Film: Crysis - DirectX 9 vs DirectX 10

Robot
Film: Crysis - DirectX 9 vs DirectX 10
Inaktiv
Film: Crysis - DirectX 9 vs DirectX 10

Nej, jag måste fixa pengar till ATI 2900XTX som släpps snart...

Medlem

När släpps Crysis? Dags att uppdatera..

Inaktiv

Såg ju riktigt fint ut. Dock verkar det ju mest vara smådetaljer som skiljer versionerna åt.

Medlem

Skillnad är det ju men de är lite orättvisa. DX9 klippet från första filmen börjar ju mycket senare än DX10 versionen och missade ju därför partikelexplosionen när han klev fram.

Och varför kastar dom inte granat i DX9 versionen från andra filmen för?

Känns lite vinklat det här.


signatur

I'm a snake, follow me!

Inaktiv

Var det bara jag som inte såg nån som helst skillnad på DX9 och DX10? *tittar runt* Antagligen.

Det är kanske Wii som gäller för mig! >_<

Inaktiv
Skrivet av para_hjs:

När släpps Crysis? Dags att uppdatera..

Enligt ryktet släpps det tredje kvartalet i år...:P

Medlem

Detta ska man skaffa.


signatur

Ah, yes. 'Reapers.' The immortal race of sentient starships, allegedly waiting in dark space. We have dismissed that claim

Medlem
Skrivet av SuperTank:

Skillnad är det ju men de är lite orättvisa. DX9 klippet från första filmen börjar ju mycket senare än DX10 versionen och missade ju därför partikelexplosionen när han klev fram.

Och varför kastar dom inte granat i DX9 versionen från andra filmen för?

Känns lite vinklat det här.

Haller med helt och hallet, inte exakt jamforbara klipp. Om de verkligen ville visa pa skillnaderna skulle du ha anvant en forprogramerad sekvens som ar riktigt identisk i bada fallen.


signatur

I would never lie. I wilfully participated in a campaign of misinformation. - Fox Mulder

Medlem

Filmerna känns krystade.. Mer action i DX10 klippen, vad vill dom poängtera? Att man ska köpa ett DX10 kort? Jag såg i princip ingen skillnad heller, bara att det var en "renare" look av djungeln med DX9.

Skrivet av Isaz:

Var det bara jag som inte såg nån som helst skillnad på DX9 och DX10? *tittar runt* Antagligen.

Det är kanske Wii som gäller för mig! >_<

Mycket mer skräp på marken, partikelnröken tycks hämnga kvar längre innan den försvinner (=högre rökpelare), röken blåses bort av monstrets skrik.

I dx10-djungeln är det tätare med plantor på marken, och dimman med ljus som sipprar ner genom lövverket tycks inte finnas med i dx9.

Sen kan man ju uppenbarligen kasta granater i DX10-versionen, men inte i DX9.

Inaktiv

Precis som SuperTank säger känns det ganska 'vinklat'. Det händer mer i DX10 versionen än i DX9.

"Vi visar något häftigare i DX10 så köper folk skiten!" Ett fullkomligt överskattat skjuta-döda spel som folk kommer tröttna på lika fort.

Inaktiv

Såg ju snuskigt bra ut i DX9 också :). Fast fan, om Crysis dyker upp först i höst kanske man sitter och trycker på ett DX10-kort...


signatur

CM Elite 340 | P5K-VM | E7200@3.4GHz | 4GB DDR2 | GTX 260+ OC | WD 640GB | Corsair 450w | ViewSonic vx2235wm

Medlem
Skrivet av L_Z:

Nej, jag måste fixa pengar till ATI 2900XTX som släpps snart...

"Snart"....hehe good one!


signatur

PC = Olympics, Consoles = Special Olympics
PC Master race

Flakmonkey

Ser rätt stora skillnader faktiskt... främst i skuggorna men det fränaste var ju hur rökmolnen påverkades när monstret vrålade i dx10-versionen

Medlem

Jag såg ingen större skillnad med skulle defenetift sattsat på DX10 om jag hadde ekonomin för att fixa en data som klarar sv dedär på högsta detals samt laggfritt...


signatur

AMD Phenom II 965BE, Corsair 8GB 1333mhz DDR3, Asus GeForce GTX280 OC,
Corsair 1000W Power Supply, Asus Crosshair IV Formula Motherboard.

