Harrison: "MS och Sony förstår inte våra kunder"

Robot
Harrison: "MS och Sony förstår inte våra kunder"
Inaktiv
Harrison: "MS och Sony förstår inte våra kunder"

Ganska smart att fokusera på mainstream istället för gamers. Det ligger mycket pengar hos folk som inte brukar spela. Se bara på The Sims t.ex.

Ska bli intressant att se vad för grejer Sony och Microsoft kommer lansera för att konkurrera med wii:n.

Medlem
Citat:

Det är inte bara Sony som har en Harrison Nintendo of America

Bara jag som tyckte att de där lät oerhört fel?Ni borde skriva dit ett , mellan Harrison och Nintendo

Medlem

jag är inte emot nintendo men wii är en sunkig B konsoll


signatur

Robert Bond www.bondmaster.tk
gratis spel från 3drealms: ftp.3drealms.com

Inaktiv

Konsolen i sig är pinsam, men de har verkligen fångat rätt målgrupp.

Medlem
Skrivet av bondmaster:

jag är inte emot nintendo men wii är en sunkig B konsoll

Bra argument.......?

Medlem
Skrivet av dosman:

Ska bli intressant att se vad för grejer Sony och Microsoft kommer lansera för att konkurrera med wii:n.

Tja, Sony har ju redan Eyetoy, och snart så lär väl den nya kameran dyka upp som lär ha mycket mer potential än vad Wiimoten har. Genom att använda starka färger som kameran lätt kan känna igen så kan man få ungefär samma resultat som med Wiimoten, vilket man kan se på E3 demostrationen av Eyetoy till PS3.

Även Live Vision-kameran till 360n ska väl gå att använda som en Eyetoy om jag inte minns fel? Så i slutändan så lär Wii bara vara en last-gen konsoll med ett Mario-mejeri till spelutbud.

Long live the PS360!!!!

Inaktiv

Den tekniska lösningen är inte allt. Måste marknadsföra det och lansera spel som utnyttjar det också.

Medlem
Skrivet av dosman:

Ganska smart att fokusera på mainstream istället för gamers. Det ligger mycket pengar hos folk som inte brukar spela. Se bara på The Sims t.ex.

Skrivet av dosman:

Den tekniska lösningen är inte allt. Måste marknadsföra det och lansera spel som utnyttjar det också.

Synd bara att Nintendo med sin marknadsföring och nya stil, gått från att vara störst med marginal till att vara tredje störst med endast två storta titlar som ändå är gamla beprövade kort - från just den tiden då de var störst.


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Inaktiv
Skrivet av Hipshot:

Synd bara att Nintendo med sin marknadsföring och nya stil, gått från att vara störst med marginal till att vara tredje störst

Really?

Gamecube sålde inte så starkt på samma tid som Wii - det är en markant ökning av deras marknadsposition. När menar du att de var störst? Och hur får du ihop det till tredje position?

http://www.vgchartz.com/hwcomps.php?cons1=Wii&reg1=All&cons2=...

http://www.vgchartz.com/hwcomps.php?cons1=Wii&reg1=All&cons2=...

Medlem
Skrivet av Mahone:
Skrivet av dosman:

Ska bli intressant att se vad för grejer Sony och Microsoft kommer lansera för att konkurrera med wii:n.

Tja, Sony har ju redan Eyetoy, och snart så lär väl den nya kameran dyka upp som lär ha mycket mer potential än vad Wiimoten har. Genom att använda starka färger som kameran lätt kan känna igen så kan man få ungefär samma resultat som med Wiimoten, vilket man kan se på E3 demostrationen av Eyetoy till PS3.

Även Live Vision-kameran till 360n ska väl gå att använda som en Eyetoy om jag inte minns fel? Så i slutändan så lär Wii bara vara en last-gen konsoll med ett Mario-mejeri till spelutbud.

Long live the PS360!!!!

Tack för dagens skratt! En kamera som ska konkurrera ut en "muspekare" med gyro.. Lycka till!

Inaktiv

förlåt men jag måste bara framföra min åsikt då jag är såpass osäker att jag måste få den konfermerad för att inte vara utanför!
Så kort jag kan skriva det:

1)PS3.. (snart/ett par år) bäst spel, dyrast svårcraxad!
2)xb360.. totalt själlösa spel, med vissa undantag. (spelcrackad)
3)wii.. familjevänlig 3-10 år.

