Tom Clancy's Splinter Cell: Conviction

Robot
Tom Clancy's Splinter Cell: Conviction

Sam Fisher: Vältränad, jagad och paranoid. Splinter Cell: Conviction är fortsättningen på Ubisofts försök att ändra sin spelhjältes karaktär.


Medlem
Förkollat - Splinter Cell: Conviction

låter lovande, välgjord förtitt! man får hoppas att denna titel dyker upp på pc och fungerar. SC: DA kommer inte igång på 8800 korten...vilket är väldigt slött gjort av kodarna på ubi...


signatur

- I mean gaming journalists look bad just writing about stuff, but when you put them in front of a camera...a whole new dimension of bad is created.

Medlem

och SC:CT fungerar inte på Vista pga. starforce, vilket innebär att jag inte har något splinter cell att spela

Medlem

Fi F@n va läckert!... väntat länge på att splinter sku börja ta nytta av saker som ligger omkring o kunna kasta snubbarna hur man vill.. så snyggt när han lirar polisen över kafeteria disken.. yummy

Medlem
Skrivet av redmac:

låter lovande, välgjord förtitt! man får hoppas att denna titel dyker upp på pc och fungerar. SC: DA kommer inte igång på 8800 korten...vilket är väldigt slött gjort av kodarna på ubi...

... om de inte har någon ekonomisk vinning att tvinga folket att köpa bättre kort.


signatur

Hemsida: www.ombd.se
Discord: https://discord.gg/yrShMAg
Server: Squad Europe (serverpartners med adminbehörighet)
Besök gärna Sveriges äldsta Squadklan med cirka 50 selekterade soldater. Många med militär erfarenhet. Vi satsar stort på gemenskap!
Åldersgräns: 25 år

Inaktiv

Inget fel på grafiken iaf... Det är en sak som är säker.

Medlem

bra förhandsitt blir sjukt sugen älskar SC spelen


signatur

Смерть решает все проблемы. Нет человека, нет проблем

Medlem

Vill...ha...NU! Bara att hoppas på att det blir så bra som det verkar.

Inaktiv

sam fisher....nu med emo lugg
bra smygtitt....
detta kan nog bli kul att leka runt i....


signatur

*9/11* är fejk....dom sprängde sig själva...
stackars osama...jagad för ingenting...

Medlem

Skön grafik!

Medlem

Kändes ju lite neggo den där previewen "fysiken böjer sig efter fishers vilja" och stuff
Sen så var Chaos Theory ett av de bäst säljande SC-spelen, double agent lär ha varit det som sålde sämst, fast jag har en känlsa av att många köpte det rakt av innan de visste vilket dåligt spel det var...


signatur

Förövrigt tycker jag att ocensurerat ska återföras!

Medlem

Double agent är inte dåligt, det är dom personerna som inte förstår sig på det som tycker att spelet var kass.

Medlem
Skrivet av Loading:

Double agent är inte dåligt, det är dom personerna som inte förstår sig på det som tycker att spelet var kass.

Eller så har folk helt enkelt olika åsikter

Inaktiv

Om man låtsas att det inte är Splinter Cell utan ett vanligt fysik-baserat beat-em-up TPS så kan man våga se fram emot det...

Men var är smygandet?


signatur

Serious Rabarber Squad, Kravlöst i BF2 sen 2005
Spasdar: Aldrig att Starforce _förstör_ hårdvaran

Medlem

Precis, splinter cell är det då knappast. Man har bara tagit ett redan inarbetat varumärke och försöker få de "trogna" sc-kunderna att köpa ett helt annat spel.

Sam Fisher skall smyga och ha utrustning i James Bond-klass, annars är det inte Splinter Cell.

Medlem

men gnäll, Personer kan utvecklas och det kan spel med, bara för att man har valt ett koncept hela tiden betyder det inte att dom måste köra på det jämt. Det är bra att ett företag kan visa hur en person som Sam utvecklar sig genom åren. Och nu står han lite utanför lagen.

