BioShock på gång till Playstation 3 igen?

Robot
Medlem
BioShock på gång till Playstation 3 igen?

Sånna här rykten är bara bajs och knark. Sen tycker jag att vissa titlar ska vara exklusiva för att kunna maximera konsollens prestanda osv. Hellre exklusivitet än att få ett spel som inte kan ta vara på någon av konsollernas styrkor.

Flakmonkey
Skrivet av Wristwatch:

Sånna här rykten är bara bajs och knark. Sen tycker jag att vissa titlar ska vara exklusiva för att kunna maximera konsollens prestanda osv. Hellre exklusivitet än att få ett spel som inte kan ta vara på någon av konsollernas styrkor.

Håller med, men så länge ett spel inte ges ut av Microsoft, Nintendo eller Sony är det i dagsläget öppet för multiplattform... Om 2K Games kan maximera sina intäkter genom att släppa spelet till Playstation 3 så kommer de med all säkerhet göra det.

Inaktiv

Ganska logiskt, med tanke på de skyhöga produktionskostnaderna. Att de vill gå med så mycket vinst som möjligt är bara naturligt.

Medlem
Skrivet av taah:

Ganska logiskt, med tanke på de skyhöga produktionskostnaderna. Att de vill gå med så mycket vinst som möjligt är bara naturligt.

Det är mycket som verkar vara logiskt, men man glömmer ofta vissa variablar. Som t.e.x. utvecklingskostnader m.m.. Får hoppas att dom räknar positivt på den ekonomiska bokföringen dock.


signatur

//* Det finns inga Minor för Svärdet *\\

Medlem

Tror det ligger sanning i detta. Spelet använder ju en modifierad version av Unreal 3 motorn, så att porta det till PS3 borde vara relativt enkelt, även om en hel del programmeringsjobb kanske behövs.

All data för spelet har de ju redan och kan använda samma GUI som Xbox360-version osv.

Skulle bli förvånad om de inte sagt något officiellt angående en PS3 Bioshock innan jul, eller åtminstone inom ett år.

Medlem

Ingen som regerar på att det är Official PlayStation Magazine UK som rycker i detta rykte? När det nämndes i xbox tidningar att devil may cry skulle komma till 360 så var det då bara lösa rykten och INGEN som helst verklighets förankring i ryktena ;P

Men verkar bli ett sjyst spel så ju flera som kan spela det, ju bättre.

Inaktiv
Skrivet av Nosnos:

...men så länge ett spel inte ges ut av Microsoft, Nintendo eller Sony är det i dagsläget öppet för multiplattform... Om 2K Games kan maximera sina intäkter genom att släppa spelet till Playstation 3 så kommer de med all säkerhet göra det.

Fan vad gött! Detta betyder alltså att alla rykten om att MGS4 och FFXIII även kommer till 360:n är pålitliga?

Medlem
Skrivet av Picke:
Skrivet av Nosnos:

...men så länge ett spel inte ges ut av Microsoft, Nintendo eller Sony är det i dagsläget öppet för multiplattform... Om 2K Games kan maximera sina intäkter genom att släppa spelet till Playstation 3 så kommer de med all säkerhet göra det.

Fan vad gött! Detta betyder alltså att alla rykten om att MGS4 och FFXIII även kommer till 360:n är pålitliga?

Tyvärr inte, du sa det själv. R y k t e n.

Inaktiv

Precis vad jag ville påpeka! Men du kanske inte fattade min ironi...

Inaktiv

Beror ju på vilken relation företagen har. Irrational är vad jag vet relativt fristående i branschen. Rockstar som i princip alltid först släppt sina GTA-spel har gjort det till Sonys konsoler. Nu kommer dock GTA IV, som bekant, till X360.
Att Devil May Cry kommer till X360 är ju mer troligt än FFXIII eftersom det utvecklas av Capcom, vilka verkar gilla Microsofts makapär.
Tvivlar på att Sony lyckas med Bioshock. Anledningen? De verkar ha nog med problem internt för att kunna lägga extra krut på nya IPn, som Bioshock. Sony tappade ju bekant exklusiviteten på Assasins Creed, en av årets troligen hetaste nya IPn.


signatur

sibbor: [...]eller hävdar att 60GB PS3 skulle vara en svart, tung, het stekpanna...
Min Blogg: Noir

Medlem
Skrivet av Nolite:

Beror ju på vilken relation företagen har. Irrational är vad jag vet relativt fristående i branschen. Rockstar som i princip alltid först släppt sina GTA-spel har gjort det till Sonys konsoler. Nu kommer dock GTA IV, som bekant, till X360.
Att Devil May Cry kommer till X360 är ju mer troligt än FFXIII eftersom det utvecklas av Capcom, vilka verkar gilla Microsofts makapär.
Tvivlar på att Sony lyckas med Bioshock. Anledningen? De verkar ha nog med problem internt för att kunna lägga extra krut på nya IPn, som Bioshock. Sony tappade ju bekant exklusiviteten på Assasins Creed, en av årets troligen hetaste nya IPn.

Feeel. Assassins Creed var först utannonserad som 360-exklusiv under någon spelmässa 2005 under namnet Project Assassin. Sug på den karramellen. Att ps3:an skulle ha tappat så många titlar som det gapas om hela tiden är helt vridet.

Inaktiv

Vart har du fått det ifrån?

Skrivet av Gamespot:

Ubisoft comes clean, reveals its medieval stealth game is heading to Microsoft's next-gen console same day as PS3. [...] Lance Bass had one. Milli Vanilli had one. Ubisoft had one. It took some time, but eventually all their poorly kept secrets came out, and in the gaming world, it means Xbox 360 owners will be very happy. [...] The news settles one of the hottest topics in the gaming world this year, as debate over whether or not the game was sneaking onto the Xbox 360 in addition to the PlayStation 3 raged. Though initially announced at Microsoft's X05 event as Project Assassins in 2005, the game was first shown off as Assassin's Creed and revealed as a PlayStation 3 game at the Electronic Entertainment Expo 2006--an Xbox 360 and PC version was not mentioned.

Källa.

Read and weep. Precis som jag skrev var Assasins Creed först endast tillkännagivet till PS3. Sedan började rykten, under E3 2006, att cirkulera rörande att demot av Assasins Creed som man visade upp faktiskt kördes på en X360. Detta resulterade i slutändan i ett öppet tillkännagivande från Ubisoft.
Fakta > övertygelse.


signatur

sibbor: [...]eller hävdar att 60GB PS3 skulle vara en svart, tung, het stekpanna...
Min Blogg: Noir

Medlem

^-- "Though initially announced at Microsoft's X05 event as Project Assassins in 2005,"?

Inaktiv

Precis. Men fram till och med att det faktiskt blev officiellt tillkännagivet kunde det ha varit vilket spel som helst, inte sant? Faktum kvarstår att spelet med namnet Assasins Creed först tillkännagavs till PS3 som exklusivt. Att Ubisoft arbetade med "andra" spel samtidigt till Xbox360 är väl ingen direkt nyhet?


signatur

sibbor: [...]eller hävdar att 60GB PS3 skulle vara en svart, tung, het stekpanna...
Min Blogg: Noir

1
Skriv svar