Football Superstars-snack

Robot
Pansarknekt
Football Superstars-snack

Jösses vad coolt. Det här kommer bli väldigt intressant att följa.


signatur

Ooooh the drama!

Medlem

Helt ointresserad av fotboll (som åskådare då), men det här låter extremt spännande. Orginellt, udda, och kan bli hur bra som helst. Det finns så mycket mer man kan göra i ett multiplayerspel än att hacka saker med svärd, och det här är ett väldigt bra sätt att visa framtida utvecklare vilken bredd denna typ av spel faktiskt kan ha.

Hoppas verkligen att de har talangen nu att få det så bra som det kan bli.

Medlem

Allt hänger på om de kan göra ett spel som kräver skicklighet istället för bara peka och klicka. Om man kan ha spelare som är betydligt bättre än andra, och inte bara på grund av att de har högre "level" (kan kanske symboliseras av att man kan springa snabbare?) och bättre "vapen" (bättre skor?). Då har det rikgit stor potential.

Medlem

Nu har jag inte läst intervjun visserligen och inte heller har jag spelat fotboll sen annat än på sjumannaplan men såvitt jag minns var hela idén att varje person styr en spelare i laget?

Första tanken är att det verkar häftigt men vem kommer vilja spela ett spel där man knappt har bollkontakt? Har ni egentligen tänkt på hur lite en enskild spelare faktiskt har bollen och hur mycket som bara handlar om placering.

Kan denna strategiska placering av sin spelare överföras och bli ett roligt spel för spelarna?


signatur
Inaktiv

Man får väl söka sig boll, vet jag själv som lirar läder, har man inte haft boll på ett tag, så söker man sig boll, Men det kommer finnas 3vs3, 5vs5 8vs8 och 11vs11 matcher. Så de blir nog bra. Grymt intressant spel.

Pansarknekt
Skrivet av Krapula:

Nu har jag inte läst intervjun visserligen och inte heller har jag spelat fotboll sen annat än på sjumannaplan men såvitt jag minns var hela idén att varje person styr en spelare i laget?

Första tanken är att det verkar häftigt men vem kommer vilja spela ett spel där man knappt har bollkontakt? Har ni egentligen tänkt på hur lite en enskild spelare faktiskt har bollen och hur mycket som bara handlar om placering.

Kan denna strategiska placering av sin spelare överföras och bli ett roligt spel för spelarna?

Tycker det funkar bra med att styra en spelare i Fifa Manager 07. Kommer vara riktigt fett, planerar redan att vara en riktig benknäckar-back!


signatur

Ooooh the drama!

1
Skriv svar