Nvidia-drivrutiner för Geforce 7 - igen

Robot
Nvidia-drivrutiner för Geforce 7 - igen
Medlem
Nvidia-drivrutiner för Geforce 7 - igen

Exakt vad är skillnaden mellan förra och denna?

Medlem

Kalla inte mitt grafikkort för gammal! :<

nj
Medlem
Skrivet av Mahone:

Exakt vad är skillnaden mellan förra och denna?

Kikade lite på den engelska versionen av drivrutinen, och nästan alla filer inuti installationsfilen är skapade/senast ändrade den 19 april, dock så är nv4_disp.cat ändrad den 13 maj samt nv4_disp.inf ändrad den 24 maj så någon liten förändring är det på den här versionen jämfört med den som släpptes tidigare i maj.
För den internationella versionen av drivrutinen så anges fortfarande 17 maj som datum, men filen är uppdaterad.
Den har en digital signtur från den 24 maj (vilket även den engelska versionen har), nv4_disp.cat är ändrad den 13 maj där med (dock så är nv4_disp.inf från 19 april).
Kikade lite i den internationella versionen av 94.24 som släpptes den 17 maj, och i den så är nv4_disp.cat från den 24 april samt att installationsfilen har en signatur från den 7 maj, så även där har något litet uppdaterats.

Inaktiv

geforce 7600gt är med i 7 series va?

nj
Medlem
Skrivet av majinbuu:

geforce 7600gt är med i 7 series va?

Ja.

Medlem

Kan någon förklara för mig varför varenda jävla gång jag avinstallerar Nvidia drivrutinerna för att installera den senaste så funkar inte mitt internet?

Jag måste avinstallera, starta om, installera de nya drivrutinerna, starta om och poff, inget internet.

Då blir det en Systemåterställning, upprepar vad jag gjorde innan, sen så funkar det. :s

Medlem
Skrivet av Petah:

Kan någon förklara för mig varför varenda jävla gång jag avinstallerar Nvidia drivrutinerna för att installera den senaste så funkar inte mitt internet?

Jag måste avinstallera, starta om, installera de nya drivrutinerna, starta om och poff, inget internet.

Då blir det en Systemåterställning, upprepar vad jag gjorde innan, sen så funkar det. :s

för att du har ett nForce chipset och raderar ALLA drivrutiner när du ska välja sista punkten i avinstallationen och bockaför display/grafikkort ist.

Medlem

Jikes, installerade på datorn jag har ett 7800 agp på, bluescreens som aldrig förr, vettefan vad som händer, får undersökas närmare

Medlem

Det är ju inte enbart till Geforce 7. Även 6-serien av kort använder dom här drivrutinerna.

Medlem

Jag avvaktar en stund iaff.. ni får vara försökskaniner hehe.


signatur

Sökes Utrotad: Ljust media-tbord (svarta bokstäver obelyst)
Org.105 swe ej platt | 7 dedikerade mediaknappar | USB-sladd.

Inaktiv

Kör 7800GS själv. Svårt att säga om de förra drivrutinerna var dåliga för jag har kört dem tills nu men det kan ju inte bli sämre av att uppgradera i alla fall


signatur

sibbor: [...]eller hävdar att 60GB PS3 skulle vara en svart, tung, het stekpanna...
Min Blogg: Noir

Medlem
Skrivet av Nolite:

Kör 7800GS själv. Svårt att säga om de förra drivrutinerna var dåliga för jag har kört dem tills nu men det kan ju inte bli sämre av att uppgradera i alla fall

Det kan ALLTID bli sämre, hur jävligt det än är

Inaktiv
Skrivet av Petah:

Kalla inte mitt grafikkort för gammal! :<

exakt, jävla klåpare


signatur

SinnicaHax.se presenting Controversy, signed on Conspiracy Ltd. - Release Summer 2009.

Medlem

Jag vill ha nya drivare till Geforce 7 för vista 32bit

Medlem

Jag kör 158.27 till mitt 7600GS, i XP. Funkar fint.

Inaktiv
Skrivet av kirkunit:

Jag kör 158.27 till mitt 7600GS, i XP. Funkar fint.

Vista drivers i XP? En vacker dag när du vaknat har datorn förkolnat och kvar återstår bara en hög aska, formad som Bill Gates tupé.


signatur

sibbor: [...]eller hävdar att 60GB PS3 skulle vara en svart, tung, het stekpanna...
Min Blogg: Noir

Medlem

har ett 7950 GT och skulle installera drivrutinerna men då kommer det upp en ruta som säger att dom inte vet ifall det är kompatibelt med graffe kortet men man kan installera iaf på egen risk.. what 2 do ?


signatur

Let man´s petty nations tear themselves apart. -Kola Tompa

Medlem

Finns xp drivrutiner upp till 160.2 nu men är mest för 8800 kortet


signatur

quod similis saporem blandeque coruscant

Medlem
Skrivet av kirkunit:

Jag kör 158.27 till mitt 7600GS, i XP. Funkar fint.

du måste driva med oss??


signatur

- I mean gaming journalists look bad just writing about stuff, but when you put them in front of a camera...a whole new dimension of bad is created.

Medlem

Hittade inga 'release notes'. Någon som vet var det finns?

Medlem

Kan ni inte skriva i titeln att det gäller gamla XP-drivrutiner? man får ju upp hoppet att man kan tanka ner nya grejer

Medlem

HAr installerat dom drivarna för mitt Gf 6600GT AGP 256 Kort fungerar klockrent!!!!:up::up::up::up::up::up::up::up::up::up:

Medlem

För er som trodde det, det släpps mer drivrutiner än de som NVIDIA gör officiella.

http://downloads.guru3d.com/

Medlem
Skrivet av redmac:
Skrivet av kirkunit:

Jag kör 158.27 till mitt 7600GS, i XP. Funkar fint.

du måste driva med oss??

Nejdå. Plocka hem "ForceWare 158.27 XP WHQL (32-bit) " och testa själv vetja.

http://downloads.guru3d.com/download.php?det=1644

Känns som att jag avvaktar lite med denna uppdatering tills man vet om det är stabilt eller inte.

1
Skriv svar