Sju minuter med gameplay från BioShock

Robot
Medlem
Sju minuter med gameplay från BioShock

Bioshock...

Medlem

Ser läckert ut.

Medlem

sweet gillar stilen på spelet gammeldags båt/stad inredning (u-båt kanske) typ:)


signatur

I'm the broken one who fixed it.

Medlem

minters låter gott.

Medlem

Hm...Istället för att säga det uppenbara om hur snyggt det ser ut, så ska jag nämna en sak jag inte tycker om... vapenbyten som tar en halv millisekund...

Medlem

*vackert*! Underbar atmosfär, blir en LE för mig vid release.


signatur

- I mean gaming journalists look bad just writing about stuff, but when you put them in front of a camera...a whole new dimension of bad is created.

Skribent
Skrivet av Lurid:

Hm...Istället för att säga det uppenbara om hur snyggt det ser ut, så ska jag nämna en sak jag inte tycker om... vapenbyten som tar en halv millisekund...

Det och omladdning.

Red Orchestra har gjort en bortskämd på den fronten...

Medlem

Ingen HUD? I like!


signatur

I'm a snake, follow me!

MFC
Medlem

hm.. tyckte vissa saker var lite väääl skriptat.. oundvikligt kanske men nog borde man jobba på att få det att se ut som om det inte var det.


signatur

I believe that if life gives you lemons you should make lemonade & try to find somebody whose life has given them vodka & have a party - Ron White

ptr
Medlem

bra klippt var det också :D.......

Medlem

Nice, men nja.. vet inte längre..


signatur

"No one will be left to prove that humans existed". - Dave Mustaine

Inaktiv
Skrivet av ptr:

bra klippt var det också :D.......

"Here is seven minutes of 'B-roll' footage from BioShock, originally intended for use in video interviews and other such features"

Från Voodoo Extreme.

Medlem

Är det direct x 10?


signatur

En styck signatur.

Medlem
Skrivet av orkaupptaget:

Är det direct x 10?

Nej, hade det varit det så hade de garanterat stått de. Själv så orkade jag inte med att se filmen pga den dryga växlningen mellan klippen, lär nog säkert ha ork imorgon när man är piggare.

Medlem
Skrivet av Mahone:
Skrivet av orkaupptaget:

Är det direct x 10?

Nej, hade det varit det så hade de garanterat stått de. Själv så orkade jag inte med att se filmen pga den dryga växlningen mellan klippen, lär nog säkert ha ork imorgon när man är piggare.

Okajs Ser helt klart trevligt ut iaf.


signatur

En styck signatur.

Medlem

Hoppas det finns CoOp. Det är det absolut viktigaste i spel tycker jag. Man ska kunna dra ihop ett gäng och sitta och köra storyn tillsammans.

Medlem

Coop har jag då inte hört talas om att det är tror inte det heller

Ser att leatherface har en roll i spelet : )

Medlem

Verkar vara ett spel som man kan fastna i och bara ösa igenom samtidigt som man sitter på helspänn. Me like. Snabba vapenbyten har jag som trogen qwlirare inget emot

Medlem

fattar verkligen inte all hype dock.. Ser inte nyskapande eller nextgen ut för fem öre imo. Striderna var väldigt stela också.. enda som såg lockande ut var när han lyfte upp motståndaren med någon slags kraft han besitter.


signatur

AMD Dualcore +4400, 3GB Kingston, MSI 8800GT, 350GB WD, Windows XP

Medlem

håller med.. spelet ser skittråkigt ut.

Medlem

Hajar inte poängen heller. Träligt konsoll-FPS som anammat Doom 3s sämsta element: konstant mörkt, monster som kanske var roliga första gången man såg dem och vapen som inte imponerar på någon förutom en som aldrig spelat ett FPS tidigare.

Ja jävlar...


signatur

http://www.kompaniet.nu :+: #kompaniet @ QuakeNet

Medlem
Skrivet av Bill:

fattar verkligen inte all hype dock.. Ser inte nyskapande eller nextgen ut för fem öre imo. Striderna var väldigt stela också.. enda som såg lockande ut var när han lyfte upp motståndaren med någon slags kraft han besitter.

