Splinter Cell: Conviction blir dynamiskt
Tur att montrealgänget gör detta spelet och inte dom andra amatörerna. DA va ju ruttet i jämnförelse med CT. Folk som gillade DA har uppenbarligen inte förstått va dom gamla spelen hade för charm.
Detta verkar bli riktigt coolt. När ska det släppas?
Äntligen något banbrytande och nytänkande igen! Det kommer förvåna mig om de slipper undan clippingerror på alla objekt dock. Frågan är, kommer man att kunna ta upp en häftapparat och häfta ihjäl fienden?
Till jul troligen, det blir ett bra agentår i år, först bourne ultimatum i augusti, sen SCC, samt att jag kommer att köpa ny dator under de kommande månaderna \o/
Clipping error kan du ju få om animationen utspelar sig lite fel i vinkel mot det objekt du greppar, det jag fick ut av IGNs version av samma preview var att sammy komer att flytta sig ever so slightly för att komma åt de grepp de placerat på objekten, ungefär som det var i de tidigare spelen där du ibland kunde glida fram en bit till dörrn när du öppnade den för att du var lite för långt borta fast förhoppningsvis mindre synligt.
Känns som om animationsteknikerna inte rikigt når fram till att vara fullt dynamiska än, men det kommer väl, force unleashed har ju ett väldigt imponerande system.
Förövrigt tycker jag att ocensurerat ska återföras!
Delvis, vad trodde du?
Hur ska man definiera "next gen" egentligen? finare grafik? fler karaktärer på skärmen?
För mig är det när spelen har såpass robusta motorer att vissa begränsningar försvinner, och SCC's system gör just det
Sann dynamik är när INGET är förscriptat, inte ens storylinen, och allt utspelar sig på samma sätt som i verkligheten, summan av de händelser som utspelar sig.
Men det lär vi nog aldrig se i spel oavsett hur snabba datorerna r.
Förövrigt tycker jag att ocensurerat ska återföras!
Jag tycker det är imponerande att många utvecklare har kommit så pass långt att man börjar tänka på att använda sig av miljön och skapa spelet kring det, än att bygga det på en linje och sedan miljön efter det.
Jag reagerade också på att man slänger sig med så pass vida begrepp som dynamik, det man egentligen är ute mer efter här är en avancerad fysisk tillämpning.
Det enda dynamiska är att AI:n ser objekten och kan välta den efter behov, samt att detta görs via en dynamisk rörelse utefter vad det är för objekt och hur det är placerat. Detta görs antagligen via uträkning av vektorer och en ständigt applicerad "ragdoll" på modellerna.
Kan det då vara så att vi äntligen kan få börja se gubbar som verkligen har fötterna i marken och följer dess lutning?
Jag förstår inte hur folk kan klaga på en sån här sak?
Detta är ett ganska stort steg som går åt den framtida dynamiska spelgenren.
Äntligen något banbrytande och nytänkande igen! Det kommer förvåna mig om de slipper undan clippingerror på alla objekt dock. Frågan är, kommer man att kunna ta upp en häftapparat och häfta ihjäl fienden?
Det hade varit rätt kul om man kunde göra sådant. Men det känns lite för brutalt för Splinter Cell och är troligen något man kommer få se i Hitman istället... eller Postal 3
Tråkigt att dom hittills bara vill släppa det på svaga låtsasdatorer där dess fulla potential går förlorad
Serious Rabarber Squad, Kravlöst i BF2 sen 2005
Spasdar: Aldrig att Starforce _förstör_ hårdvaran
Tråkigt att dom hittills bara vill släppa det på svaga låtsasdatorer där dess fulla potential går förlorad
va inte så ledsen :heart:
ge mig dina mjölktänder så kan jag öppna porten till det magiska landet där det finns starka super låtsasdatorer och kinderegg.:O
*9/11* är fejk....dom sprängde sig själva...
stackars osama...jagad för ingenting...
*drägel*
Gimme, gimme now!
Allvarligt, ett spel med sån här gameplay (as it seems) har jag väntat på i flera år...
Sen tycker jag att vi ska börja märka vidare SSC nyheter som multiplatform, om ni smurgar in hos ign och kollar deras video så stor det "coming holidays 2007 fo x360 and pc"
Förövrigt tycker jag att ocensurerat ska återföras!