PS3 med 80 GB släpps nästa månad

Robot
PS3 med 80 GB släpps nästa månad
Medlem
PS3 med 80 GB släpps nästa månad

Ganska onödigt ändå när man kan byta till vilken standard hårddisk som helst, eller har jag fel?


signatur

Besök Patch Is Online för väldigt svala spelrecensioner.

Inaktiv

Lite cred ska väl Sony ha, inte lätt att hitta så små hårddiskar nu för tiden.

Känns mer Pentium 3 än nextgen.- hårddiskarna iaf

Medlem
Skrivet av Maekh:

Lite cred ska väl Sony ha, inte lätt att hitta så små hårddiskar nu för tiden.

Hahahahahaha

Medlem

Kan man öppna maskinen o byta HDD? Exempelvis om sony väljer att sälja deras 80GB HDDs separat så kanske man kan byta lr?

Medlem
Skrivet av n0llk0ll0:

Kan man öppna maskinen o byta HDD? Exempelvis om sony väljer att sälja deras 80GB HDDs separat så kanske man kan byta lr?

Det sitter en helt vanlig 2.5" i Ps3, så man kan köpa en hdd och byta skälv tar typ 5 minuter.:D


signatur

Det är inte jag som är konstig, det är ni som är tråkiga

Medlem

Det är väll ganska logiskt med tanke på att de mindre hårdiskarna minskar i produktion p.g.a. de ökade storlekarna i bärbara datorerna. Då kan/är det billigare att köpa de större hårdiskarna för de massproduceras i en mycket större skala. Alla tjänar på det!

Jaha.. Man börjar ju undra om det där påståendet att europa var Sonys viktigaste marknad verkligen stämmer Fast, att det var skitsnack visste man redan från början.

Medlem

inte så dumt med en störe hårddisk men e de inga andrq förbättringar så e de väll inte mycket å snacka om

de e ju bara gå in till sin lokala datafirma och köpa en större disk


signatur

Robert Bond www.bondmaster.tk
gratis spel från 3drealms: ftp.3drealms.com

Medlem

Inget att vara avundsjuk på.


signatur

Den som äger mest när han dör vinner

Medlem
Skrivet av Maekh:

Lite cred ska väl Sony ha, inte lätt att hitta så små hårddiskar nu för tiden.f

haha

Medlem

Kanske är ett steg i utvecklingen mot deras "Video-on-Demand" tjänst?

Medlem

Jag ska stoppa in en 160gb i min


signatur

Meep!

Inaktiv

Vad är bäst för PS3 då? 5400 RPM eller 7200 RPM? Originalhårddisken är väl 5400 RPM, men frågan är om värmen eller hastigheten från en 7200 RPM kan få PS3:an att bete sig underligt? Vore bra att veta, då jag funderar på att köpa en PS3.

PaZ
Medlem
Skrivet av CodeMasterMike:

Jaha.. Man börjar ju undra om det där påståendet att europa var Sonys viktigaste marknad verkligen stämmer Fast, att det var skitsnack visste man redan från början.

Var det i samma citat som de sa "Europa bryr sig inte om att de får PS3 flera månader efter USA och Japan"?

Medlem

Förstår inte grejen, från 60 till 80 är ju så otroligt onödigt för dom.. de gjorde rätt som skrota 20gigs.. då kanske de kunde sänkt priset på 60 gigs versionen bara..

Medlem

blir det inte billigare att tillverka maskinen om dom stoppar in större HDD ?


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem

Uppdatering på det där förresten, Sony säger att de för tillfället har inga planer på att släppa 80gb versionen i något annat land.

Medlem

Att öka från 60gb till 80gb? Ser absolut ingen anledning till ett sådant litet hopp. Det skulle vara om man slutar sälja 60gb helt och fortsatte på 80gb.

Inaktiv
Skrivet av fanboy:

Inget att vara avundsjuk på.

ok:up:

Flakmonkey

Lär ju bara bero på att det helt enkelt finns en bättre och billgare tillgång av 80gb-diskar. Skulle inte bli förvånad om de började stoppa in det i övriga maskiner när de "vanliga" börja sälja slut. 20gb mer är ju knappast ett stort säljargument.

Medlem

Jag var verkligen på hugget att handla in PS3, men efter hur Sony behandlat europa i hela det här fiaskot så lät jag bli, blir så besviken på dem...och nu det här
" Sony har inga som helst planer på att lansera modellen här."
Skiter fullständigt i 20 gb hit eller dit, det är mest deras sätt att behandla europa som gör mig fly förbannad och som ser till att jag INTE kommer handla en PS3

Flakmonkey

Varför tar folk förseningen så otroligt personligt? Som om de hade åkt hem till folk och spottat dem i ansiktet. Tittar man på beslutet rent objektivt är det inte svårt att förstå varför de gjorde så... Skulle de försena den i Japan eller USA till förmån för Europa? Det vore ren idioti...

