Filmat & fotat: Black Mesa Source till Half-Life 2

Robot
Filmat & fotat: Black Mesa Source till Half-Life 2
Medlem
Filmat & fotat: Black Mesa Source till Half-Life 2

Fan vill ha!! Älskade Half-Life 1 så en värdig remake av originalet skulle vara störtskönt!

Medlem

Nån som vet om vi har någon chans att få se denna släppt i år? O_o

Medlem

Ser riktigt nice ut, men det jag gillar mest med modden är faktiskt musiken! Kila in på http://www.blackmesasource.com/ och lyssna på den underbara musiken i deras flashspelare eller gå in på http://www.blackmesasource.com/downloads.html och ladda ner den! ser verkligen fram emot själva modden också, kan bli riktigt skoj

/ LordDaimos

Medlem

jag hatar verkligen Bullsquids irriterande aliens som skjuter syra


signatur

I'm the broken one who fixed it.

Medlem

Fan vad nice.. ge mig.. det.. NU!

Medlem

Ser väldigt lovande ut 8)


signatur

"Speed has never killed anyone, suddenly becoming stationary... That's what gets you"

Medlem

Det här kan inte bli annat än ett mästerverk...

Längta nå vansinnigt!

Inaktiv

Vill nästan spela om HL1 och sen spela de här.
När kommer de ut?


signatur

Mycket Bly I Terrängen...

Medlem

dendär roboten känner man minsann igen

Medlem

Har fortfarande svårt att förstå hur de lyckas göra om hela spelet. Blir detta bra får jag nog nästan ta och donera en slant för deras arbete.

Eh. Kan dom inte ljussätta ordentligt eller?
Lite mer ljus tack eller är det meningen att det ska vara läskigt om man inte ser nånting eller bara irriterande?

Medlem

Om du tittar på jämförsbilderna så ser du att deras banor faktiskt är ljusare än orginalet.

Medlem

Mer mods på FZ!

Det här ser övrigt riktigt bra ut...

Skrivet av Eschricht:

Om du tittar på jämförsbilderna så ser du att deras banor faktiskt är ljusare än orginalet.

Ja, du har rätt. Tänkte mest på de senare bilderna i albumet, som:
http://www.fz.se/bilder/_img.php?m=1&i=18700

http://www.fz.se/bilder/_img.php?m=1&i=18698

http://www.fz.se/bilder/_img.php?m=1&i=18690

Men många bilder innan i albumet är faktiskt ljusare.

Medlem

Detta är ett mod och se fram emot.


signatur

Don't tell me i got no life, im a gamer, i got millions.

Medlem

Ser helt underbart ut, nån som vet nånting om release datum?


signatur

I can't even tell you at the moment, what at the moment means....even momentarily.

Medlem
Medlem

Nej, ge MIG!
Ärligt, ge oss den nu!


signatur

Text does not represent Mozart's life.

Medlem

Vackert! Den gula roboten ger fina minnen. Tyckte den var svingrym när jag såg den för första gången.

Medlem

Det var så här som Half-Life: Source borde sett ut. Jag förstod inte varför Valve ens brydde sig om att porta till Source-motorn när den enda synbara skillnaden var att vattnet (och det såg nästan fulare ut imho). De bemödade sig inte ens med att lägga till lite mer högupplösta texturer.

Missa förresten inte trailern som visar rörliga screenshots från några av banorna, bl.a Blast Pit och dammen - de gör dem mer rättvisa än stillbilderna.

Jag gillade också musiken. Hoppas man får lite mer och längre versioner av den i spelet också. Fast det var ju iofs inte så mycket mer i originalet vad jag minns.

Jag skulle visst uppskatta att få lägga vantarna på det nu, men jag väntar hellre tills det är färdigt. Det är ju inget litet jobb de tagit på sig.
Enligt deras forum så säger dem (om man läser mellan raderna) att de kommer att vara färdigt när det är färdigt. Hoppas bara de inte tar riktigt lika god tid på sig som DNF.

BeW
Medlem

Mm, håller med RazorShard
Det är riktigt vackert
Längtar!......

Inaktiv
Medlem

Den bästa SP moden som kommer till HL2


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem

Razorshard HL:Source är exakt vad det skulle vara. En direkt port av HL till source motorn med samma texturer och modeller. Lovades aldrig något annat, utan var la mer som en kul grej så man kunde köra igenom det igen, samt göra HL Deathmatch:source.

Modden ser ruggigt bra ut, hoppas bara de kan få till AI'n på t.ex. soldaterna också, så de inte är lika trista som combine va...


signatur

Varning, ovanstående text kan innehålla särskrivning.

Medlem

Ända sedan första gången jag såg modden (ca. 1 & halvt år sedan) har jag följt deras framsteg med pungt och pricka. Okej, inte riktigt så noga. Men hur som helst tror jag att jag kommer älska den.

Fast det är nog minst ett år kvar till release, men låt dom ta sin tid på sig, då den kommer bli mycket bättre då!
Synd bara att source-motorn är lite uråldrad då bara... Men what the heck! Det är ju Half-Life i snyggare form! Kan ju bara inte bli bättre!

Medlem

detta ser jag fram emot


signatur

Robert Bond www.bondmaster.tk
gratis spel från 3drealms: ftp.3drealms.com

Medlem

har längtat väldigt länge efter det här, skulle inte ha något emot att dom att betala för det här, om det nu skulle bli så.

Medlem

jorå så att eeee, evighets-projekt

Inaktiv

Kan inte bärga mig förän jag fått denna modden

12
Skriv svar