Några serier i vinternatten.

Medlem
Några serier i vinternatten.

Nu när det är natt redan runt 15 tiden, så tänkte jag ta och skriva om några serier som jag tittar på som kan vara härliga att titta på i den mörka årstiden som vi är i nu.

1.Dexter
En riktigt härlig serie som handlar om Dexter Morgan en blodexpert som arbetar på en polisstation i Miami. Men på kvällstid tar han lagen i egna händer och dödar folk som har gjort orätt.

2. Heroes
Har nog inte gått obemärkt förbi och det är tur det för denna serie är gudomligt bra. Så egentligen så hamnar denna serie på delad etta plats. Hiro och Sylar är dom två som gör serien till den hitt den är.

3. House
Dr. Gregory House en expert i nära på allt som handlar om sjukdomar. Dock behöver han sin crew för att bolla sina teorier . House känns inte så verklig men det finns ändå för många verklighetstrogna sjukhus-serier där ute.

4. Stargate Atlantis
Som en Stargate nörd man är så har man inte missat något avsnitt av Atlantis. Man har svårt att tänka sig att denna serie (inräknat med Stargate SG1) började som film en gång i tiden. Men Any who.. Atlantis är förbannat bra och roligt och är precis som behövs i sci-fi världen.

5. Sarah connor chronicles
En serie som började rätt segt men sedan blev bättre och bättre, en lite what if-serie. Vad som skulle ha hänt om Hollywood inte hade gjort en tredje uppföljare som var riktigt dålig. Inte dem bästa skådisarna i världen i denna serie men dom klarar sig.

#blogg

Medlem
Några serier i vinternatten.

Själv följer jag Heroes och Fringe.

Skägg.
10 Chambers

Jag tittar jag på Dexter, Californication, Life, Chuck, Prison Break, Grey's Anatomy, Entourage, Weeds, Fringe och Lost. En ganska rejäl lista, tur att några av dem har uppehåll så man hinner med "livet" också.

House blev lite tjatigt, lite som CSI, 35 minuter går åt att leta ledtrådar och sedan 10 minuter lösning. Heroes fastnade jag aldrig för, men det är inte omöjligt att jag plockar upp den och sträckkollar ett par säsonger. Samma gäller Sarah Connor Chronicles medan Stargate inte fångat mitt intresse alls.


signatur
Medlem

Hur kan du inte skriva med How I Met Your Mother? Bästa serien på länge!

Medlem
Skrivet av spiken:

Jag tittar jag på Dexter, Californication, Life, Chuck, Prison Break, Grey's Anatomy, Entourage, Weeds, Fringe och Lost. En ganska rejäl lista, tur att några av dem har uppehåll så man hinner med "livet" också.

House blev lite tjatigt, lite som CSI, 35 minuter går åt att leta ledtrådar och sedan 10 minuter lösning. Heroes fastnade jag aldrig för, men det är inte omöjligt att jag plockar upp den och sträckkollar ett par säsonger. Samma gäller Sarah Connor Chronicles medan Stargate inte fångat mitt intresse alls.

Hehe håller med, kan bli ibland att man tittar på förmånga serier så då får man välja några vilka man skall titta på.

Gillar House pga att han är så elak medans han är typ "hjälte" alla andra serier så skall huvudkaraktären vara så puttignuttig

Skrivet av SkyFly:

Hur kan du inte skriva med How I Met Your Mother? Bästa serien på länge!

Ser den serien då och då.. Tyvärr. Men det kan vara en serie som man påbörjar härnäst.

Medlem

Dexter är indeed väldigt bra, sen får man ju inte missa Prison Break heller. Heroes har jag funderat på att ta upp. Robin Hood väntar jag bara på säsong 3 av samma sak med Breaking Bad fast då säsong 2. Lost följde jag ett tag men tröttnade. Samma sak med Deadwood, det hände ju ingenting. Entourage blir serien jag antagligen tar mig an härnäst om inte Heroes lyckas ställa till med hjältedåd.


signatur

<Raven> I tried setting my hotmail password to penis.
<Raven> It said my password wasn't long enough. :(

Medlem

Dexter är sjuk bra! Rekommenderar starkt! House är också bra, går att se lite av och till. Den första säsongen av Heroes var fantastisk, men sedan gick det nedför, och tredje säsongen är endast underhållande, men inget mer.


signatur

If Shit Happens, Is It Really Shit?

Medlem
1
Skriv svar