Tomb Raider: Anniversary

Robot
Tomb Raider: Anniversary

Hon ger inte upp i första taget, fröken Croft. De första Tomb Raider-liren är obestridliga klassiker, medan de senare alstren har haft påfallande svårt att leva upp till gamla meriter.


Medlem
Recension - Tomb Raider: Anniversary

Ger också 4av5, grymt bra spel. Som gamla goda tiderna, man blir helt nostalgisk när man spelar detta... Och personligen tycker jag spelet är grymt snyggt också, snyggare än legends IMHO!


signatur

Asus Prime B550-PLUS|AMD Ryzen 3600@4200mhz (DIY Vattenkylning)|Asus Geforce RTX 2070 Super Dual EVO|16GB CORSAIR DDR4 3200mhz|Creative SB-Z|
HP-OMEN Laptop med Core I7 8750-GTX1070-16GB ram-17" 120hz IPS|PS5 Dual Sense (ingen ps5, använder på pc)

Medlem

Kanske dags att införskaffa detta. Tyckte Legend spelet var helt ok, lite för enkelt och kort dock. Men helt klart underhållande.

Tråkigt att Tomb Raider serien fått så dåligt rykte just pga den pixelopererade Lara Croft. Något jag själv stör mig på eftersom många inte kan ta spelet seriöst. Där ibland jag själv som inte vågat röra serien föräns Legend släpptes och fick bra kritik.

Men Men, man kan alltid spekulera om det släppts så många efterföljare annars ;>

Medlem

Måste säga att jag tycker kontrollen i TRA är fruktansvärt enerverande, miljoner olika knappar för allt, jag vill minnas att kontrollen i TRL var bra mkt mer intuitiv...


signatur

Förövrigt tycker jag att ocensurerat ska återföras!

Medlem

Tyckte detta va sämst, känner inte igen mig nånstans i spelet typ, helt annorlunda banor jämfört med första spelet. Känns som Tomb Raider 7

Inaktiv

Den största positiva överaskningen för mig var hur pass optimerat det är, trots att det är multi-platform.

Medlem

Kunde har varit bättre. Kanske blir bra efter några patchar.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem

Jag stornjuter av detta lir just nu :). Har lyckats ta mig till fjärde banan och man känner igen mycket från originalet men samtidigt är det mycket nytt! 4av5.


signatur

PC: i5-10600K | 3070 Ti | 32GB DDR4 | nVME 1TB

Medlem

detta är skitskoj,

Medlem

Hehe, Tomb Raider... Kommer ihåg när man spelade Shadow Warrior och lekte lite med noclip och flög genom några berg i spelet. Till min stora förvåning kom jag in i en grotta där en fängslad Lara Croft i kedjor satt.

EDIT:
# In level 4 ("Dark Woods of the Serpent"), near the end of the level you will see a flying carpet, jump to it. It will start flying down a lava pit. You will see two caverns to your right with a ninja firing at you. Kill him and jump to the caverns. Behind the caverns you will find a corridor with some explosive barrels. Shoot them (from a safe distance). You will now see, through a break in the wall, a hidden room with someone at the opposite end. Get closer and you will see that it's Lara Croft (from "Tomb Raider") imprisoned.

Mitt minne ljög ej

Medlem

Den där polygonrumpan alltså... bara den gör det till ett givet köp!

Inaktiv

suck...lara hadde juh inte långt hår i ettan.....tror inte ens att håret var så långt i 2an heller....


signatur

*9/11* är fejk....dom sprängde sig själva...
stackars osama...jagad för ingenting...

Medlem

enda tomb raider jag gillade var 1an på Playstation


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Inaktiv

Tomb Raider var väl aldrig riktigt min grej om jag ska vara ärlig. Fast ändå blir jag lite sugen på det här, lirade trots allt 1an en del.

Medlem
Skrivet av MacCoy:

suck...lara hadde juh inte långt hår i ettan.....tror inte ens att håret var så långt i 2an heller....

hon hade hästsvans i både 1:an och 2:an


signatur

P.L.U.R

Inaktiv
Skrivet av SorbP:
Skrivet av MacCoy:

suck...lara hadde juh inte långt hår i ettan.....tror inte ens att håret var så långt i 2an heller....

hon hade hästsvans i både 1:an och 2:an

http://wikiraider.com/images/4/4c/Vilcabamba.jpg

lara hade absolut inte ponytail i första spelet..

