Kane & Lynch: Dead Men (förtitt)

Robot
Kane & Lynch: Dead Men (förtitt)

De är ingen trevlig deckarduo. Inte heller iskalla Hitman-kopior. Kane & Lynch slaktar motståndet med våld, vilja och lagarbete.


Inaktiv
Vi tar tempen på Kane & Lynch

var det lika snyggt som på bilderna?

Medlem

Om jag ska vara ärlig tyckte jag inte om själva förhandstitten även om jag tycker spelet ser otroligt spännande ut.

Om ni nu har fått spela spelet får ni ju ta och berätta hur spelet känns i nuläget. Nu spaltar ni bara upp mer fakta vi kunde läst oss till på andra siter.

Inaktiv

"där kulor, betongputs och allsköns bråte för en stenhård kamp om luftrummet"

Hahaha, väldigt välskrivet må jag säga.

Redaktör
Skrivet av Fik0n:

Om jag ska vara ärlig tyckte jag inte om själva förhandstitten även om jag tycker spelet ser otroligt spännande ut.

Klart du ska vara ärlig, annars kommer min mamma och tar dig i örat.

Spelet ser helt okej ut, varken mer eller mindre. Dålig framerate i testverren, men det kommer fixas. Styrningen funkar bra efter tillvänjning (jag är ovan med shooters på konsol), man styr t.ex. lagmedlemmar och byter vapen med analoga spakarna (om jag minns rätt). AI-folket verkar som sagt dugligt intelligenta. Känslan är rätt mäktig, det är fet action precis hela tiden. Och det mesta ovan kan förstås komma att ändras till den färdiga versionen...


signatur
Medlem

Herregud, hur kan de ens överväga att utesluta co-op. Inget co-op, inget köp för mig iallafall.

Medlem
Skrivet av Fik0n:

Om jag ska vara ärlig tyckte jag inte om själva förhandstitten även om jag tycker spelet ser otroligt spännande ut.

Om ni nu har fått spela spelet får ni ju ta och berätta hur spelet känns i nuläget. Nu spaltar ni bara upp mer fakta vi kunde läst oss till på andra siter.

Svårt att kalla det där förhandstitt, ett par bilder och beskriver spelet väldigt ytligt. Har ni verkligen spelat de? Om ni har de, varför står det inget om de?


signatur

Man mår bra av Apple produkter!

Medlem

Hoppas att de lyckas återskapa åtminstonde lite av det som gjorde Freedom Fighters så bra! Diggar verkligen det spelet!


signatur

Gaming since 1986 and still going strong!

Redaktör

Som sagt, den bana vi testade har visats sen i höstas. Går givetvis inte att skriva lika innehållsrikt som när man testar ett fullt, färdigt spel. Tycker jag redogör för hur det känns och fungerar... Vad saknas?


signatur
Medlem
Skrivet av Drunken_monkey_boxer:

Herregud, hur kan de ens överväga att utesluta co-op. Inget co-op, inget köp för mig iallafall.

Om jag fattat det rätt så gällde det väl endast online-delen. Alltså coop på split-screen eller liknande skulle finnas kvar, eller?

I annat fall är det ju det mest korkade som hänt spelvärlden. Spelet känns ju helt otroligt värdelöst utan coop.

Medlem
Skrivet av Tompa:

Som sagt, den bana vi testade har visats sen i höstas. Går givetvis inte att skriva lika innehållsrikt som när man testar ett fullt, färdigt spel. Tycker jag redogör för hur det känns och fungerar... Vad saknas?

Det som saknas i artikeln är det som skrivs i komentarer. Dvs hur känslan och styrningen är. Är det vy i 3:e person? Hur var vapenkänslan? Är det mer åt arkadhålet eller måste man akta sig och ta skydd? Jämför gärna med andra spel också. Inte bara de från samma tillverkare. Jag tycker själv det verkar vara som Riddick fast med vapen istället för knytnävar. Har jag rätt? Hur mycket dialog är det? Eller ni fick hoppa in i striden direkt utan att ha fått se interaktiviteten mellan de två "huvudkaraktärerna"?

Inaktiv

Ska dom skala ner på Co-Op i den grad att man inte kan lira split-screen med en polare så blir det inget köp för mig. Co-Op delen var ju exakt det man såg fram emot mest. Vore ju skoj och lira det med en polare, en spelar Kane och den andre Lynch. Men man får väl sukta efter Army of Two


signatur

PSNid: Hjod
XBLID: Hjod

Medlem

Kane & Lynch har sjunkigt i mina ögon...känns inte så spännande efter det man läst och sätt...synd IO..synd.

Men man får väl hoppas på det bästa..


signatur

- I mean gaming journalists look bad just writing about stuff, but when you put them in front of a camera...a whole new dimension of bad is created.

