Robot
Halo 2

När Bungie släppte Halo till Xbox för snart sex år sedan blev det genast ett av de mest populära konsol-FPS:en. Tre år senare kom uppföljaren och även den blev en rejäl kassako för utvecklarna.


Medlem
Kommer Halo 2 sälja Windows Vista?

tror inte att microsoft kommer sälja vista så mycket pga av halo 2 kräver vista...många köper inte windows vista pga av att finns en massa fel i operativ systemet som skulle kunna ta microsoft 1 eller 2 år att fixa det med SP1 vista -.-

Medlem

In before högst obildade antaganden och påståenden om Vista, som antagligen är helt negativa!

Skrivet av Liqwido:

tror inte att microsoft kommer sälja vista så mycket pga av halo 2 kräver vista...många köper inte windows vista pga av att finns en massa fel i operativ systemet som skulle kunna ta microsoft 1 eller 2 år att fixa det med SP1 vista -.-

...

Fan också

Inaktiv

Håller med.. Man byter inte system för ett spel, men dom som har Vista kommer förmodligen att köpa Halo 2 för det. (dvs jag )


signatur

The Sith Lords Restored Content Mod (TSLRCM) 1.8: http://deadlystream.com/forum/files/file/197-tsl-restored-con...

Inaktiv
Skrivet av the wookiee:

In before högst obildade antaganden och påståenden om Vista, som antagligen är helt negativa!

Skrivet av Liqwido:

tror inte att microsoft kommer sälja vista så mycket pga av halo 2 kräver vista...många köper inte windows vista pga av att finns en massa fel i operativ systemet som skulle kunna ta microsoft 1 eller 2 år att fixa det med SP1 vista -.-

...

Fan också

klockrent

Nej, att Halo2 kommer sälja mycket för Vista tvivlar jag starkt på - även om halo 2 är ett bra spel. Men är nog främst de redan frälsta som kommer skaffa halo 2 till Vista och eftersom de redan har det på xboxen så kommer de nog inte känna sig så manade att skaffa Vista bara för det.

Medlem
Skrivet av tjoff:
Skrivet av the wookiee:

In before högst obildade antaganden och påståenden om Vista, som antagligen är helt negativa!

Skrivet av Liqwido:

tror inte att microsoft kommer sälja vista så mycket pga av halo 2 kräver vista...många köper inte windows vista pga av att finns en massa fel i operativ systemet som skulle kunna ta microsoft 1 eller 2 år att fixa det med SP1 vista -.-

...

Fan också

klockrent

Nej, att Halo2 kommer sälja mycket för Vista tvivlar jag starkt på - även om halo 2 är ett bra spel. Men är nog främst de redan frälsta som kommer skaffa halo 2 till Vista och eftersom de redan har det på xboxen så kommer de nog inte känna sig så manade att skaffa Vista bara för det.

kortsagt, microsft lyckas med xbox live och 360 och alla spelen till det men när det gäller vista nix där har dom losat totallt

Medlem

Mjo.
Kommer nog dröja innan man byter till Vista i vilket fall som helst.
Det är inte direkt ofta man hör något positivt om det operativsystemet. Och XP har väl det mesta man önskar sig förutom kanske DX10.
Vi får se, vi får se.
Men inte blir det Halo2 i vilket fall som helst. Inget favoritspel precis och känns som ni skrivit, RÄTT gammalt.

Medlem

halo2 släpptes till första xbox så det är ju rätt gammalt på lågnt hålla och än har ju inte 3:an av spelet släppts än till 360....kommer ju inte va sån stor skillnad heller när det gäller grafik, bara för att vista kör DX 10 . xbox360 + DX10 = nästan likadant ^^

Medlem

Inte en chans.

Medlem

Hade Halo 2 varit gratis att få som en nerladdningsbar funktion när man köper vista för 1000-4000 kr så hade det nog bidragit något, men som det är nu att betala för ett gammalt spel (+2 nya banor, inte att förglömma) så är det nästan lite komiskt, men så är det ju Microsoft vi pratar om här.:)


signatur

How can we win when fools can be kings?

Medlem

Vista kommer intes älja pga det här spelet, men det kommer sälja för att folk ser att spel börjar kräva Vista.. Iaf till "okunniga" som springer till föräldrarna och klagar på att de måste uppdatera för att spel kräver det.

Medlem

Någon som vet ifall det finns coop till pc varianten?

Inaktiv

tycker micro-soft skulle väntat med vista...
går fan inte att släppa ett trasigt operativsystem..


signatur

*9/11* är fejk....dom sprängde sig själva...
stackars osama...jagad för ingenting...

Medlem

Tycker det borde ser fult och tråkigt ut.
Dessutom låter det som ett latjobb av utvecklarna att
ens försöka släppa sin title åratals efter till PCn.

Inte för att jag är insatt i HALO serien, detta bidrar juh
inte till att jag är ett steg närmare precis.

Inaktiv

SP1 till Vista behövs inte, fatta det!

Medlem
Skrivet av MacCoy:

tycker micro-soft skulle väntat med vista...
går fan inte att släppa ett trasigt operativsystem..

Får jag fråga vad det är som är trasigt? För mig är det ca 100ggr så stabilt som XP var från början iaf..

Inaktiv
Skrivet av Aresz:

SP1 till Vista behövs inte, fatta det!

Jo, ja har några buggar som stör lite. Men XP behövde sitt SP1 mer än Vista behöver nu..

