan att vara förolämpande så struntar i det ;P

Tycker folk som skriver så där är lite hyckleri, synen är ju en del av intrycket, varav bättre grafik = bättre upplevelse.

Wii har ej detta. visst innovativa kontroller, men tyvärr så förstörs upplevelsen av utseendet.

Och då kommer jag till metaforen:
Du träffar den snällaste, schysstaste osv brud någonsin, men tyvärr så är hennes utseende inte tilltalande så du är ej attraherad av henne. Då kan det ju inte bli något.


signatur

Den som äger mest när han dör vinner

Inaktiv

Du kan inte tala för alla fanboy. Jag tillhör nog skaran som struntar i grafiken. Min brorsa hör till den andra skaran som föredrar snygg grafik. Han kan inte ens lira gamla klassiker som Final Fantasy 7 pga grafiken, trots att han aldrig har lirat det.

Det är många otroligt bra spel han går miste om, pga hans kräsna ögon. Jag har spelat Zelda 3 i flera dagar efter jobbet nu, och har fortfarande bara vallat lite getter(?) i Twilight Princess, trots att det är ögongodis jämfört med de lågupplösta sprites som man kan se i SNES-spel.

Men en av anledningarna till att Wii säljer bra är garanterat att folk som annars inte spelar TV-spel köper en. I går var brorsans polare över som aldrig spelar dator- eller TV-spel, de lirade Wii Sports och Rayman i flera timmar. Han kommer nog ganska garanterat att köpa en tror jag.

Inaktiv

next-gen är inte bara grafik nä..
men tyvär(?) så är varken ps3an(& xbox360) eller Wii next-gen när det gäller gameplay, så det argumentet kan ni ta och....

Wii får sälja hur mycket den vill, det betyder inte att den vinner något jävla next-gen war..
Xbox360 lär ha vunnit det för länge sen

Medlem

Kommentar till Isaz, var ju en som hann emellan.

Håller med till 100%, anledningen jag skrev var ju att han skrev att vi var grafikhoror.

Men min inställning är:
"Why fuck ugly girl when you can fuck the proom (stavning?) queen"

Men ja, Wii är den konsoll som kommer att dra in fler användare till denna hobby/livstil. Win win för alla i slutändan.


signatur

Den som äger mest när han dör vinner

Medlem

Sen är ju de sà att PS3 är minst 20 gànger bättre. PS3 kommer sälja bra när de sänker priset. Wii är för smàungar som sagt.

Medlem

^- Fel. Är inte bara för yngre, även för den casual gamern som inte har haft så mkt med spel och spelkonsoler att göra.


signatur

Den som äger mest när han dör vinner

Inaktiv
Skrivet av Daniel_Met:

Sen är ju de sà att PS3 är minst 20 gànger bättre. PS3 kommer sälja bra när de sänker priset. Wii är för smàungar som sagt.

Än en gång blir det här inlägget aktuellt.

Medlem

Wii har väl fler tilltalande spel för det japanska folket än PS3.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem

Jag blir helt tokig på det här next-gen snacket. Rent definitionsmässigt så är Wii, XB360, och PS3 next-gen eftersom de är nyare än den äldre generationen. Ganska logiskt eller hur?
Om man får två barn, så är väl inte en av dom mindre "nästa generation" bara för att han är mer oattraktiv?
Ni pratar som om det vore spelen som var next-gen, men det går inte att definiera var gränsen går där. Släng in ett texture pack i Half-Life, blir det next-gen? Ändra kontrollerna så att du styr Gordon genom att daska din dase på tangentbordet, blir det next-gen?

Revolutionerande idéer är inte next-gen, det har alltid funnits. Så det går inte att separera generationerna så drastiskt som det låter att ni gör.

Medlem
Skrivet av fanboy:

Kommentar till Isaz, var ju en som hann emellan.

Håller med till 100%, anledningen jag skrev var ju att han skrev att vi var grafikhoror.

Men min inställning är:
"Why fuck ugly girl when you can fuck the proom (stavning?) queen"

Men ja, Wii är den konsoll som kommer att dra in fler användare till denna hobby/livstil. Win win för alla i slutändan.

Sorry hittade inget bättre ord för det hehe

1
Skriv svar