Sam Fisher är Splinter Cell. Som forna Presidenter kallas för presidenter fortfarande.

Medlem

Smyga/smälta in är sak samma i det här sammanhanget, hur lätt är det att smyga runt i hans vanliga utrustning mitt i en park när det inte är helt svart ute? Bästa sättet att inte bli sedd av de man inte vill bli sedd av då är att smälta in..

Medlem
Medlem
Skrivet av Deathwisher:
Skrivet av redmac:

låter lovande, välgjord förtitt! man får hoppas att denna titel dyker upp på pc och fungerar. SC: DA kommer inte igång på 8800 korten...vilket är väldigt slött gjort av kodarna på ubi...

... om de inte har någon ekonomisk vinning att tvinga folket att köpa bättre kort.

köpa bättre kort? jag vet då inte att det finns bättre kort än 8800GTX förutom den upp clockade ultra varianten...


signatur

- I mean gaming journalists look bad just writing about stuff, but when you put them in front of a camera...a whole new dimension of bad is created.

Medlem

JAg har kört arje spel i serien och Chaos theoy var banne mig bäst
och spelt ser mycket bra ut.


signatur

Nostalgia is a hell of a drug Benny.

Medlem

Har man klarat DA så vet man nog varför det verkar lite annorlunda

KoP
Medlem
Skrivet av henkka:

Precis, splinter cell är det då knappast. Man har bara tagit ett redan inarbetat varumärke och försöker få de "trogna" sc-kunderna att köpa ett helt annat spel.

Sam Fisher skall smyga och ha utrustning i James Bond-klass, annars är det inte Splinter Cell.

och varför måste man följa samma koncept år efter år i en spelserie? kan man inte utveckla det till något annat och låta det gå i en annan riktning för en gångs skull istället för att nöta på i samma spår år efter år?

Medlem

Här har ni en film på den delen som blev förhandstittad.
http://www.gametrailers.com/umwatcher.php?id=68531


signatur

Life is too short to remove USB safely.

Inaktiv

Om det lever upp till ct så köper jag det. Jag tycker han är skämmande lik Jim Carrie i Eternal sunshine of a spotless mind

Inaktiv

När han ser ut sådär så lär han inte ha några problem att posera som uteliggare. Har inte haft tid/orkat lira Double Agent än, men Splinter cell är min absoluta favorit spelserie, tillsammans med Jagged Alliance , Homm och Rainbow 6.

Medlem
Skrivet av illern_man:

Om det lever upp till ct så köper jag det. Jag tycker han är skämmande lik Jim Carrie i Eternal sunshine of a spotless mind

Han är ännu likare Jim Carrey i Number 23.:O

Medlem

verkar coolt, en detalj jag funderat/hoppas på är att man kan byta klädsel... annars känns det lite låst och att man lätt blir "kokt i bajs"...


signatur

Go for it - ALL or Nothing!

Medlem

Skönt att spelserien börjar ändra på sig. tex att man slipper börja om för att vakterna har sett en. Att kunna fightas med dem utan att ett larm går känns mer realistiskt. Man har börjat tröttna lite på standard-smygandet i de andra spelen...


signatur

Hidden Call of Dangerous Duty in Enemy Territory: 1942

Medlem
Skrivet av Propy:

Skönt att spelserien börjar ändra på sig. tex att man slipper börja om för att vakterna har sett en. Att kunna fightas med dem utan att ett larm går känns mer realistiskt. Man har börjat tröttna lite på standard-smygandet i de andra spelen...

I CT behövde man inte börja om (ok, för att få 100% var man tvungen men det gav ju ändå ingen belöning) där kunde man ju reda ut situationen på de flesta banorna, vilket blev en utmaning i sig.

Inaktiv

låter nice, men om jag förstår det rätt så kan man inte själv välja om man vill döda poliser? man får endast söva dom? inte för att jag brukar döda poliser i splinter cell spel, men man vill ju ha friheten att välja själv.

12
Skriv svar