Testa finalisterna från Swedish Game Awards

Robot
Medlem
Testa finalisterna från Swedish Game Awards

Skövde Högskola får pallplats med två bidrag!
Härligt att se!


signatur

Jag glömmer aldrig ett ansikte men i ditt fall är jag villig att göra ett undantag.

Medlem

Fret Nice såg skitkul ut, måste spela


signatur

Don't tell me i got no life, im a gamer, i got millions.

Inaktiv

Asså.. Ja vet inte, det lockade verkligen inte mig!


signatur

The Sith Lords Restored Content Mod (TSLRCM) 1.8: http://deadlystream.com/forum/files/file/197-tsl-restored-con...

Medlem

Testa gärna Harvest ;D

Versionen vi skickade in till SGA var verkligen basic (vi har en mycket häftigare på gång) men jag lovar att den erbjuder många timmar underhållning.

Inaktiv

Haha, Harvest var den roligaste jag kört hitills. Överaskande hur mycket roligt man kan få in i en 2,31 mb rar fil.

Medlem

Har bara testat Harvest än så länge... tar nog ett tag innan jag testar nästa spel, Harvest var så roligt.

Medlem

Kan verkligen rekommendera alla vinnarbidragen, riktigt roliga grejer!


signatur

Patrick
Producer@DICE

Medlem
Skrivet av mongi:

Kan verkligen rekommendera alla vinnarbidragen, riktigt roliga grejer!

Finns Puzzlegeddon att få tag i någonstans? Hann inte testa det i lördags.

Inaktiv

Varför vann inte Harvest? Kom till threat level 29 på "första" försöket, behövde äta så jag bara lät den hålla på medan jag åt.

Medlem

Streambolt var riktigt trevligt. Dock har jag problem med att få igång vissa, t.ex. Evil Saucers


signatur

Varning, ovanstående text kan innehålla särskrivning.

Antikvitet
Skrivet av Khaile2:

Finns Puzzlegeddon att få tag i någonstans? Hann inte testa det i lördags.

Gänget bakom Puzzlegeddon har valt att inte tillåta spridning av spelet, så därför kan vi inte lägga upp det. Däremot finns det bilder och film:

#Puzzlegeddon


signatur

John Severinson, före detta chefredaktör - Läs min blogg

Medlem

Fret Nice är ett koncept jag också har länge funderat på och försökt skissa på och se hur man ska få det att fungera i praktiken, riktigt trevligt att ett spel, som känns tagit ur mina drömmar, kommer i praktisk form

Inaktiv

Testa gärna Shopper Rush och säg vad ni tycker om det

Medlem
Skrivet av Majestic XII:

Testa gärna Shopper Rush och säg vad ni tycker om det

Hahaha prövade ett tag, skitkul ju


signatur

Don't tell me i got no life, im a gamer, i got millions.

Medlem

Buhu, vill ju testa Fret Nice. Synd att jag bara har PS2 gittar :\


signatur

If Shit Happens, Is It Really Shit?

Inaktiv

harvest! haha
galet kul...men galet svårt..game over at threat lvl 17
ahhhhh
tipps på taktik?

*edit*
spelat som en galning men klarar inte komma upp i lvl 17 igen..haha
galet svårt....


signatur

*9/11* är fejk....dom sprängde sig själva...
stackars osama...jagad för ingenting...

Medlem

Shopper Rush, Wasteland Warriors, The other side, Sea Assault och något spel till gjorde mig nyfiken. Skall testas

Medlem
Skrivet av MacCoy:

harvest! haha
galet kul...men galet svårt..game over at threat lvl 17
ahhhhh
tipps på taktik?

*edit*
spelat som en galning men klarar inte komma upp i lvl 17 igen..haha
galet svårt....

Threat level 55 baby!

Det jag gjorde var att klumpa ihop alla energy producers och missile turrets i mitten. Ha en ring, minst 3 rader bred, med defence turrets runt hela kalaset. Bygg aldrig missile turrets i början förresten, dom äter allt för mycket energi.

Sen när en attack kommer från till exempel höger, så bygg snabbt ut lite kristaller till ett fält på motsatt håll och försök dra ut så mycket som möjligt ur det. Klart man kan försöka få sina små "outposts" att överleva... men det har jag inte haft någon vidare tur med.

Måste säga att detta är ett grymt roligt spel, hoppas det utvecklas vidare. Tar lite väl lång tid bara, hade inte gjort något om det gick lite snabbare på något sätt. Lite upgrades hade inte skadat heller.

Medlem

Bra jobbat med 55, jag kom bara till 35 men ska försöka igen imorgon!

