DirectX 10-patch för Company of Heroes

Robot
Medlem
DirectX 10-patch för Company of Heroes

Haa!!! Hur sweet e inte detta på en skala!?!?

Medlem

Spelet blev helt sanslöst snyggt i och med detta kan jag säga..

Medlem
Skrivet av cyxor1:

Spelet blev helt sanslöst snyggt i och med detta kan jag säga..

Så det var riktigt snyggt utan DX10 innan och nu sanslöst snyggt alltså? :). Nä fan tänker inte gå över till Vista än. Iaf inte på grund av detta. Men ju fler spel som kommer med DX10 destå svårare blir det att låta bli :).

Medlem

Jag vill ha Vista och DX10. Men för det (DX10) behöver jag ett DX10-kort och för det behöver jag byta ut alla komponenter.

Jaja... om ca ett år ska jag uppgradera datorn. Då har väl alla spel gått över till DX10. ^^

Medlem
Skrivet av Mikaelh:

Jag vill ha Vista och DX10. Men för det behöver jag ett DX10-kort och för det behöver jag byta ut alla komponenter.

Jaja... om ca ett år ska jag uppgradera datorn. Då har väl alla spel gått över till DX10. ^^

Du behöver inget DX10-kort för att köra Vista

Medlem

Nej, men för DX10...

Medlem
Medlem

jag tips tackar mig själv! *suck*

ska bli kul och testa, har nyligen skaffat vista ultimate!


signatur

- I mean gaming journalists look bad just writing about stuff, but when you put them in front of a camera...a whole new dimension of bad is created.

Redaktör
Skrivet av redmac:

jag tips tackar mig själv! *suck*

En annan lirare hann före denna gång. Det händer dessutom rätt ofta att vi själva hittar nyheten. Känns inte helt rättvist att ge tipstack bara för sakens skull - stora nyheter är inga problem att hitta. Men vi är förstås alltid tacksamma för alla tips, stora som små.


signatur
Inaktiv

Så om inte jag har Vista eller ett DirectX 10 kort så är det alltså ingen ideé att ladda ner den här patchen eller?

Inaktiv

Tack FZ för eran snabba server och tack till Relic Entertainment för eran..ehh.. hmm.. patch igen!


signatur

The Sith Lords Restored Content Mod (TSLRCM) 1.8: http://deadlystream.com/forum/files/file/197-tsl-restored-con...

Medlem

men vad irriterande detta är, vill inte ha vista vill bara ha ett DX 10 kort, om man skall upgradera bägge så kommer det kosta skjortan. Får se efter sommaren då man har jobbat lite, om man har råd med bägge.

Medlem

bara jag som får grafik buggar? inga explosioner på mark, och de explosioner som är i vattnet ser jätte märkliga ut? samt att det är en rejäl frame drop?


signatur

- I mean gaming journalists look bad just writing about stuff, but when you put them in front of a camera...a whole new dimension of bad is created.

Inaktiv

Super snyggt! Får en att längt efter nästa dator uppgradering.

Inaktiv
Skrivet av redmac:

bara jag som får grafik buggar? inga explosioner på mark, och de explosioner som är i vattnet ser jätte märkliga ut? samt att det är en rejäl frame drop?

välkommen till windows vista...


signatur

/_\_/_\
/_\

Redaktör
Skrivet av dXen:

Så om inte jag har Vista eller ett DirectX 10 kort så är det alltså ingen ideé att ladda ner den här patchen eller?

Jo. Se ändringslistan i nyhetens nederdel.


signatur
Medlem
Skrivet av snyft:
Skrivet av redmac:

bara jag som får grafik buggar? inga explosioner på mark, och de explosioner som är i vattnet ser jätte märkliga ut? samt att det är en rejäl frame drop?

välkommen till windows vista...

fick installera om drivrutinen så blev det bra igen. Men jag måste fråga, blev det någon skillnad, har väldigt svårt att se någon grafisk skillnad utan det känns som att det bara blev sämre framerate..?


signatur

- I mean gaming journalists look bad just writing about stuff, but when you put them in front of a camera...a whole new dimension of bad is created.