Medlem

Jo, den är där, bara att den clippar igenom ryggsäcken, tror inte att de hade kraft nog att räkna ut collisions och animera efter det


signatur

Förövrigt tycker jag att ocensurerat ska återföras!

Medlem
Skrivet av simulacra:

Jo, den är där, bara att den clippar igenom ryggsäcken, tror inte att de hade kraft nog att räkna ut collisions och animera efter det

Exaktamento - det är den där gula zig-zag-grejen (hårband som håller ihop hästsvansen) som ser ut att sticka upp ur ryggsäcken i bilden, darklingz.

De hade inte så många polygoner att leka med på den tiden. Eller ens någon fysiksimulering att tala om.

Lustigt att så många redan hunnit spela ett spel som släpps först i morgon? Själv så har jag köpt det via Steam, men jag kommer ju inte åt det förrän Valve låser upp det.

Men det har ju iofs funnits att låna från den där jättebra internet-bibliotekstjänsten som heter "The Pirate Bay" ett litet tag nu.

Medlem

Jag har aldrig riktigt förstått mig på varför man gav sig på Lara Croft i könsdebatten om spel. Först så gnälldes det om att man bara visade stiliserade könsroller med manliga hjältar och kvinnliga offer. Och när sedan Tomb Raider spelen dök upp där det faktiskt är en stark och självständig kvinna med attityd i hjälterollen så börjar alla feministerna klanka ned på det.

Ja, Lara har en stor byst och rundare former än riktiga kvinnor, vilket utan tvekan tilltalar män. Men de flesta manliga spelkaraktärerna var muskulösa och hade överdrivna kroppsproportioner på liknande sätt.
Man var tvungen att stilisera för att göra distinkta karaktärer med de begränsningar i polygoner och upplösning man hade då. Det är jämförbart med karikatyrer där man överdriver utmärkande kännetecknanden.

Jaja, det är som i det gamla ordspråket: "Hur man än vänder sig så har man röven bakåt". Och i Laras fall, brösten framåt.

Redaktör

RazorShard, kloka synpunkter om könsdebatten. Men - i mitt tycke dras Lara ett steg för långt. I menyn står hon iförd halvgenomskinligt linne, så att man anar bröstvårtorna. Hon hoppar till ibland, lite sådär som av en slump, så att doningarna råkar studsa så där erotiskt som vi män gillar. Känns lite väl simpelt...


signatur
Inaktiv
Skrivet av RazorShard:

Jag har aldrig riktigt förstått mig på varför man gav sig på Lara Croft i könsdebatten om spel. Först så gnälldes det om att man bara visade stiliserade könsroller med manliga hjältar och kvinnliga offer. Och när sedan Tomb Raider spelen dök upp där det faktiskt är en stark och självständig kvinna med attityd i hjälterollen så börjar alla feministerna klanka ned på det.

Ja, Lara har en stor byst och rundare former än riktiga kvinnor, vilket utan tvekan tilltalar män. Men de flesta manliga spelkaraktärerna var muskulösa och hade överdrivna kroppsproportioner på liknande sätt.
Man var tvungen att stilisera för att göra distinkta karaktärer med de begränsningar i polygoner och upplösning man hade då. Det är jämförbart med karikatyrer där man överdriver utmärkande kännetecknanden.

Jaja, det är som i det gamla ordspråket: "Hur man än vänder sig så har man röven bakåt". Och i Laras fall, brösten framåt.

word.


signatur

Gainward 8800GTS 512 ][ Corsair XMS2-6400 800MHz x4 1024MB ][ IntelCore 2 Q6600 ][ Cooler Master Centurion 5 & CM 600W ][ Vista Ultimate x64

Medlem

Man måste ju bara digga Tomas Anderssons eminenta förmåga att utan några som helst problem, leka med det svenska språket i en underbar blandning av sarkasm, komedi och ren fakta.

Tummen upp för både recensionen och spelet den berör.
Nostalgitripp är att vänta för min del...


signatur

Jag glömmer aldrig ett ansikte men i ditt fall är jag villig att göra ett undantag.

Förstår personligen inte varför Lara fått dålig kritik genom åren bara för att hon råkar vara snygg :heart:! Trots att hon är så välsvarvad gillar jag henne ändå ;):up: plus då också att spelen inte är dåliga.


signatur
1
Skriv svar