Ubisoft söker hjälp med Silent Hunter 4-patch

Robot
Inaktiv
Ubisoft söker hjälp med Silent Hunter 4-patch

vilka lamers alltså

Medlem

Lamers är nog inte direkt rätta ordet med tanke på hur pinsamt det ordvalet är...men visst fan är det även pinsamt att ett företag söker hjälp med en sån här sak


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Medlem

Mer pinsamt att dom släppt ett spel som saknar många viktiga funktioner som redan har fixats av moddare. Man blev lite lack när det tex radarn inte funkade hur du än gjorde... gosh


signatur

Dum di dum dum dum
http://sultansblogg.se

Inaktiv

när jag säger lamers menar jag folk som är lama, lata, inte orkar, är kassa osv, och i det här fallet är Ubisoft eller vem nu som har skulden till detta lama

.)

:/

Inaktiv

jag blir riktigt sne på ubisoft här. Känns som dom har suttit och piskat utvecklarna för att kunna släppa liret på utsatt tid helt utan tanke på att det inte var färdigt på långa vägar. Ubisoft har sjunkit(höhö) något enormt i mina ögon och kommer inte köpa deras ofärdiga spel.

Medlem

pinsamt


signatur

"på slutet brinner vi som vackrast"

Medlem

måste säga att Ubisoft har börjat falla i mina ögon. tycker de börjar bli väldigt nonchalanta med sina produkter och satsar väldigt lite på att skapa genom utvecklade produkter. Börjar tappa förtroendet för dem mer och mer...


signatur

- I mean gaming journalists look bad just writing about stuff, but when you put them in front of a camera...a whole new dimension of bad is created.

Bab
Medlem

Jag tycker inte det här är det minsta pinsamt. Det är mycket bra när utvecklare gör så här. det ger spelarna en chans att berätta vad man upplever är mest fel med spelet så dom kan fixa det dom flesta irriterar sig på.

Det är mer pinsamt att släppa ett bugigt spel från början men det verkar ju bli mer regel än undantag idag. Det här är bland det bästa dom kan göra för att rädda sig.


signatur

-------
Du bär själv ansvaret för det du läser ovan.

Man är inte lite lack när man sitter med en collector edition som samlar damm pga. några Rumanska låg budget programerare stressat igenom skiten.. den största frågan är hur i hela friden detta kunde gå igenom guld testet..
:evil:

Men men ..jag och många andra sitter och hoppas på ett mirakel för SH4 är i grunden det jag väntat på ..ett riktigt bra spel, ..vill bara kunna spela det!.. är det för mycket begärt?!


signatur

"Cash, Rules, Everything, Around, Me - C.R.E.A.M. - Get the money! - Dollar, dollar bill y'all"

Inaktiv

Tvärtom är det väl det absolut minsta man kan begära av ett spel Sioux. Hur som tror jag att vi borde se Ubisofts eventuella falerande i skenet av ökat tryck från exempelvis EA (kanske Activision med?), som ju till och med visat intresse att köpa företaget. Detta ger ju konsekvensen att Ubisoft snabbt måste bygga kapital för att öka sitt värde på marknaden, för att i viss mån garantera sin "suveränitet". Tycker de e synd, men de e som de flesta säger att Ubi blivit sämre. Men grafik lockar mer i dagsläget än features och utraderade buggar. Bara att läsa en spelnyhet här på FZ så är det alltid någon som kommenterar grafiken osv, eftersom det är ju "viktigast" i ett spel...

Så hey Sioux! SH4 e snyggt, så spela på och sluta klaga! :]


signatur

sibbor: [...]eller hävdar att 60GB PS3 skulle vara en svart, tung, het stekpanna...
Min Blogg: Noir

Inaktiv
Skrivet av weedmate:

jag blir riktigt sne på ubisoft här. Känns som dom har suttit och piskat utvecklarna för att kunna släppa liret på utsatt tid helt utan tanke på att det inte var färdigt på långa vägar. Ubisoft har sjunkit(höhö) något enormt i mina ögon och kommer inte köpa deras ofärdiga spel.

Instämmer. De hoppar över alla QA-tester och lägger över det arbetet på spelarna. Uselt!

Medlem

Håller med BaB

Förstår inte vad ni tycker är "lamt" av ubisoft.
Det är inte första gången det efterfrågas hjälp för att fixa buggar, och det är verkligen inte sista.

Det är bra att dom frågar communityt, och jag är säker på att väldigt många kommer rapportera diverse buggar, vilket i sin tur låter ubisoft slösa mindre tid till att felsöka.

OM ni ska skylla på någon, skyll på Q2, det var där "vi släpper ett buggspel och attack-patchar det"- började

Inaktiv
Skrivet av hansen:

Håller med BaB

Förstår inte vad ni tycker är "lamt" av ubisoft.
Det är inte första gången det efterfrågas hjälp för att fixa buggar, och det är verkligen inte sista.

Det är bra att dom frågar communityt, och jag är säker på att väldigt många kommer rapportera diverse buggar, vilket i sin tur låter ubisoft slösa mindre tid till att felsöka.

OM ni ska skylla på någon, skyll på Q2, det var där "vi släpper ett buggspel och attack-patchar det"- började

Slösa mindre tid betyder att Ubisoft sparar pengar på att communityt vill ha ett fungerade spel och ställer upp sin fritid mer än de borde behöva.

Inaktiv

Jag tror inte de som säger att det är bra att be communityn om hjälp har läst posten som länkas.

Det är en Community Manager som ber att användare/gamers skall be om att få en 1.3 patch och då kanske UBI kan tänkas finansiera den men högst osäkert, sedan skall också användarna posta buggar så att utvecklarna slipper leta efter dem, om det nu kanske möjligtvis blir så att UBI lyssnar om tillräckligt många ber om en patch. Och om möjligtvis 1.3 kanske släpps, så skall förhoppningsvis resten av buggarna som går fixas av moddare.

Nu har jag inte köpt spelet i fråga just efterssom det gnälldes väldigt mycket i forum och annat om riktiga showstoppers. Men hade man köpt spelet, och sedan får man uppmaningen att böna och be om något som man borde få när man betalt för en produkt, det är nästan förnedrande. Och att de sedan säger att moddarna borde fixa till produkten, ja, jag vet inte riktigt vad man skall säga. Inte bara skall man betala för en undermålig produkt, man förväntas också fixa buggar i den.

Medlem

De efterlyser hjälp i buggsökandet...

Jag hoppas verkligen att det är som du säger Smergo, att utvecklarna är för lata för att leta upp dem själva. För i nuvarande skick behöver du vara bra jävla skicklig för att missa buggarna då de svärmar dig värre än ett pack med Buzzers.


signatur

[size="9"]CONCORD Notice: Don't drink and fly. Drunken jumping can result in loss of ship through "navigational error".[/size]

1
Skriv svar