Steam lockar fler än World of Warcraft

Robot
Steam lockar fler än World of Warcraft
Inaktiv
Steam lockar fler än World of Warcraft

vi har counter strike att tacka för det


signatur

*9/11* är fejk....dom sprängde sig själva...
stackars osama...jagad för ingenting...

Medlem

Ojojoj, grattis Steam!


signatur

"No one will be left to prove that humans existed". - Dave Mustaine

Medlem

grattis, dock är spel över disk överlägset..men men det e vad jag tycker


signatur

- I mean gaming journalists look bad just writing about stuff, but when you put them in front of a camera...a whole new dimension of bad is created.

Medlem

Vadå har wow tappat hela 1 mille spelare redan? ;O


signatur

I'm the best around...

Medlem

Steam är förvisso inget spel, utan en distributionsplattform, även om det är starkt förknippat med Counter-Strike.
Det skulle vara mer rättvist att jämföra antal aktiva CS-spelare med WoW-spelare.

Medlem
Skrivet av redmac:

grattis, dock är spel över disk överlägset..men men det e vad jag tycker

Klart du gör, annars hade du gått utan jobb idag.

Medlem

Har aldrig riktigt gillat steam, skulle heller aldrig tänka mig att köpa ett spel där. Ska jag ha ett spel vill jag ha ett fodral med skiva.

Medlem

Steam är jävligt smidigt, lite större utbud hade inte skadat dock.

Inaktiv

Jag är inte ett dugg förvånad.

Medlem

Varför inte, steam är ett bekvämt sätt att distribuera spel utan mellanhänder vilket betyder mer pengar till utvecklaren av spelet än distributören.
Köpte Stubbs The Zombie i veckan för 151 kr med skatt, bara för att se att CDON tog 129 kr. Men CD-versionen innehöll starforce, medans steamversionen inte behöver något sådant, så totalt sett så betalar jag nog lite mer för att slippa starforce skiten.
Dock så kunde nerladdningshastigheterna vara lite högre, har aldrig kommit över 0.5 MB/sek, eventuellt en möjlighet att välja nerladdnings server hade varit bra.:)


signatur

How can we win when fools can be kings?

Medlem

8.5 miljoner är det väl ändå?

Medlem
Skrivet av Philip:
Skrivet av redmac:

grattis, dock är spel över disk överlägset..men men det e vad jag tycker

Klart du gör, annars hade du gått utan jobb idag.

nje, faktiskt inte därför, jag tycker att det är mer mervärde med en fysik kopia ist för en digital Man värderar också spelet mer om man har det i fysik form..vet inte varför men det är bara så. Att sedan kunna ha en sammlarutgåva slår allt som har med digitalt att göra.


signatur

- I mean gaming journalists look bad just writing about stuff, but when you put them in front of a camera...a whole new dimension of bad is created.

Inaktiv

Undra hur många som har dubbla Inte konstigt att de leder utan månadsavgift och de har ju väldigt många spel att erbjuda med, lite enformiga kanske.. Men spel har dom.

Medlem

Skandalöst dålig jämförelse. Steam och WoW är ju två helt skilda mjukvaror. WoW är ett spel och Steam är en nätverkstjänst där man kan köpa/tanka spel. Steam är dessutom gratis medans WoW kostar pengar.

Medlem

Mjo, WoW hade rätt nyligen 8.5 miljoner användare. Steam har säkert sina drygt 13 miljoner användare, men det är inte ENBART ett spel utan alla som använder Steam. WoW som enskilt spel med 8.5 miljoner användare bör väl ändå fortfarande inneha rekordet.

Skulle hellre vilja se en lista på totala antalet aktiva CS-spelare.


signatur

🖥️ Intel i5-12400F • 32GB DDR4 • Geforce RTX 3060
🎧 HyperX Cloud Flight ⌨️ HyperX Alloy Elite 🖱️ HyperX Pulsefire Raid

Medlem
Skrivet av Gamblor:

Steam är förvisso inget spel, utan en distributionsplattform, även om det är starkt förknippat med Counter-Strike.
Det skulle vara mer rättvist att jämföra antal aktiva CS-spelare med WoW-spelare.

Vad han sa..

Medlem

8.5 vare sst jag kolla. men steam har ju mer än ett spel också så

Medlem
Skrivet av Twitch:

Skandalöst dålig jämförelse. Steam och WoW är ju två helt skilda mjukvaror. WoW är ett spel och Steam är en nätverkstjänst där man kan köpa/tanka spel. Steam är dessutom gratis medans WoW kostar pengar.