Hmmm, det som gjorde System Shock till ett så bra spel var storyn och den ständiga integrationen med detaljerade uppdrag och kontakten med andra fiktiva rollfigurer i spelet. Om Bioshock saknar detta är det fy skam. Dock hade System Shock inte så grymma fighter (men vilket FPS-spel har det?), vilket jag nästan var glad över. Det var tillräckligt svårt för att spara ammo och använda rätt vapen mot de olika fienden. Det var mer taktik/strategi för att ta sig igenom ett område än duktig hopp-och-snabb-skjuta-med-stor-flashig-explosion-metoden.


signatur

//* Det finns inga Minor för Svärdet *\\

Medlem

Dom använder Unreal Engien 3 väldigt bra måste jag säga. Ser mycket lovande ut.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem
Skrivet av Vantskruv:
Skrivet av Bill:

fattar verkligen inte all hype dock.. Ser inte nyskapande eller nextgen ut för fem öre imo. Striderna var väldigt stela också.. enda som såg lockande ut var när han lyfte upp motståndaren med någon slags kraft han besitter.

Hmmm, det som gjorde System Shock till ett så bra spel var storyn och den ständiga integrationen med detaljerade uppdrag och kontakten med andra fiktiva rollfigurer i spelet. Om Bioshock saknar detta är det fy skam. Dock hade System Shock inte så grymma fighter (men vilket FPS-spel har det?), vilket jag nästan var glad över. Det var tillräckligt svårt för att spara ammo och använda rätt vapen mot de olika fienden. Det var mer taktik/strategi för att ta sig igenom ett område än duktig hopp-och-snabb-skjuta-med-stor-flashig-explosion-metoden.

Håller med till 100%. Dock såg det ut som han körde run'n'gun metoden när han mött en big-daddy(killarna i dykardräkt) vilket jag inte tycker borde fungera.

Medlem
Skrivet av Bill:

fattar verkligen inte all hype dock.. Ser inte nyskapande eller nextgen ut för fem öre imo. Striderna var väldigt stela också.. enda som såg lockande ut var när han lyfte upp motståndaren med någon slags kraft han besitter.

Word.

Lite väl mycket hypat. :/

Medlem
Skrivet av Ravenous:
Skrivet av Vantskruv:
Skrivet av Bill:

fattar verkligen inte all hype dock.. Ser inte nyskapande eller nextgen ut för fem öre imo. Striderna var väldigt stela också.. enda som såg lockande ut var när han lyfte upp motståndaren med någon slags kraft han besitter.

Hmmm, det som gjorde System Shock till ett så bra spel var storyn och den ständiga integrationen med detaljerade uppdrag och kontakten med andra fiktiva rollfigurer i spelet. Om Bioshock saknar detta är det fy skam. Dock hade System Shock inte så grymma fighter (men vilket FPS-spel har det?), vilket jag nästan var glad över. Det var tillräckligt svårt för att spara ammo och använda rätt vapen mot de olika fienden. Det var mer taktik/strategi för att ta sig igenom ett område än duktig hopp-och-snabb-skjuta-med-stor-flashig-explosion-metoden.

Håller med till 100%. Dock såg det ut som han körde run'n'gun metoden när han mött en big-daddy(killarna i dykardräkt) vilket jag inte tycker borde fungera.

Samma här, av de snuttar man såg här så kändes det mer som Serious Sam än System Shock. Jag blev faktiskt mycket mindre sugen på spelet efter att ha sett den

/ LordDaimos

Medlem

Filmen laggar pungen för mig.... spelar ingen roll vilket uppspelningsprogram jag använder. Märkligt!


signatur

Den som har flest prylar när han dör vinner!

Inaktiv

Fy. Precis ett sånt där spel som jag kommer bli KNÄCKT av att sitta och lira. Har fått så dåliga nerver på senaste.. Kan skräckfilmer göra sånt med en?

Och som nån tidigare skrev så ser striderna verkligen stela ut.

12
Skriv svar