/ LordDaimos

Medlem

Harvest fungerar inte för mig, det hänger sig så fort jag försöker bygga någonting :(. Kan det ha något med Vista att göra?

Inaktiv
Skrivet av forzo:

Harvest fungerar inte för mig, det hänger sig så fort jag försöker bygga någonting :(. Kan det ha något med Vista att göra?

Jo, i den versionen av Harvest används en gammal version av audiere biblioteket, ladda ner den senaste från http://audiere.sourceforge.net/download.php så ska det nog lösa sig

(Du behöver alltså bara ersätta dll:en)


signatur

oxeyegames.com/harvest/

Inaktiv
Skrivet av Fletchett:
Skrivet av MacCoy:

harvest! haha
galet kul...men galet svårt..game over at threat lvl 17
ahhhhh
tipps på taktik?

*edit*
spelat som en galning men klarar inte komma upp i lvl 17 igen..haha
galet svårt....

Threat level 55 baby!

Det jag gjorde var att klumpa ihop alla energy producers och missile turrets i mitten. Ha en ring, minst 3 rader bred, med defence turrets runt hela kalaset. Bygg aldrig missile turrets i början förresten, dom äter allt för mycket energi.

Sen när en attack kommer från till exempel höger, så bygg snabbt ut lite kristaller till ett fält på motsatt håll och försök dra ut så mycket som möjligt ur det. Klart man kan försöka få sina små "outposts" att överleva... men det har jag inte haft någon vidare tur med.

Måste säga att detta är ett grymt roligt spel, hoppas det utvecklas vidare. Tar lite väl lång tid bara, hade inte gjort något om det gick lite snabbare på något sätt. Lite upgrades hade inte skadat heller.

är på lvl 54 nu....fps...4...
kollade på hur det såg it u trailern och fick mej en bild av hur det skulle se ut...
lyckades första försöket...haha
byggde en skitstor bas i mitten och byggde trådar ut med massor med harvesters...

ska låta det så igång och se när jag dör..
askul spel...suttit i över 3 timmar
3 tummar upp..

*edit*
lvl 60....fps...2....
hehe
fan vad många de är nu ^^
men inte så mycket ändring sedan 50 tror jag..hehe..


signatur

*9/11* är fejk....dom sprängde sig själva...
stackars osama...jagad för ingenting...

Medlem

Lvl 56 kom jag till, hann inte bygga upp igen efter attacken före som åt upp halva basen.... grymt kul spel. Stream bolt var också riktigt bra, dock lite kort vill ha meeeer

Hoppas dock inte nästa version av harvest är mycket mer avancerad, det är riktigt skönt att det bara finns väldigt basic saker att bygga. Men visst lite fler saker kunde finnas men det ska vara simpelt.


signatur

Varning, ovanstående text kan innehålla särskrivning.

Medlem
Skrivet av kinten:

Jo, i den versionen av Harvest används en gammal version av audiere biblioteket, ladda ner den senaste från http://audiere.sourceforge.net/download.php så ska det nog lösa sig

(Du behöver alltså bara ersätta dll:en)

Ok underbart! Verkar som ett skönt spel så det ska bli roligt att testa :).

Medlem

Tyvärr såg jag inget utav vad de visade som verkade någe att ha, mycket såg bara cp ut. Inte för att ta något från vinnarna då jag inte testat det ännu, även om det såg ganska simplistiskt ut relativt till utvecklarmängden. Det ser dessutom ut mest som en annan tagning av Puzzle Quest?
Jag trodde verkligen Streambolt skulle ta vinst med hästlängder, det är ett av de jag testat och det var imponerande.


signatur

'It is the mark of an educated mind to be able to entertain a thought without accepting it' -Aristotéles

Medlem

Arf! elaka pojkar! det där puzzel spelet som vann PC såg ut som något roligt man kunde leka med polarna med...

Geif


signatur

Bara gör det.

Medlem

streambolt verkade det mest intressanta, bra musik också!

Inaktiv
Skrivet av Groggo:

Arf! elaka pojkar! det där puzzel spelet som vann PC såg ut som något roligt man kunde leka med polarna med...

Geif

Helt klart värdiga vinnare! Skulle gärna lirat lite mer i lördags, får helt enkelt ta och vänta till fullreleasen!


signatur

oxeyegames.com/harvest/

Inaktiv

kinten, jag får inte igång Harvest heller; pga. att jag har Vista?

Vilken DLL fil ska jag lägga vart; den länken du gav oss fanns det bara rar filer som har en DLL fil i; audiere.dll. Vart ska jag lägga den? I Harvest mappen eller Windows?


signatur

"Nothing is more intolerable than to have to admit to yourself your own errors"

1
Skriv svar