4.7 miljoner spel köpta via Virtual Console

Robot
4.7 miljoner spel köpta via Virtual Console
Medlem
4.7 miljoner spel köpta via Virtual Console

Gillar Virtual Console men saknar Sonic 2, 3 och Knuckles. Men det är roligt att återuppleva sina barndomsminnen, införskaffade Super Ghouls 'n Ghosts igår.

Inaktiv

Hm... det hade jag glömt bort. Är inte det Super Skitsvårt 'n Omöjligt i den svenska översättningen? Gillar VC för övrigt, tycker dock att de kunde släppa fler spel och billigare. Men så länge det säljs nästan 5 miljoner ex för priset de tar idag lär de inte börja dra ner


signatur

sibbor: [...]eller hävdar att 60GB PS3 skulle vara en svart, tung, het stekpanna...
Min Blogg: Noir

Medlem

Inga dåliga siffror där


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem
Skrivet av Nolite:

Hm... det hade jag glömt bort. Är inte det Super Skitsvårt 'n Omöjligt i den svenska översättningen?

Hehe, ja det är precis så det är. Men underbar musik

Inaktiv

Zelda till Nintendo? Det sidoscrollade skräp-spelet från avgrunden? Är det säkert att ni inte menar Snes?


signatur

Serious Rabarber Squad, Kravlöst i BF2 sen 2005
Spasdar: Aldrig att Starforce _förstör_ hårdvaran

Inaktiv

retar mig mest på det usla interminnet på 512 meg,
mitt är fullt med vc spel redan, lol.
tycker ju att dom gott kunde haft iaf ett 2 gigs flashminne, kostar ju bara ett par hundralappar mer än 512 flashminnet som sitter i.

hoppas mest nu på att det verkligen kommer en hd att koppla in via usb som man hört talas om.

Skrivet av SgtKelly:

Zelda till Nintendo? Det sidoscrollade skräp-spelet från avgrunden? Är det säkert att ni inte menar Snes?

Du tänker på Zelda II: The Adventure of Link.

Medlem

Önskar dessa spel gick att ladda ner från PSN

Inaktiv

Jag börjar bli jäkligt trött på överstolta Nintendo. Dom har lyckats övertala världen om att viftkontroller och pekpinnar är bäst, men kan dom inte hålla truten istället för att sitta och gång på gång påpeka hur bra det går? Inte var Sony så uppkäftiga när PS2:an trampade ner GC:n i gyttjan?

Inaktiv

vadå hålla truten.
det är ju försäljnings siffror som visas upp och inget skryt.

Inaktiv
Skrivet av Quiric:

Jag börjar bli jäkligt trött på överstolta Nintendo. Dom har lyckats övertala världen om att viftkontroller och pekpinnar är bäst, men kan dom inte hålla truten istället för att sitta och gång på gång påpeka hur bra det går? Inte var Sony så uppkäftiga när PS2:an trampade ner GC:n i gyttjan?

Att visa att en enhet säljer bra är enkel marknadsförings PR. Om du tror att försäljningssiffror för PS2 var/är okända tror du fel. Orsaken att det kommer ut så pass frekvent på sidor som FZ just nu är för att intresset bland allmänheten av de senaste konsolerna är stort.


signatur

sibbor: [...]eller hävdar att 60GB PS3 skulle vara en svart, tung, het stekpanna...
Min Blogg: Noir

Inaktiv

Ok. Själv skaffar jag inte en konsol pga att den säljer bra, utan snarare pga att jag tycker den är/verkar bra. Men det stämmer säkert. Jag vet - jag var lite sur av den enkla anledningen att jag lånade en Wii och blev grymt besviken i o m att den nya kontrollen var just ny och inget annat - den tillförde inte att spelen blev roligare för fem öre. Om mitt lilla inlägg gjorde er upprörda ber jag om ursäkt. Jag förstod det snarare som om att Nintendo själva gick ut med siffrorna, och att FZ sen publicerade dom.

Inaktiv

var precis som du Quiric när jag fick min Wii.
tänkte att den här vifta med armar skiten kommer man aldrig klara av,
tog ett par veckor innan man klara att köra spel som call of duty 3.

fast nu ska man i ärlighetens namn säga att man blivit lite mätt på Wii.
tycker faktiskt det är lite synd att spelen är låsta på vifta kontrollerna,

hade vart grymt om man kunnat välja i spelstarten om man vill köra vifta på armar stuket eller med vanlig gamepad.
vet att det inte funkar så bra att köra gamepad i partyspel, så det kan vara låst.
men i övriga spel så kunde det vart ett val i spelet.

konstigt egentligen att man tycker så, speciellt nu efter några månader och man är kung på vifta armar i fps och annat.

saknar faktist det vanliga spelandet med gamepad,
så man kommer skaffa en ps3 nu också.

Självklart kommer man behålla Wii för det är en skön känsla att vifta på armar, när man har lust

Inaktiv

Jo, det är kul att det går bra för Nintendo igen, men faktum är att jag t o m nu tänker sälja min DS pga stylusen. Här har du ju ofta valmöjligheten istället att spela med pennan eller med knappar, men ändå så känns den onödig. Det är samma sak här - ny briljant idé, men det gör tyvärr inte spelen roligare. Undantag finns naturligtvis som t ex Elite Beat Agents, men jag föredrar "klassikern" med styrkors och knappar.

Medlem

4.7milj känns ganska lite för en konsoll som sålts i över 7milj exemplar. Tacka vet jag XBLA som sålt över 25milj spel, och ja jag vet att 360n funnits ute dubbelt så länge, men man kan halvera summan och ändå ha dubbelt så många sålda spel.

Så se till att köpa lite fler VC-spel, unna er äkta Nintendo-klassikers, för denna siffra va fan pinsam

Inaktiv

Jag köpte Zelda: A Link to the Past (SNES) i förrgår... jag spelar det mer än Twilight Princess. Faktum är att det är skönt att slippa sitta/stå och vifta med stylusen. Skönt att bara ligga och slölira ibland. Och fan vad jag saknar gamla spels utmaningar. Nya spel är på tok för lätta! :\

Efter att jag har klarat Zelda är det nog dags att köra igenom Donkey Kong Country och Super Mario 64. Twilight Princess får vänta tills jag får motivation för det...

Inaktiv
Skrivet av Wii Wii:

retar mig mest på det usla interminnet på 512 meg,
mitt är fullt med vc spel redan, lol.
tycker ju att dom gott kunde haft iaf ett 2 gigs flashminne, kostar ju bara ett par hundralappar mer än 512 flashminnet som sitter i.

hoppas mest nu på att det verkligen kommer en hd att koppla in via usb som man hört talas om.

Man ska väl kunna sätta in mera minne om man vill vad jag vet


signatur

i7-4770K @4.3GHz, 16GB RAM, 120GB SSD + 5TB, GTX 780 3GB VRAM, 24" 144Hz 3D, Win8.1 PRO

1
Skriv svar