Visa upp ditt spel på FZ!

Medlem

Uuuunderbart! Gräsrots-spelutveckling behövs verkligen, och hatten av till FZ som hjälper till att belysa den.

Inaktiv

Måste det vara ens egna/svenskgjorda spel, eller går det bra med utländska?

Toppen, hur som helst.

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av KazikluBey:

Måste det vara ens egna/svenskgjorda spel, eller går det bra med utländska?

Toppen, hur som helst.

I första hand är det svensk indie-utveckling till pc och XNA-spel vi fokuserar på, hur menar du med utländska?


signatur
Skägg.
10 Chambers
Inaktiv

Irontower Studios - Age of Decadence är under utveckling.

Likaså Planewalker Games - The Broken Hourglass.

Spiderweb Software har ett antal spel på nacken, bl.a. Avernum- och Geneforgeserierna.

De två första jobbar på sina första spelprojekt, varav det första bör vara klart innan årets slut. Alla är kommersiella spel, men bara sistnämnda studion lever på det de gör.

Skägg.
10 Chambers

Skaparna är välkomna att skicka in komplett information till nämnda adress så trycker vi in det i speldatabasen.


signatur
Medlem
Skrivet av spiken:

behold, latest entry

Det tackar vi för!

Antikvitet

Jag vill poängtera att det ska vara seriösa indieutvecklade spel. Inte hopkok i experimentsyfte eller moddar av olika slag.

Vi är väldigt noga med att behålla korrektheten i vår speldatabas. Av den anledningen går spelprojekt som är enkla skolprojekt bort.

"Indiespel" betyder inte "dåligt spel", utan "spel som utvecklas oberoende av utgivare eller förläggare i mindre skala". Let's keep that in mind.


signatur

John Severinson, före detta chefredaktör - Läs min blogg

Medlem

Fråga:
Finns det något API för grafik som kompilerar på både Win och Linux? DirectX går bort alltså.

Har funderat på OpenGL men har inte hunnit läsa in mig ännu.
Det är i första (och troligen enda) hand 2D jag är intresserad av.


signatur

"Jävla skitprat" - Per Albin Hansson

Medlem
Skrivet av Svartsmurfen:

Fråga:
Finns det något API för grafik som kompilerar på både Win och Linux? DirectX går bort alltså.

Har funderat på OpenGL men har inte hunnit läsa in mig ännu.
Det är i första (och troligen enda) hand 2D jag är intresserad av.

Jag kör med Java och Slick2D, ett 2d bibliotek i utvecklingsfas baserat på LWJGL som i sin tur är baserat på OpenGL och OpenAL för ljud.
Biblioteket är mycket bra och det är lätt att få in saker som kontroller och ljud.

Fastän det är i utveckling så har jag inte känt att nått fattas än, och skulle det vara så att man vill ha nån speciell feature så kan man skriva in det själv då det är open source, eller snacka med utvecklings teamet om det.

Kolla in det på: Slick2D

Eftersom det är baserat på Java och OGL så lär det inte vara svårt att utveckla till pc, mac och linux, ja till och med solaris om man känner fört!

12
Skriv svar