Ladytron does Super PLAY

Medlem
Ladytron does Super PLAY

Igår var Super PLAY på <b>Ladytron</b> - inte för att det var planerat så, men jag satt och vägde om huruvida jag hade råd eller inte, <b>Affe</b> tvingade mig att köpa biljett och slutligen visade sig <b>Jocke</b> vara ett hemligt fan av allas våra electropop-favoriter (fast är det någon som egentligen vet vilka killarna i Ladytron är? Nä, inte jag heller). Vi försökte dra med diverse frilansare, men tydligen har ingen som någonsin jobbat åt Super PLAY ett enda uns kultur i kroppen, och ingen hade hört talas om Ladytron! <b>Tove</b> dök dock oväntat upp, så allt hopp är inte ute för frilansarkåren. Jag kan inte påstå att jag ångrar utlägget för biljetten heller, 160 spänn var närmast för billigt för en så jävla bra konsert! Fast ändå: exakt varför betalar man 15 spänn i "service"-avgift, när man ändå laddar ner och skriver ut sin biljett själv? Borde jag inte få 15 spänn i avdrag på biljettpriset när jag gör allt jobb själv?

Debaser Medis var ett precis lagom ställe för att man skulle kunna komma nära scenen, men ändå hänga lite vid baren längst bak i början, innan man fått upp ångan. Mot slutet stod jag längst fram och växlade mellan att försöka ta en skarp bild av någon på scenen, och att hoppa som en koffeinhög fjortis och sjunga med - särskilt i den magnifika avslutningen, givetvis favoritlåten <i>Destroy Everything You Touch</i>. Och att höra <i>International Dateline</i> var en episk upplevelse, trots det måttligt bra ljudet.

<b>Bonus!</b> Mer bilder hittar ni här: [http://www.flickr.com/photos/rickenbacker/sets/72157610716141...]

Mira Aroyo och Helen Marnie - den halva av Ladytron som någon kommer ihåg namnen på.

#blogg

Inaktiv
Ladytron does Super PLAY

Tycker iofs att 604 är det enda riktigt bra albumet de släppt.

Inaktiv

Vi har iofs aldrig gillat dig heller, Jimmy.

Medlem

Den som var smart och snygg nog att gå på konserten märkte ju att de har utvecklats en smula sedan dess. I rätt riktning, imo.

Inaktiv
Skrivet av Alfred Holmgren:

Vi har iofs aldrig gillat dig heller, Jimmy.

Inaktiv

Är det meningen att jag ska känna mig urdissad eftersom jag också var där (wow) och inte nämns? Eller är det för att jag inte hade hört en enda låt innan konserten? Vad säger du Mats, VA?

Medlem

Läs texten igen! Och nu har jag lagt till en liten bonuslänk till mina bilder...

Medlem

Haha, äckligt bra låtval, mina två favoriter från The Witching Hour (köpte en promoutgåva av skivan innan den officiellt släpptes när jag var i Manchester för ett par år sedan). Tusan jag visste inte ens att Ladytron var i Sverige.

Medlem

Nu kryper Ladytron-fansen fram ur garderoben! Du får hänga på nästa gång de kommer hit.

1
Skriv svar