Årets BlizzCon avtäckt

Robot
Medlem
Årets BlizzCon avtäckt

inget om sc2? :\

Medlem

En ny 20 minuters gameplay video från sc2 vore nått

Medlem

Yeah, typ en 20 min film per ras.. Men det kommer väl kanske, lär juh som sagt inte släppas förän 08 pg.a 10 års jubileum läget.

Vore najs med BlizzCon anyhoo..

Medlem

Diablo III då?!

Inaktiv

Demo av SC2! Ja kanske lite önsketänkande, men några filmer och coola bilder av spelet skulle inte skada.

Medlem
Skrivet av Vargavinter:

Diablo III då?!


signatur

- I mean gaming journalists look bad just writing about stuff, but when you put them in front of a camera...a whole new dimension of bad is created.

Medlem

Offentliggör Diablo 3 på eventet!

Medlem

Diablo 3 kommer inte komma, ge upp.

Bt
Medlem
Skrivet av Vargavinter:

Diablo III då?!

Heter Mythos och är i stängd alpha just nu.

Diablo 3 skapades av Blizzard North som blev Flagship Studios och de gör just nu Mythos som är som Diablo.


signatur

[http://palmblad.inara.nu] Min webbsida...

Medlem
Skrivet av Twitch:

Diablo 3 kommer inte komma, ge upp.

Du kommer bli sååå ägd. Snart... vänta bara.

Bt: Men det har inte Diablo-handlingen.

Bt
Medlem

Well då får Blizzard skapa det istället då men då finns det inte lika stora garantier att spelet kommer bli så sjukt bra som Diablo 2 är.


signatur

[http://palmblad.inara.nu] Min webbsida...

Medlem

Om Diablo hade en handlig var den så tunn att man inte såg den för allt hack n' slash.

sai
Medlem

Är inte blizzard rätt nya på detta med? Det är id Software som hållt på i flera år (sedan sent 90-tal om jag inte minns helt fel).

Medlem

Om jag inte minns fel så va det id Software som startade detta inom gamingbranchen, cons har dock funnit längre, rollspelarna har hållt på med det bra mycket längre.

Medlem
Skrivet av Bt:
Skrivet av Vargavinter:

Diablo III då?!

Heter Mythos och är i stängd alpha just nu.

Diablo 3 skapades av Blizzard North som blev Flagship Studios och de gör just nu Mythos som är som Diablo.

Sure Mythos använder samma grund som Diablo men det är långt ifrån Diablo III. Mythos är ihopsatt av en gren ur Flagship studios och spelet har gjorts från scratch på ett halvår så någon kvalité eller diablo-känsla har det inte. Det är mer ett spel som de ska använda för att testa multiplayer-funktioner för deras huvudspel Hellgate: London, dessutom kommer det vara helt gratis så påstå inte att Mythos skulle vara något Diablo III. Jag hoppas att Blizzard offentligör Diablo III på Blizzcon, finns redan rykten om det. Folk från Blizzard North finns ju fortfarande kvar på Blizzard och ryktet säger att Diablo III har utvecklats sedan länge men att det har varit för tråkigt, därav lämnade folk Blizzard North.

Medlem
Skrivet av Bt:
Skrivet av Vargavinter:

Diablo III då?!

Heter Mythos och är i stängd alpha just nu.

Diablo 3 skapades av Blizzard North som blev Flagship Studios och de gör just nu Mythos som är som Diablo.

Författaren Richard A. Knaak skrev detta i en intervju med blizzplanet:
"I ain't writing for a dead game."
http://www.blizzplanet.com/content/601/

Annars är väll Hellgate: London det spelet som man kan kalla uppföljare, om något. Mythos är bara ett sidoprojekt.

Medlem

Det blir inget Diablo 3. Vad skulle den handla om? allting klarades upp i Lord of destruction. Alla stenar är sönderslagna det finns inge mer ondska. Diablo är död!

Medlem
Skrivet av Mikaelh:
Skrivet av Twitch:

Diablo 3 kommer inte komma, ge upp.