Inaktiv

Minimal skillnad, väntar nog ett tag till vista.

Medlem
Skrivet av igloo-:

hämta icke beta drivisarna här istället:
http://downloads.guru3d.com/download.php?det=1651

http://forums.relicnews.com/showthread.php?t=150397

"The official nVidia drivers (158.18) have a bug that prevents the fx (explosions, etc) from appearing. For the time being Relic requires you to use nVidia's beta drivers (available from nvidia.com) which are currently at 158.45."

Medlem

gillar verkligen inte patchen spelet krashar efter ca 10 minuter hela tiden me dom tidigare patcharna har det alltid flytit perfekt

Medlem

Tycker det är bra att det är många som informerar oss andra att de ska vänta med vista. Så tänkte berätta att jag inte ska jobba imorgon.

Medlem

nice!


signatur

[spoiler] mööp[/spoiler]

Medlem
Skrivet av ArtMan:

Så det var riktigt snyggt utan DX10 innan och nu sanslöst snyggt alltså?

Precis!!

Medlem
Skrivet av mazk0:

Tycker det är bra att det är många som informerar oss andra att de ska vänta med vista. Så tänkte berätta att jag inte ska jobba imorgon.

Ja, det är ett j-vla tjatande om vista.

Medlem

hahah håller med.

Medlem
Skrivet av Oxide:
Skrivet av igloo-:

hämta icke beta drivisarna här istället:
http://downloads.guru3d.com/download.php?det=1651

http://forums.relicnews.com/showthread.php?t=150397

"The official nVidia drivers (158.18) have a bug that prevents the fx (explosions, etc) from appearing. For the time being Relic requires you to use nVidia's beta drivers (available from nvidia.com) which are currently at 158.45."

därför du ska tanka ner ICKE BETA DRIVISARNA (kolla länken så ser du att det är 158.45)

Medlem
Citat:

nVidia's beta drivers (available from nvidia.com) which are currently at 158.45."

Citat:

därför du ska tanka ner ICKE BETA DRIVISARNA (kolla länken så ser du att det är 158.45)

...

Medlem
Skrivet av Oxide:
Citat:

nVidia's beta drivers (available from nvidia.com) which are currently at 158.45."

Citat:

därför du ska tanka ner ICKE BETA DRIVISARNA (kolla länken så ser du att det är 158.45)

...

lmao nice oxide!

tycker det fungerar väldigt bra med beta drivrutinerna, får allt att fungera med COH och andra spel


signatur

- I mean gaming journalists look bad just writing about stuff, but when you put them in front of a camera...a whole new dimension of bad is created.

Inaktiv
Skrivet av redmac:
Skrivet av snyft:
Skrivet av redmac:

bara jag som får grafik buggar? inga explosioner på mark, och de explosioner som är i vattnet ser jätte märkliga ut? samt att det är en rejäl frame drop?

välkommen till windows vista...

fick installera om drivrutinen så blev det bra igen. Men jag måste fråga, blev det någon skillnad, har väldigt svårt att se någon grafisk skillnad utan det känns som att det bara blev sämre framerate..?

Vad jag läst är det en mängd processer som rullar på "i bakgrunden" när du kör DX10 istället för DX9. Bland annat rundas kanterna mycket mer och skuggorna räknas ut på helt annorlunda sätt. Effektivare så du får bättre grafik till mindre kraft jjämfört med om DX9 skulle gjort det. Å andra sidan är det hur som helst mer krävande för din GPU och därav märker de allra flesta av sämre framreate. DX10 gör inget som DX9 inte kunde göra, men till lägre kostnad. Så att säga.


signatur

sibbor: [...]eller hävdar att 60GB PS3 skulle vara en svart, tung, het stekpanna...
Min Blogg: Noir

12
Skriv svar