Fet StarCraft II-film hos FZ

Inaktiv
Skrivet av NGaunt:

Ovanligt att Protoss fortfarande kan vinna med enbart zealots

Du kanske bara såg de först 1-2 minuterna innan zealotesen blev förintade av terrans siege tanks.

För precis som vanligt är zealots det starkaste start uniten (Marine,Zergling,Zealot). Sen har väl man aldrig kunnat vinna med enbart zealots förutom mot easy botar eller folk som aldrig lirat spelet förut.

Medlem

*gäsp*
Mitt intryck efter denna filmen

Inaktiv

Nice Nice Nice!!!


signatur

i7-4770K @4.3GHz, 16GB RAM, 120GB SSD + 5TB, GTX 780 3GB VRAM, 24" 144Hz 3D, Win8.1 PRO

Medlem

jag dör, det är underbart.

Sedan, till er som klagar på grafik och utsende etc. (inget whine eller flame) Det finns en anledning till att han säger "Nothing of this demo is final, we have a lot of polishing to do"

Älska sc2


signatur

Nämen!

Medlem
Skrivet av Struggle:

jag dör, det är underbart.

Sedan, till er som klagar på grafik och utsende etc. (inget whine eller flame) Det finns en anledning till att han säger "Nothing of this demo is final, we have a lot of polishing to do"

Älska sc2

Ingen chans att de kommer göra om grafiken avsevärt, direktionen är satt och kommer inte att ändras, kanske de polishar någon animation eller sju (7) och lägger till och drar bort lite poygoner här och var, men knappast stora ingripande skillnader. Jag tror att spelet har kommit väldigt långt faktiskt, det kanske kommer redan i höst, ingen vet...


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Ti.
Medlem

Tycker det är mer intressant med spelets fysikmotor än grafikmotor. Det är ju inte toksvårt att göra saker o ting snyggt men att få de olika enheterna att interagera trovärdigt och/eller bara så där sjukt, galet snyggt att trovärdighet inte spelar någon roll.

Ser fram emot spelet, BIG TIME!

Inaktiv

Ni som klagar på grafiken kan ju inte upskatta SC?

Såg jävligt häftigt ut, bryr mig inte alls om grafiken eftersom det viktigaste i spelet är känslan, hoppas att den finns kvar. Blizzards svåraste uppgift blir att få det här spelet lika balanserat, undrar vad Zerg och Terran får eftersom Toss får ett så överlägset vapen i Mothership.

Någon som har en idé om när man kan förvänta sig spelet? Höst? Vår 08?

EDIT: Jag tror på 31 mars 2008. 10 år efter första SC släpptes.

"Pardo said Blizzard could have also attempted to create a "Terran version" and a "Zerg version" of these new units and abilities, but the team did not. It is instead looking to balance the factions against one another while keeping them distinct."

Alltså inga mothership för terran

SC 2:heart:

Medlem
Skrivet av JohanSmith:

Vad kan man säga förutom; j-t snyggt och hyffsat inovativt...(men personligen saknar jag gamla godingar (utan resurssamlande) som Close Combat - någon som vet något mer i den changeren?))

Close Combat 6 kan vara på gång.

Tillbaka till ämnet: grafiken är godis, vill ha detta spelet omedelbums!

Medlem

Time Bomb.
Black Hole.

<3


signatur

PC: i5-10600K | 3070 Ti | 32GB DDR4 | nVME 1TB

Medlem
Skrivet av Hipshot:
Skrivet av Struggle:

jag dör, det är underbart.

Sedan, till er som klagar på grafik och utsende etc. (inget whine eller flame) Det finns en anledning till att han säger "Nothing of this demo is final, we have a lot of polishing to do"

Älska sc2

Ingen chans att de kommer göra om grafiken avsevärt, direktionen är satt och kommer inte att ändras, kanske de polishar någon animation eller sju (7) och lägger till och drar bort lite poygoner här och var, men knappast stora ingripande skillnader. Jag tror att spelet har kommit väldigt långt faktiskt, det kanske kommer redan i höst, ingen vet...

Jag tror absolut på att de kan ändra grafiken avskyvärt. Se bara Warcraft III, det gick från RPG-RTS med till en början sex raser till rötterna med mer RTS än RPG. Planen var att spelet skulle vara unikt men de beslöt sig till att behålla RTS temat.

Och om du inte tror det kan ändras så kan du ju ta en titt på detta.
http://www.sclegacy.com/show_image.php?features/evolution/ear...

Vad vi ser här är en tidig version av Starcraft... För mer bilder på hur Starcraft såg ut från början så kan du besöka www.sclegacy.com

Medlem

Webhallen.com har satt release till 4:e kvartalet i år. Kanske stämmer.


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Skrivet av Bard:

Och om du inte tror det kan ändras så kan du ju ta en titt på detta.
http://www.sclegacy.com/show_image.php?features/evolution/ear...

Vad vi ser här är en tidig version av Starcraft... För mer bilder på hur Starcraft såg ut från början så kan du besöka www.sclegacy.com

Är det en officiell promo-shot eller något som läckt ut i efterhand?

Spelprojekt ändras grymt mycket under utvecklingsperioden, men när man går ut officiellt och visar ett spel så vill man (iallafall i dagens läge) att grafiken ska representera slutprodukten.

Medlem

Den var officiell för tiden och presenterades på E3 1996.

Inaktiv
Skrivet av conthox:

Webhallen.com har satt release till 4:e kvartalet i år. Kanske stämmer.

Ja verkligen! Speciellt med tanke på att Blizzard själva inte ens gått ut med en enda hint om releasedatum!


signatur

Författare och poeter, Popplepress.com är här

Medlem
Skrivet av Maladict:
Skrivet av conthox:

Webhallen.com har satt release till 4:e kvartalet i år. Kanske stämmer.

Ja verkligen! Speciellt med tanke på att Blizzard själva inte ens gått ut med en enda hint om releasedatum!

Nja.

1) I en intervju sade dom att det "inte skulle dröja 10 år efter första SC" eller ngt liknande. I så fall så måste det ske innan nyår, eller strax efter.

2) Ur ren säljstrateisk synvinkel så borde de släppa den lagom till Julrushen, för att kunna kränga extra ex.


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Skrivet av conthox:

2) Ur ren säljstrateisk synvinkel så borde de släppa den lagom till Julrushen, för att kunna kränga extra ex.

Fanns det inte något rykte om Beta hösten 2007?
d.v.s. release till julrushen 2008.

Om det ska vara ute till december 2007 eller mars 2008 så bör de vara i beta ungefär nu (vilket är på tok för sent för att göra spelet officiellt)

Förvänta er inget tidigare än sommar/höst 2008. Spel tar tid att göra även för vanliga utvecklare. Och detta är Blizzard.

Medlem

Hm... tittade på den högupplösta med gameplay och kommentator. Nu blev jag såld. Ser ut som ett bra spel.
Å andra sidan står och faller det med balans mellan enheterna... Tar de stats och sådant direkt från SC1 tro?


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

Medlem

Tycker det ser tråkigt och intetsägande ut - MEN jag hoppas ni som är fan av förra spelet blir nöjda


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

12
Skriv svar