Du kommer bli sååå ägd. Snart... vänta bara.

Bt: Men det har inte Diablo-handlingen.

Jag räknar inte Mythos som Diablo 3.

Skrivet av Loading:

Det blir inget Diablo 3. Vad skulle den handla om? allting klarades upp i Lord of destruction. Alla stenar är sönderslagna det finns inge mer ondska. Diablo är död!

Väldigt små problem för ens halvbra manusförfattare

Medlem
Skrivet av Loading:

Det blir inget Diablo 3. Vad skulle den handla om? allting klarades upp i Lord of destruction. Alla stenar är sönderslagna det finns inge mer ondska. Diablo är död!

Vad som hände inan Tristram kanse.
Personligen så hoppas jag mer på ett tungt story baserat rpg i Diablo värden än ett nytt Hack'n Slash.


signatur

It is a mistake to think you can solve any major problems just with potatoes.

Medlem

mmhm.. du är lite fel ute med "åratal" ja. 1 upplaga av eventet tidigare, år 2005, vilket även står i nyheten. Är du lite förvirrad måntro?

Medlem
Skrivet av Loading:

Det blir inget Diablo 3. Vad skulle den handla om? allting klarades upp i Lord of destruction. Alla stenar är sönderslagna det finns inge mer ondska. Diablo är död!

Du missade den lilla detaljen att world stone förstördes i slutet av tvåan?

Medlem
Skrivet av Loading:

Det blir inget Diablo 3. Vad skulle den handla om? allting klarades upp i Lord of destruction. Alla stenar är sönderslagna det finns inge mer ondska. Diablo är död!

Men men....jag som ville ha ett Dio istället Gud måste få sig en hacka också haha.

Medlem

Brukar dom inte göra såna där "avtäckningar" på Blizzcon med?
Haha få diablo 3 eller wc4 och sc2 på samma år. Det hade varit julafton det.


signatur

Nämen!

Medlem

Det jag tror är att efter SC2 så kommer nånting helt nytt dyka upp.
om dom väljer att göra Diablo3 eller WC4 så är det bara lame.

Medlem
Skrivet av Struggle:

Brukar dom inte göra såna där "avtäckningar" på Blizzcon med?
Haha få diablo 3 eller wc4 och sc2 på samma år. Det hade varit julafton det.

Det hade varit bättre än julafton

Medlem
Skrivet av Loading:

Det blir inget Diablo 3. Vad skulle den handla om? allting klarades upp i Lord of destruction. Alla stenar är sönderslagna det finns inge mer ondska. Diablo är död!

lol... är du seriös eller bara korkad?

Medlem
Skrivet av Oneone:
Skrivet av Loading:

Det blir inget Diablo 3. Vad skulle den handla om? allting klarades upp i Lord of destruction. Alla stenar är sönderslagna det finns inge mer ondska. Diablo är död!

lol... är du seriös eller bara korkad?

Jag är seriös vore dumt att välja korkad
Men visst ok dom kan välja att göra ett spel som handlar om vad som hände först innan Tristram. Men DET vore korkat. Dom kan iaf inte göra ett spel som handlar om efteråt då worldstonen krossades och alla bitar föll in i tomma intet. Eller är det nånting som jag missar?

Medlem
Skrivet av Loading:
Skrivet av Oneone:
Skrivet av Loading:

Det blir inget Diablo 3. Vad skulle den handla om? allting klarades upp i Lord of destruction. Alla stenar är sönderslagna det finns inge mer ondska. Diablo är död!

lol... är du seriös eller bara korkad?

Jag är seriös vore dumt att välja korkad
Men visst ok dom kan välja att göra ett spel som handlar om vad som hände först innan Tristram. Men DET vore korkat. Dom kan iaf inte göra ett spel som handlar om efteråt då worldstonen krossades och alla bitar föll in i tomma intet. Eller är det nånting som jag missar?

Dom kan väl visst bygga på en story efter worldstonen krossats, det finns nog alltid kryphål i storyn som går att utveckla.

1
Skriv svar