Visst är det trist att Sony tog det beslutet som de gjorde, men det känns rätt långsökt att de skulle göra det för "skojs" skull. Det är ju knappast ett beslut de tjänar något på, de minimerar bara förlusten... men men

Medlem

Bash them! BASH THEM!!!... eller?

Finns säkert nåt helsmart beslut bakom det här som vi inte förstår oss på utan att ha all fakta.

Medlem
Skrivet av Chewie:

Jag var verkligen på hugget att handla in PS3, men efter hur Sony behandlat europa i hela det här fiaskot så lät jag bli, blir så besviken på dem...och nu det här
" Sony har inga som helst planer på att lansera modellen här."
Skiter fullständigt i 20 gb hit eller dit, det är mest deras sätt att behandla europa som gör mig fly förbannad och som ser till att jag INTE kommer handla en PS3

Vad jag fattar de som så kommer den bara att släppas i Korea, alla andra länder kommer att bli utan dvs, så detta är inget som bara drabbar Europa. Detta kan ju kanske vara en lösning till att koreanerna möjligtvis har de svårare att få tag på större 2,5" SATA-diskar än vad vi har? Men, men... Big deal om dom får tillgång till en 80gb-version, du kan när som helst köpa en större disk och byta ut 60gigarn.

Medlem
Skrivet av Hubbe:

Bash them! BASH THEM!!!... eller?

Finns säkert nåt helsmart beslut bakom det här som vi inte förstår oss på utan att ha all fakta.

Det enda JAG vet är att Sony fullständigt skiter i vår kontinent. Var inte det uppenbart när deras pressmeddelande förklarade förseningen av lanseringen här i Europa som "att vi ändå inte skulle bry oss och att det visades när vi inte brydde oss vid exempelvis lanseringen av Playstation"?

Vad är det för bullshit?
Screw Sony

Flakmonkey
Skrivet av Swe.Stars:

Det enda JAG vet är att Sony fullständigt skiter i vår kontinent. Var inte det uppenbart när deras pressmeddelande förklarade förseningen av lanseringen här i Europa som "att vi ändå inte skulle bry oss och att det visades när vi inte brydde oss vid exempelvis lanseringen av Playstation"?

Vad är det för bullshit?
Screw Sony

Det var inte ett pressmeddelande och varför gnäller inte folk när Nintendo och Microsoft gör exakt samma sak? Varför gnälls det inte över att det är en hel del spel som aldrig släpps i Europa och vi inte kan få tag på dem eftersom maskinen inte är regionsfri. Varför spyr inte folk galla när Microsoft håller inne releasen av Elite i Europa? Eller när de helt struntar i Europa när det gäller deras video on demand-tjänst...

Enda som Sony gjorde, som inte Nintendo eller Microsoft har gjort, är att säga anledningen till varför Europa kommer i andra hand. Microsoft och Nintendo tänker på exakt samma sätt men de säger de inte rakt ut.

Säger inte att Sony är bättre än de andra, för det är de verkligen inte, bara att alla tre är lika bra och dåliga. Alla tre är företag som gör vad de kan för att maximera sin vinst och att Sony får skit för att de säger som det verkligen är när det gäller Europa är imho bara löjligt.

Inaktiv
Skrivet av Nosnos:
Skrivet av Swe.Stars:

Det enda JAG vet är att Sony fullständigt skiter i vår kontinent. Var inte det uppenbart när deras pressmeddelande förklarade förseningen av lanseringen här i Europa som "att vi ändå inte skulle bry oss och att det visades när vi inte brydde oss vid exempelvis lanseringen av Playstation"?

Vad är det för bullshit?
Screw Sony

Det var inte ett pressmeddelande och varför gnäller inte folk när Nintendo och Microsoft gör exakt samma sak? Varför gnälls det inte över att det är en hel del spel som aldrig släpps i Europa och vi inte kan få tag på dem eftersom maskinen inte är regionsfri. Varför spyr inte folk galla när Microsoft håller inne releasen av Elite i Europa? Eller när de helt struntar i Europa när det gäller deras video on demand-tjänst...

Enda som Sony gjorde, som inte Nintendo eller Microsoft har gjort, är att säga anledningen till varför Europa kommer i andra hand. Microsoft och Nintendo tänker på exakt samma sätt men de säger de inte rakt ut.

Säger inte att Sony är bättre än de andra, för det är de verkligen inte, bara att alla tre är lika bra och dåliga. Alla tre är företag som gör vad de kan för att maximera sin vinst och att Sony får skit för att de säger som det verkligen är när det gäller Europa är imho bara löjligt.

Quotet for truth...

1
Skriv svar