Redaktör
Skrivet av ArtMan:

Dvs hur känslan och styrningen är. Är det vy i 3:e person? Hur var vapenkänslan? Är det mer åt arkadhålet eller måste man akta sig och ta skydd? Jämför gärna med andra spel också. Inte bara de från samma tillverkare. Jag tycker själv det verkar vara som Riddick fast med vapen istället för knytnävar. Har jag rätt? Hur mycket dialog är det? Eller ni fick hoppa in i striden direkt utan att ha fått se interaktiviteten mellan de två "huvudkaraktärerna"?

* Känsla och styrning - funkar ok, fast kan nog poleras på vissa områden. Är lite ovan med konsolkontroller i shooters, men det var småsaker som att ta skydd och sånt som kändes lite kärvt.
* Vy - står under genre "Action/TPS", och framgår av bilderna.
* Vapenkänsla/arkad - tonvikt på arkad (som Freedom Fighters, kanske lite mer "realism"). Skydd bör man ta, även om man inte dör av ett skott.
* Har lite svårt att komma på nån annan direkt jämförelse än FF. Kanske ett arkadigt SWAT eller Ghost Recon, är lite samma stil med styrningen av medspelarna. Riddick är det verkligen inte - inget smygande här inte.
* Dialog och story togs upp i vår förhandstitt i höstas, därför drog jag det inte igen. Och vi fick inte uppleva nåt nytt där. Men men, det förekommer en del berättande filmklipp.


signatur
Inaktiv
Citat:

Io Interactive hade förra veckan vänligheten att skicka två man från utgivarhåll till vårt kontor

Vart ligger FZ's kontor?

Medlem

Tompa, fick ju utmärkta svar på det jag undrade här i kommentarerna, tack så mycket, men ta med dom i förhandstitten nästa gång.

Redaktör

Tyckte jag skrev ungefär det i förtitten. Men men, får ta åt mig av åsikterna/önskemålen till nästa gång.


signatur
Medlem

Att ta bort onlinestöd för co-op är ju det mest idiotiska de kan göra. Precis som det påpekas i förhandstitten verkar ju inte spelet vara direkt revolutionerande. Visst, spelet kommer säkert sälja eftersom det är skaparna bakom Hitman, men ska de lyckas göra något mer måste de ju nästan ha fullständigt stöd för co-op. Det jag såg fram mest emot var just co-op online, något som jag anser att nästan alla moderna spel av den typen (dvs. pangare) måste ha i dagsläget.


signatur

"There are many aspects of human existence that I will never understand..."

Medlem

Coop ffs <.< det viktigaste jueh. Men så länge det MINST har coop i splitscreen på boxen så duger det för mig.


signatur

Varning, ovanstående text kan innehålla särskrivning.

Medlem
Skrivet av Wristwatch:

Om jag fattat det rätt så gällde det väl endast online-delen. Alltså coop på split-screen eller liknande skulle finnas kvar, eller?

Quotar så att nån kanske kan svara?

splitscreen i coop var ju det enda som lockade mej, inte alls samma grej att spela över nätet... kommer det finnas fortfarande?

Finns det några in-game filmer?

Antikvitet
Skrivet av Adestro:
Citat:

Io Interactive hade förra veckan vänligheten att skicka två man från utgivarhåll till vårt kontor

Vart ligger FZ's kontor?

http://www.fz.se/information/


signatur

John Severinson, före detta chefredaktör - Läs min blogg

Redaktör
Skrivet av quilling:
Skrivet av Wristwatch:

Om jag fattat det rätt så gällde det väl endast online-delen. Alltså coop på split-screen eller liknande skulle finnas kvar, eller?

Quotar så att nån kanske kan svara?

Vi fick inga konkreta detaljer, som sagt. Men eftersom det hela tiden snackats om co-op lär det ingå i någon form, förmodligen i alla fall ett splitscreen-läge. Eidos kommer vara med på mässor senare i sommar, mer detaljer släpps då. Games Convention är ett hett tips.


signatur
Medlem

Splitscreen co-op på PC?
Det har jag inte sett sedan Settlers 1-2 på min morfars 486:a....

Medlem

Ser otroligt bra ut


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem

kanske lite offtopic, men varför gör inte något spelföretag ett riktigt grymt och bra coop-fps? (kom igen valve) Folk verkar ju sukta efter ett bra coopspel, ända jag kan komma på nu är serious sam och nån gammal mod till HL1.

I stil med hl2 fast man måste lösa pussel tillsammans, eller på något vis kunna få ut mer av SP i coop, nånting :S inte bara slakta monster som blir otroligt tråkigt i serious sam.

Inaktiv

Rainbow Six: Las Vegas och Gears Of War är två ex på bra co-op, eller varför inte Lego Star Wars?

KoP
Medlem
Skrivet av Drunken_monkey_boxer:

Herregud, hur kan de ens överväga att utesluta co-op. Inget co-op, inget köp för mig iallafall.

Så bara för att det inte går att spela co-op så tar du chansen att missa ett i övrigt kanske bra spel?
Herrejösses.. folk är för bortskämda i dagens spelsamhälle.

1
Skriv svar