Förhandstitt: Mitt första intryck av HOME Beta 1.0

Medlem
Förhandstitt: Mitt första intryck av HOME Beta 1.0

Igår kväll fick jag tag på en nyckel till HOME betan som är i full gång och tänkte dela med mig några tidiga intryck och bilder.

Så vad är home?
Home är ett stort socialt nätverk där man möter andra människor och hitta nya vänner. Till det kan man även delta i evenemang och se på live sändningar från bland annat E3 och Playstation day. Home ska vara ett verktyg som gör det enklare att hitta nya intressanta människor helt random.

Hur fungerar det?
Det fungerar så att det hela är uppbyggt av zoner, du har din lya där du kan inreda och bjuda in vänner (typ som party system) och spela spel. Sedan finns en öppen yta, en spelhall och ett köpcentrum "the mall". Betydligt mer kommer finnas i den publika versionen som ska släppas i år. Jag har redan hunnit spela två parti schack och vunnit båda och spela en serie i bowling och vann den med. Detta är kul att pilla med då man annars skulle vara i "IDLE" läge och kanske swapa mellan TV kanalerna på TV:n. Nu så hjälper Home mig att hitta nya vänner!

Men vad är poängen med att ha en digital karaktär och springa runt i en öppen värld?

Det är just detta som många undrar över och det ska jag ge svar på. Man måste inte springa runt i denna värld utan man har en digital pod där du kan starta upp spel du har i PS3an. Så se det såhär; Tänk din XMB (cross media bar) dvs PS3 huvudmeny, tänk dig att du går ut ur denna meny (zoomar ut från menyn)och då har du home. DVS, en hel värld av saker att fördjupa sig i och en gigantisk community. Du kan fortfarande väldigt snabbt starta upp sett spel via podden så det blir inget extra besvär att spela. Du kan även hojta till i ett stort sällskap och bjuda in människor till det spel du vill spela via Home. Allt smidigt och enkelt.
Att träffa nya människor är väldigt enkelt. Tex, om det är så att du går förbi ett gäng personer som pratar så hör du det, så kopplas du upp i deras röst chatt och du kan delta i diskussionen. Detta kan i sin tur leda till att du möter människor som du finner riktigt trevliga och blir vänner. På denna slump har du fått kanske tre-fyra vänner som delar samma intresse och ni kommer kunna spela massvis med varandra. Jag har redan hittat en person som jag av en slump gick förbi och hörde honom snacka med några och jag började dela med mig av mina åsikter. Efter mycket snack och många härliga skratt så fick jag en helt ny oväntad vän från USA. Home är bättre än vad jag trodde, Home är något som kan bli riktigt stort. Home är det absolut bästa sättet att hitta nya vänner online på en spelkonsol idag.

Sist men inte minst bilder tagna när jag vandrat runt i Home.

#blogg


signatur

- I mean gaming journalists look bad just writing about stuff, but when you put them in front of a camera...a whole new dimension of bad is created.

Medlem

lolololoollololololololololololollol!!!!!!!!!!!!11111111111ps3 suger!!!!!!!!!!111111111111111111lollolollololollolollolololollololol

Nej, ingen smiley denna gången, för det vore ju synd...


signatur

dom förnedrar hela Gamer-world!!!

Medlem

Jag trodde att Home Betan skulle vara öppen. :S

Medlem

så med andra ord en nyversion på The Sims Online?


signatur

(batsman) Det enda som är större än njutningen av ett avklarat arbete, är att skjuta upp det till morgondagen.

Medlem
Skrivet av Dumlen:

så med andra ord en nyversion på The Sims Online?

med andra ord mer djup och funktioner än NXE.


signatur

- I mean gaming journalists look bad just writing about stuff, but when you put them in front of a camera...a whole new dimension of bad is created.

Medlem
Citat:

. Tex, om det är så att du går förbi ett gäng personer som pratar så hör du det, så kopplas du upp i deras röst chatt och du kan delta i diskussionen. Detta kan i sin tur leda till att du möter människor som du finner riktigt trevliga och blir vänner.

Finns inte risken att man då får någon riktigt jobbig person efter sig? Eller finns det någon ignorefunktion?

Medlem
Skrivet av båtsman:
Citat:

. Tex, om det är så att du går förbi ett gäng personer som pratar så hör du det, så kopplas du upp i deras röst chatt och du kan delta i diskussionen. Detta kan i sin tur leda till att du möter människor som du finner riktigt trevliga och blir vänner.

Finns inte risken att man då får någon riktigt jobbig person efter sig? Eller finns det någon ignorefunktion?

Ja det finns så man kan muta personen. Det gör man genom att rikta sig mot honom, tryck "x" och sedan mute.


signatur

- I mean gaming journalists look bad just writing about stuff, but when you put them in front of a camera...a whole new dimension of bad is created.

Medlem
Skrivet av redmac:
Skrivet av Dumlen:

så med andra ord en nyversion på The Sims Online?

med andra ord mer djup och funktioner än NXE.

fast mindre grejer än Second Life som är i stort sett identiskt?


signatur

(batsman) Det enda som är större än njutningen av ett avklarat arbete, är att skjuta upp det till morgondagen.

Medlem
Skrivet av redmac:

Ja det finns så man kan muta personen. Det gör man genom att rikta sig mot honom, tryck "x" och sedan mute.

Okej, bra det!

Medlem
Skrivet av Dumlen:
Skrivet av redmac:
Skrivet av Dumlen:

så med andra ord en nyversion på The Sims Online?

med andra ord mer djup och funktioner än NXE.

fast mindre grejer än Second Life som är i stort sett identiskt?

Fast det finns inte på PS3, kanske vore bra och tänka lite.


signatur

XBL:Sito Stargazer
PSN:Hicksmarine

1
Skriv svar