Combat Mission: Shock Force

Robot
Combat Mission: Shock Force

Realtidstrategi och strategispel överhuvudtaget är ingen nytt påfund. Omgångsbaserade datorspel är dock den genre som tar hem priset då det gäller ålder i den digitala underhållningen.


Medlem
Förkoll - Combat Mission: Shock Force

Ett av de spel jag väntar mest på, realistisk truppföring ftw!


signatur

Förövrigt tycker jag att ocensurerat ska återföras!

Inaktiv

Ja men, grafiken.. hmm.. nutidens spel ska ha lite bättre grafik, men annars ser spelet bra ut.


signatur

The Sith Lords Restored Content Mod (TSLRCM) 1.8: http://deadlystream.com/forum/files/file/197-tsl-restored-con...

Medlem

varfor just Syrien av alla lander?

Medlem

Vadå? är det bättre att ha övermappade gubbar överallt så att du inte ens kan få in 10 st på skärmen innan datorn boggar ihop?
Nej du, det finns spel där supergrafik är viktigt, sen finns det spel där det inte är det, det här är ett av dem.


signatur

Förövrigt tycker jag att ocensurerat ska återföras!

Inaktiv
Skrivet av Robboy:

varfor just Syrien av alla lander?

Varför inte? Syrien (pga grannlandet Irak) var väl ett hett diskussionsämne för några år sedan förmodligen då spelet påbörjades. Några trodde att Syrien skulle bli USA's nästa mål.

För att göra spel om moderna konflikter kan man I princip välja vilket land som helst i den regionen och automatiskt ha en bra motivering. Läget i Palestina, och grannländerna Israel och Libanon just idag är inte helt stabilt t.ex. Det har du nog inte missat :/


signatur

Athlon64 3200+, 1GB RAM, GeForce 6800GT 256MB

Medlem

Verkar lovande, frågan är bara om hur man kommer att styra enheterna, är inte så stor fan av att klicka på ensilda skyttar och vagnar. Det bästa är grupper eller plutoner, så man kan ge ordentliga elduppgifter och stridsuppgifter!


signatur

:: Regimus neque hostis :: Retrospelande Skaraborgare som har en backlog från 1984 ::

Medlem
Skrivet av Roten:

Verkar lovande, frågan är bara om hur man kommer att styra enheterna, är inte så stor fan av att klicka på ensilda skyttar och vagnar. Det bästa är grupper eller plutoner, så man kan ge ordentliga elduppgifter och stridsuppgifter!

Prova combat mission spelen så får du se hur det fungerar.

Jag tycker det är kanon att dom tar Syrien, det är lite trist om dom alltid tar samma krig (ok, utöver ww2 då )

Det bästa är att dom återgår till ww2 efter detta spelet

Givet köp eftersom jag har alla andra av deras spel!


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Inaktiv

Som totalt vinklad måste jag säga att det är ett grymt spel

Vi jobbar nu på att någon ska göra en förhandstitt på scenario-editorn som följer med spelet. Mums.

Fredrik, Paradox (förlag för CMSF)


signatur

Our generation has had no Great War and no Great Depression. Our war is spiritual - our depression is our lives.

Medlem

Ahh ja visst fan, det är Paradox som ger ut den - fick för mig att det var Theatre Of War ni skulle ge ut - men den finns väl bara online att köpa just nu?


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Inaktiv
Skrivet av Ankh:

Ahh ja visst fan, det är Paradox som ger ut den - fick för mig att det var Theatre Of War ni skulle ge ut - men den finns väl bara online att köpa just nu?

Precis, den ligger uppe på Gamers Gate nu. Vi "hann" inte få till en återförsäljardeal på ToW innan det släpptes som online.

CMSF släpps samtidigt via nedladdning och i butik den 27 juli.

/F


signatur

Our generation has had no Great War and no Great Depression. Our war is spiritual - our depression is our lives.

Medlem

Får hoppas man kan förboka deta liret snart


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Inaktiv

Såg lite grådaskigt ut, lockade mig inte så mycket...

1
Skriv svar