Speedball 2-sajt lanserad

Robot
Medlem

Jo det fanns det, det var lätt att porta eftersom både Amiga och Mega Drive körde på Motorola MC68000-processorer.

Medlem

Blir så härligt nostalgisk när jag kollar på topview ingame-bilderna.. hoppas det blir bra för att leva upp till orginalet. Kanske man kan sätta sig med brorsan o lira det igen.. 15 år senare, typ xD


signatur

'It is the mark of an educated mind to be able to entertain a thought without accepting it' -Aristotéles

Ser fram emot detta !!!


signatur

"Cash, Rules, Everything, Around, Me - C.R.E.A.M. - Get the money! - Dollar, dollar bill y'all"

Medlem

Spelade detta grymt mycket mot en polare, på amiga 500 tiden

Nostalgi XL

Medlem

ICE CREAM! ICE CREAM!

Medlem

Har dom tagit bort de extra poäng sakerna mitt på banan (de som satt på väggarna).
För dom finns iaf inte med på bilderna.


signatur

Don't argue with Idiots. They drag you down to their level and beat you with experience.

Inaktiv

detta e lite av DNF å Daikatana style
spelet har utvecklats nu i 4år eller nåt
å då skulle man kunna följa trades me spelare direkt på nån dashboard i spelet osv.

Medlem

ICE CREAM!
ICE CREAM!


signatur

www.spelkult.se - Spelkult

Medlem
Skrivet av incu:

detta e lite av DNF å Daikatana style
spelet har utvecklats nu i 4år eller nåt
å då skulle man kunna följa trades me spelare direkt på nån dashboard i spelet osv.

Om jag inte missminner mig så har spelet varit på gång flera gånger från flera utvecklare men sen blivit nerlagt, får se om detta blir nått att ha eller inte i slutändan eller om man letar upp en diskett med klassikern istället

/ LordDaimos

Medlem

jag har inte riktigt fattat vilka eller vilken plattform det kommer till. Men Speedball 2 satt man många timmar med, tillsammans med Cannon Fodder


signatur

"Nerf rock, paper is fine" - Scissor

Medlem

förutom ICE CREAM så får man väl säga att musiken var helt underbaaaaaaar!


signatur

Move.L #beef, $4
Om du läser detta, har jag aptråkigt på jobbet -- och andra sidan, verkar du ha det också, ska vi ligga med varandra?

Medlem

Paah, helt mys juh! :).

Medlem
Skrivet av gryzor:

förutom ICE CREAM så får man väl säga att musiken var helt underbaaaaaaar!

Som fan! Themelåten som ringsignal juh!


signatur

http://www.kompaniet.nu :+: #kompaniet @ QuakeNet

Inaktiv

Fanns ett speedball spel till Playsation One, Speedball 2100.
Ingen direkt hit. Tror inte på det här spelet.

Medlem

Var kan man få tag i musiken, vill höra om man känner igen den fortfarande

Inaktiv
Skrivet av LordDaimos:
Skrivet av incu:

detta e lite av DNF å Daikatana style
spelet har utvecklats nu i 4år eller nåt
å då skulle man kunna följa trades me spelare direkt på nån dashboard i spelet osv.

Om jag inte missminner mig så har spelet varit på gång flera gånger från flera utvecklare men sen blivit nerlagt, får se om detta blir nått att ha eller inte i slutändan eller om man letar upp en diskett med klassikern istället

/ LordDaimos

sist ja hörde om de va de samma utvecklare
men men vi får se 8)

Medlem

Heh, kommer fortfarande ihåg en artikel i PCG för några år sen, det var det sista jag läste om det. Då var det Bitmap Brothers som stod för kalaset.

Medlem
Skrivet av Rausner:

Var kan man få tag i musiken, vill höra om man känner igen den fortfarande

http://www.mirsoft.info/wogm_download.php?data=YToyOntpOjA7cz...

http://www.gods-country.de/tcr/tcr_download.htm

:heart:


signatur

//* Det finns inga Minor för Svärdet *\\

Medlem

ja den sajten såg jag samma dag som de lanserrade den för några månadersen


signatur

Robert Bond www.bondmaster.tk
gratis spel från 3drealms: ftp.3drealms.com

Gamla goa Bitmap Brothers! Lirande Speedball 1 som sjutton på min pc. Jädrar vilket soundtrack det hade, meny-musiken var grym med en närbild på hur en stående gubbe med näve inklädd i stål dunkade takten på likaledels inklätt lår. Det satte atmosfären fint det haha.
Kul att de gamla goa klassikerna får sig en uppfräschning så fler får upptäcka dem. Så länge de behåller spelkänslan ifrån originalet.

Om nu någon bara kunde få tummen ur och göra en uppdaterad remake av det ypperliga spelet Syndicate...

Pansarknekt

Syndicate är ett svincoolt spel, gillade även Syndicate Wars. Dom var "före sin tid" tycker jag och konceptet i dem håller fortfarande, särskilt om man vidareutvecklar det och trycker in stråland grafix. Sen angående Speedball på Mega Drive så har jag hört att det var mycket sämre pga handkontrollen. Till amiga anser jag att det var bland dom bästa spelen tillsammans med Cannon Fodder och Turrican 2. Kommer aldrig glömma themelåten till Cannon Fodder "Having som much fun, dying in the sun" haha. Det är nostalgi det och dom spelen funkar fortfarande.


signatur

Ooooh the drama!

1
Skriv svar