Medlem

Själv har jag redan införskaffat ett Directx10 kort, 8800gts. Dock så såg jag inte någon större skillnad, dx9 såg rätt läckert ut också. Frågan är vad för prestanda man får från dx9 jämfört med dx10.

Medlem

Nja sån värst skillnad såg jag inte, möjligt i djunglen såg liten skillnad men monster filmen såg ju precis likadan ut..

Medlem

Mitt stora problem är att jag har ett DX10 kort men är faktiskt inte ett dugg sugen på att uppgradera till Vista...

Har läst om alldeles för många problem med Vista så jag har dragit mig för det...


signatur

Antec Solo | Core2Duo E6600 | 1024x4 Ocz Gold PC6400 | Leadtek GTX260 Extreme | Hiper Type-R 580w | Samsung 940BW | MacBook

Medlem

Vista är faktiskt helt okej nu. nVidia har fått ut bra drivers och det mesta fungerar som det ska.
I Jungle-demot var det väl ingen enorm skillnad, men i Hunter så var ju DX10 versionen sjukt mycket finare. Röken!!!!

Inaktiv
Skrivet av slartibartfast:
Skrivet av Isaz:

Var det bara jag som inte såg nån som helst skillnad på DX9 och DX10? *tittar runt* Antagligen.

Det är kanske Wii som gäller för mig! >_<

Mycket mer skräp på marken, partikelnröken tycks hämnga kvar längre innan den försvinner (=högre rökpelare), röken blåses bort av monstrets skrik.

I dx10-djungeln är det tätare med plantor på marken, och dimman med ljus som sipprar ner genom lövverket tycks inte finnas med i dx9.

Sen kan man ju uppenbarligen kasta granater i DX10-versionen, men inte i DX9.

Hehe, får kika igen med facit i hand!

Medlem

Inte stor skillnad, som tur är. ^^

Inaktiv

Den där huntern eller ailen eller vad de var låter som ett tåg.


signatur

Mycket Bly I Terrängen...

Medlem

hade fienderna ärtbössor eller körde de god mode ?

klart man såg skillnader, dock så är det väl upp till utvecklaren hur stora de blir

Medlem

Klart att det var skillnad, det borde det ju vara då det är nästa generation grafik api mot förra generationen, Hade ju varit lite konstigt om det hade sett likadant ut...


signatur

XBL:Sito Stargazer
PSN:Hicksmarine

Medlem

Jag såg inte heller någon större skillnad på klippen. Behöver jag nya brillor eller? :


signatur

tjenare!

Inaktiv
Skrivet av Outzider:

Den där huntern eller ailen eller vad de var låter som ett tåg.

Ljudet påminner mycket om tripodsen i Steven Spielbergs version av War of the Worlds tycker jag. Jag tycker det ljudet är äckligt!

Medlem
Skrivet av g4bb3h:

hade fienderna ärtbössor eller körde de god mode ?

klart man såg skillnader, dock så är det väl upp till utvecklaren hur stora de blir

Håller klart med, känns som de "dissat" funktioner som skulle funka i principen till DX9, bara för att få mjölka mer på DX10, men utöver det så var det klart märkbara skillnader, men jag håller mig till DX9 versionen.


signatur

Don't tell me i got no life, im a gamer, i got millions.

Medlem
Skrivet av SuperTank:

Skillnad är det ju men de är lite orättvisa. DX9 klippet från första filmen börjar ju mycket senare än DX10 versionen och missade ju därför partikelexplosionen när han klev fram.

Och varför kastar dom inte granat i DX9 versionen från andra filmen för?

Känns lite vinklat det här.

tänkte också på det:|


signatur

I'm the broken one who fixed it.

Medlem

Haha.. grabbar. Ser ni inte att de har lagt till små små extra effekter på båda filmerna när det gäller 10:an?

Första filmen är längre och visar lite explosioner. I andra filmen spränger han djungeln så att man ska får känslan av det är såå mycket bättre.

Lite löjligt faktiskt.

Hur som helst... ljuset var mycket trevligare med 10:an.


signatur

Hemsida: www.ombd.se
Discord: https://discord.gg/yrShMAg
Server: Squad Europe (serverpartners med adminbehörighet)
Besök gärna Sveriges äldsta Squadklan med cirka 50 selekterade soldater. Många med militär erfarenhet. Vi satsar stort på gemenskap!
Åldersgräns: 25 år

123
Skriv svar