Medlem
Skrivet av radiuz:
Skrivet av Mahone:
Skrivet av dosman:

Ska bli intressant att se vad för grejer Sony och Microsoft kommer lansera för att konkurrera med wii:n.

Tja, Sony har ju redan Eyetoy, och snart så lär väl den nya kameran dyka upp som lär ha mycket mer potential än vad Wiimoten har. Genom att använda starka färger som kameran lätt kan känna igen så kan man få ungefär samma resultat som med Wiimoten, vilket man kan se på E3 demostrationen av Eyetoy till PS3.

Även Live Vision-kameran till 360n ska väl gå att använda som en Eyetoy om jag inte minns fel? Så i slutändan så lär Wii bara vara en last-gen konsoll med ett Mario-mejeri till spelutbud.

Long live the PS360!!!!

Tack för dagens skratt! En kamera som ska konkurrera ut en "muspekare" med gyro.. Lycka till!

Nu har ju iofs PS3an stöd för riktiga möss så det finns inget behov att använda kameran för att simulera en mus. Vad jag menar går lättast att beskriva genom att se det med egna ögon
http://www.youtube.com/watch?v=hqkyo6Es1Ic

I andra minuten så börjar själva demonstrationen om det jag pratar om.

Medlem
Skrivet av Zarkow:
Skrivet av Hipshot:

Synd bara att Nintendo med sin marknadsföring och nya stil, gått från att vara störst med marginal till att vara tredje störst

Really?

Gamecube sålde inte så starkt på samma tid som Wii - det är en markant ökning av deras marknadsposition. När menar du att de var störst? Och hur får du ihop det till tredje position?

http://www.vgchartz.com/hwcomps.php?cons1=Wii&reg1=All&cons2=...

http://www.vgchartz.com/hwcomps.php?cons1=Wii&reg1=All&cons2=...

Ja really. Jag menar att de var störst tills mitten av 90talet, då Sony kraftigt trängde ner Nintendo, som aldrig har återhämtat sig.

Då Sega fortfarande var en player on the board så var det ingen tvekan om hur stora Nintendo var, till och med de som ihärdigt satt med sina MegaDrives med 3 knappar och spelade Street Figher II håller nog med om att Nintendo helt klart var skarpast bårde hårdvarumässigt och spelmässigt.

Idag är det bara folk som verkligen är hardcore Nintendo-fans som säger att de är stört och bäst, även om fakta talar emot på i alla fall två ganska stora punkter. Bara för att man säljer snabbast på releasedagen betyder det inte att man är bättre, med tanke på hur mycket billigare Wiin är så kanske det inte är konstigt, samtidigt som man lockar med det helt nya kontrollsystemet (som är ganska nice men helt klart överhypat eftersom det gör massa spel helt olämpliga att spela längre tider).

Sedan PS1an kom, så tycker jag Nintendo har förvaltat sina konsoler lite småtaskigt, man har ju tappat en stor mängd licencer som på den gamla tiden var självklara för Nintendo, som t ex Metal Gear och Final Fantasy, serier som har tagit Xbox och Playstation långt.

Nintendo kunde gått ta och göra en konsol som likt Xbox och PS3 glider på det senaste grafiskt, inte bara hitta på roliga kontroller wrappade i snygga paket - annars kanske de slutar som Sega, vem vet.

Reserverar mig för diverse stavfel. Orkar inte skriva mer heller. Har en DS.


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Inaktiv

Nintendo gör som Sony gjorde med PS1... LIFESTYLE! De säljer en image, vilket inte M$ eller Sony gör längre, mycket tack vare sin grymma marknadsföring som de sköt i höjden. Idag lever de på gamla meriter vilket inte tycks hålla. När 4 core processorerna släpps med spel som använder skiten så kommer de knäcka allt på denna marknad. Som Ny Teknik skriver kommer det bli bättre AI samt fysiken kommer att bli grym = realism, sen kommer ljudet bli mycket bättre då det inte begränsas av ljudkortet utan kan ta en egen kärna.

Livsstil som man ska sälja inte ren power ^^

1
Skriv svar