Uppdaterad: Inga fler Battlefield 2-patchar?

Medlem

men fan va ni gnäller, tror ni det är gratis att ha ett team som ska sitta och patcha skit, för eller senare är ett spel för gammalt, live with it.


signatur

---
Boo!

Medlem

Porta BF2 till 2142 som en mod om det nu är så hemskt. 2142 är iaf betydligt bugfriare än vad BF2 någonsin kommer vara...

Medlem
Skrivet av peak_performance:
Skrivet av Ankh:

Påtal om det - vart kan man köpa lagliga serie nummer till bf2/bf2142?? Tänkte fixa dom 2 spelen till min sambo men vill inte ha fler skivor liggandes.

Köp spelen, släng skivorna Tror inte marknaden för enskilda cd-keys är särskilt stor.

EA Link

Medlem
Skrivet av Phosphor:

men fan va ni gnäller, tror ni det är gratis att ha ett team som ska sitta och patcha skit, för eller senare är ett spel för gammalt, live with it.

Om spelet fortfarande innehåller buggar och utvecklaren/utgivaren totalignorerar spelarna så är det inte så konstigt att folk gnäller. Som någon sa - två år är ingenting för ett spel, speciellt inte när folk fortfarande spelar det.

Men jag förstår att alla casualgamers som inte har nån insikt i mer seriöst spelande inte fattar vad allt "gnäll" handlar om. Sitter man och runkar till sina stats tillsammans med sin senaste unlock är det klart att man inte fattar att det skulle kunna vara mycket bättre.

Medlem
Skrivet av Phosphor:

men fan va ni gnäller, tror ni det är gratis att ha ett team som ska sitta och patcha skit, för eller senare är ett spel för gammalt, live with it.

Gnäller? Dom säljer fortfarande spelet - det säljer i stora mängder. Tycker du det är fel att dom ser till att köparna får en fungerande produkt? Spelet må vara gammalt - men eftersom det fortfarande är en stor inkomst källa för dom så är det inte mer än rätt att dom ger kunderna det dom vill ha/behöver för att kunna njuta fullt ut.


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Medlem

Håller med om att det är pissdåligt av EA om det nu stämmer det är ju trots allt bara ett rykte..

Medlem

Om nu spelet säljer fortfarande så kan det inte vara så jävla dåligt att det måste patchas stup i kvarten. Men ungar är ungar, kommer alltid att skrika så fort någonting tas ifrån dem. ^^


signatur

Ja, jag kanske är ute och cyklar men det är fanimej miljövänligt - purresnurre@2005

Medlem
Skrivet av PurreSnurre:

Om nu spelet säljer fortfarande så kan det inte vara så jävla dåligt att det måste patchas stup i kvarten. Men ungar är ungar, kommer alltid att skrika så fort någonting tas ifrån dem. ^^

idd.

Inaktiv

Jag det var ju konstigt att det skriks om "ospelbart till tusen" när spelet faktiskt såldes i rekordmängder och fortfarande spelas på många håll...


signatur

Serious Rabarber Squad, Kravlöst i BF2 sen 2005
Spasdar: Aldrig att Starforce _förstör_ hårdvaran

Inaktiv

funkar inte BF2 riktigt bra nu då?`har inte lirat sedan minst dom två senaste patcherna, men antar att det är frid och fröjd, eller vad stämmer inte? ..och skippa balanssnacket det är bara till för lamers som inte kan skjuta ^^

Medlem

" I can with good conscious say that we are still supporting Battlefield 2 and no other decision has been made. Dice Live has been reached by rumors saying otherwise, although under normal circumstances we do not comment on rumors this has caused unnecessary concern for our Battlefield players.

John Hargelid
Producer, Dice Live "

Kopierat från BF2 Ranked Partners Email List.

Medlem
Skrivet av Mellanare:
Skrivet av Xzet:
Skrivet av SWEBarb:

Jaha där kom det,, då kan man lika gärna slänga bf2 stämmer detta då kommer jag slå sönder min skiva och aldrig mer köpa ett ea spel.

Varför ska du straffa EA, när det är DICE som inte orkar patcha sina spel?

När det gäller BF-serien har DIce fallit i mina ögon och inte EA, Jag förstår inte all denna "Hata EA för de tjänar mycket pengar och är onda" whine ?

DICE jobbar under EA nuförtiden om du inte visste det. Det är inte längre DICE som bestämmer vad som ska arbetas på och vad som ska släppas, allt kontrolleras av EA.

Nu är det så att EA inte vill lägga fler resurser på BF2 och stryper därmed budgeten för det projektet.

Så jo, EA är onda. Sen kan man diskutera hur vida det var bra eller dåligt att de lät sig köpas upp men det hör inte hit.

Jo du, jag vet mycket väl att DICE jobbar för EA, men såvitt jag vet har jag inte läst om att EA har tagit detta beslut, om du vet att de ligger bakom beslutet får du gärna skicka en länk, Dice må ägas av EA men jag tror att de nog kan fatta egna beslut, eller ?

Medlem

HAHAHA, vet inte om jag ska skratta eller gråta, men skrattade nyss så blir väl något åt det hållet..

hade de inte fixat något "live-team" som enbart satt och letade buggar och skulle fixa fram patchar?

Dice är så brutalt.. BRUTALT tappade på BB, vad tusan håller dom på med, försöker förstöra spelutvecklingen? O_o

Menmen, no need to whine, Dice wont give a SHIT anyway.

Medlem

Bara ett rykte... men men... om det nu ÄR sant, fy fan asså.
Många som fortfarande spelar det, och spelet är fortfarande buggigt som in i...!

Inaktiv

Varför blir någon förvånad? Är väl så de driver sitt företag?

Dice/EA har ju gjort samma sak med andra spel de givit ut,
vill man ha bra och lång kundsupport tjackar man spel ifrån andra.

Medlem

Var tydligen bara ett rykte, tur det.


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Medlem

Både BF2 och BF1942 har patchats väldigt dåligt (kan inte uttala mig om BFV). BF2 är ett bra spel men man tröttnar på alla irriterande buggar vilket fick mig att tröttna på det. Inte bättre blir det när patchar introducerar nya allvarligare buggar som t.ex. förstörde browsern m.m.


signatur

Bättre råg i ryggen än säd i rumpan...

Medlem

Shiat... Aw Maj Gaaad!

I didn't see this comin'!

... en av de dummaste sakerna de gjort.


signatur

// Peace

Medlem

men det var ju bara ett rykte? läser ni bara rubriken? inte helt ovanligt iofs..alltid kul att läsa inlägg från folk på idg.se som helt klart bara läst rubriken. Dom tar vi hårt där..

Medlem

Tror dom flesta läste allt och var medvetna om att det var ett rykte.


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Medlem

What a SHOCKER!


signatur

PC = Olympics, Consoles = Special Olympics
PC Master race

12
Skriv svar