Fast det är ju i för sig ganska självklart, annars är ju Vista ett sämre system ifall det har fler fel än vad XP hade i det fallet.


signatur

The Sith Lords Restored Content Mod (TSLRCM) 1.8: http://deadlystream.com/forum/files/file/197-tsl-restored-con...

Medlem

Hade de inte varit Vista exklusivt så hade jag utan tvekan köpt de, storyn är underbar och multiplayern är utan tvekan ett bland de bästa någonsin.

Medlem

jag kör vista 64 ultimate och det fungerar över förväntan. Har läst på många ställen där folk klagat och svurit åt vista, men jag har bara upplevt få staka problem. Långt ifrån det som folk beskriver som "hemskt" "går ej att använda OS"...jag tycker om det väldigt mycket. Älskar att det går så snabbt allt och det flyter på väldigt fint.

agn Halo2, så kommer det inte vara något starkt dragplåster, något tråkigare spel får man leta efter (personlig åsikt)


signatur

- I mean gaming journalists look bad just writing about stuff, but when you put them in front of a camera...a whole new dimension of bad is created.

Medlem

Finns det MS Röj i Vista? Jag börjar bli lite trött på den i XP. Kanske dags att byta upp sig ^^


signatur

P4 3,2 Ghz, 2 Gb Ram, Radeon 9800 Pro

Medlem
Skrivet av Robostar:

Finns det MS Röj i Vista? Jag börjar bli lite trött på den i XP. Kanske dags att byta upp sig ^^

En ny verision av MS röj hade nog skapat större försäljning av vista än vad en 500 :- avdankad halo 2 kopia gjort, eller kommer göra.


signatur

Nämen!

Avstängd

När jag hade klarat ut Halo 1, som för övrigt ligger någonstans på min topp 10-lista, så var jag skitsugen på Halo 2. Men så dröjde det ett år längre än jag först trott plus sex veckors försening. När jag har läst både den här recensionen och PCGs recension tror jag inte att jag ens kommer överväga att köpa det.

Medlem

garaterat inte... funkar ju inte ens enligt dem som testat xD

Redaktör
Skrivet av Oneone:

garaterat inte... funkar ju inte ens enligt dem som testat xD

De uppgifterna skulle jag tro på med försiktighet - spelet släpps på fredag... Inte helt klokt att döma ut stabilitet och sånt om man kör piratat.


signatur
Inaktiv
Medlem

Om inte halo 2 gör det så kommer väl shadowrun eller Alan Wake att sälja Vista..jävligt dåligt iaf...blaaaargh jäkla #@*! Microsoft.....


signatur

Let man´s petty nations tear themselves apart. -Kola Tompa

Medlem
Skrivet av Tompa:
Skrivet av Oneone:

garaterat inte... funkar ju inte ens enligt dem som testat xD

De uppgifterna skulle jag tro på med försiktighet - spelet släpps på fredag... Inte helt klokt att döma ut stabilitet och sånt om man kör piratat.

exakt! så trött på folk med attityden "vista är skit men jag har aldrig testat det" eller klassikern "jag testade vista i fem minuter (pirat) och jag tyckte det var skit"

om man ger ett seriöst försök så förstår man att det är bra, men SJÄLVKLART har det buggar då det är så pass "nytt"

Men jag har fått alla mina spel att fungera, (Medival II, AGE OF EMPIRES III, ARMA, CS S, Stalker, colin dirt, med flera. visst, det kan förekomma någon enstaka bugg men i sin helhet ett mycket väl fungerande OS.

Obs! Jag säger inte att Vista är felfritt, långt ifrån, men Vista är inte i närheten av så dåligt som folk gnäller om på nätet. (men jag har väl haft tur enligt vissa)


signatur

- I mean gaming journalists look bad just writing about stuff, but when you put them in front of a camera...a whole new dimension of bad is created.

Medlem

Recensenten uttrycker sig ett flertal gånger att FPS hör hemma på PC och även om jag för det mesta är en PC spelare så kan jag inte riktigt hålla med. Beror på hur man gjort spelet och i Halo's fall tycker jag att det passar så mycket bättre på konsol. Känslan på PC, just det här att det känns segare är för att konsol kontrollerna är sämre 'prestanda' mässigt (om man ser generellt). Hade de utvecklat spelet med PC i åtanke så hade det troligtvis kännts helt annorlunda, men nu är det en taskig port och inget mer.

Medlem

Tror inte Microsoft hade kunnat släppa spelet till XP. Dom har ju utvecklat ett live system nu för Vista och hur skulle det se ut för andra utvecklare om inte MS själva stödjer sitt eget system. Visst kan det kännas surt för oss konsumenter men jag tror dock att MS tjänar på att släppa det exklusivt till Vista. För dom är ju inga dumma affärsmän inte.

Så ur ren affärssynpunkt så gör nog Microsoft helt rätt. Dock ser jag själv ingen anledning själv att köpa spelet. Fast det förstår nog Microsoft också.

Pansarknekt
Skrivet av Heya:

Vista kommer intes älja pga det här spelet, men det kommer sälja för att folk ser att spel börjar kräva Vista.. Iaf till "okunniga" som springer till föräldrarna och klagar på att de måste uppdatera för att spel kräver det.

Dom e inte okunniga, snarare listiga...


signatur

Ooooh the drama!

123
Skriv svar