Håller absolut med! Ska man göra jämförelser ska man jämföra jämförbara saker. Skärpning FZ, bättre kan ni! Det här börjar lukta kvällstidningsrubrik...

Medlem
Skrivet av naycon:
Skrivet av Twitch:

Skandalöst dålig jämförelse. Steam och WoW är ju två helt skilda mjukvaror. WoW är ett spel och Steam är en nätverkstjänst där man kan köpa/tanka spel. Steam är dessutom gratis medans WoW kostar pengar.

Håller absolut med! Ska man göra jämförelser ska man jämföra jämförbara saker. Skärpning FZ, bättre kan ni! Det här börjar lukta kvällstidningsrubrik...

Måste instämma här också, min första tanke var att det inte går att jämföra.... :>

Medlem
Skrivet av MulleMeck:

Undra hur många som har dubbla Inte konstigt att de leder utan månadsavgift och de har ju väldigt många spel att erbjuda med, lite enformiga kanske.. Men spel har dom.

Känner faktiskt folk som har dubbla wow konton oxå. Fråga mig inte varför men att se en av dem spela två karaktärer samtidigt (och jävla bra dessutom) är en smått bizzar upplevelse.


signatur

Gaming since 1986 and still going strong!

Skrivet av LocSin:
Skrivet av MulleMeck:

Undra hur många som har dubbla Inte konstigt att de leder utan månadsavgift och de har ju väldigt många spel att erbjuda med, lite enformiga kanske.. Men spel har dom.

Känner faktiskt folk som har dubbla wow konton oxå. Fråga mig inte varför men att se en av dem spela två karaktärer samtidigt (och jävla bra dessutom) är en smått bizzar upplevelse.

Isåfall är den personen i behov av psykhjälp men det är bara min åsikt!


signatur
Medlem
Skrivet av redmac:

nje, faktiskt inte därför, jag tycker att det är mer mervärde med en fysik kopia ist för en digital Man värderar också spelet mer om man har det i fysik form..vet inte varför men det är bara så. Att sedan kunna ha en sammlarutgåva slår allt som har med digitalt att göra.

Håller helt med - vill även kunna installera spelet oavsett jag har internet eller ej.


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Medlem
Skrivet av LocSin:
Skrivet av MulleMeck:

Undra hur många som har dubbla Inte konstigt att de leder utan månadsavgift och de har ju väldigt många spel att erbjuda med, lite enformiga kanske.. Men spel har dom.

Känner faktiskt folk som har dubbla wow konton oxå. Fråga mig inte varför men att se en av dem spela två karaktärer samtidigt (och jävla bra dessutom) är en smått bizzar upplevelse.

Jag spelade en hel grupp i Dark Age Of Camelot en gång sen brukade jag spela med 2-4 konto samtidigt


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Inaktiv

buhu buhu alla små WOW-spelare blir griniga när deras spel inte är nummer ett på listan!

Medlem
Skrivet av mongoose84:

buhu buhu alla små WOW-spelare blir griniga när deras spel inte är nummer ett på listan!

vilken lista? en lista över världens mest köpta "sak" jag håller helt klart med om att wow och steam inte går att jämföra, så vad är det för lista egentligen? det är inte över världens mest spelade spel eller något liknande iaf. ska man göra listor som den där så kan man nog säga att wow inte ligger högst upp på oerhört många listor.

Inaktiv

Varför skriver vissa att Steam = CS. Det tycker jag också är väldigt konstigt att säga. Jag själv har Steam men spelar aldrig CS och jag känner även fler som har Steam bara för att spela lite trevliga singleplayerspel.

Jag har aldrig blivit intresserad av WOW och kommer nog inte heller att börja spela det nån gång, men jag håller med om att jämföra Steam med ett enskilt dataspel var väldigt lustigt. Men ha i åtanke att det bara var FZ som skrev det och inte Gabe Newell.

Medlem

jag har 2 konton ett som ja spelar på och ett till servern

men det var nog över 1 år sen ja loggade in på kontot äns...

Inaktiv

Go steam! Wow är jävligt överskattat... har jag alltid hävdat. Blizzard är en av världens rikaste spelföretag det är liksom roligare med lite mindre spelföretag som etablerar sig. Många verkar tycka att allt som blizzard tar i blir till guld!


signatur

<Anton>

Inaktiv

Glad att jag spelar CS/HL2 och DoD istället för att spela WoW:up:

123
Skriv svar