Artikelserie del tre - Splinter Cell: Conviction

Robot
Medlem
Artikelserie del tre - Splinter Cell: Conviction

Verkar bli ett skitbra spel! Kan inte vänta, älskar verkligen splinter cell-serien!

Medlem

Återigen, det är ett MULTIplattformspel, lista det som det plz!


signatur

Förövrigt tycker jag att ocensurerat ska återföras!

fue
Medlem

håller med, en bra serie

Medlem

det är rätt bra endå att dom vågar satsa på att göra något helt nytt med Splinter Cell och inte bara göra samma sak hela tiden.
detta kommer nog bli riktigt sweet.

Inaktiv
Skrivet av simulacra:

Återigen, det är ett MULTIplattformspel, lista det som det plz!

Conviction är exklusivt för Xbox 360.

Medlem

länk om exklusivitet till 360.

Var dock ett tag sedan artikeln skrivs men har inte hört något annat, någon som har en annan nyare länk som säger något annat kan ju posta den.

Medlem

http://pc.ign.com/objects/902/902604.html

Som där tex?

Eller en quote från wikipedia
"Tom Clancy's Splinter Cell: Conviction is the fifth installment in the Splinter Cell series of video games. Conviction will be developed by Ubisoft Montreal (developers of Splinter Cell, Splinter Cell: Chaos Theory and the 6th generation versions of Splinter Cell: Double Agent) and published by Ubisoft. While not much is known about the game in its current state, 1UP.com confirmed the game's exclusivity to the Xbox 360 and Games for Windows platforms. [1]"

http://en.wikipedia.org/wiki/Tom_Clancy's_Splinter_Cell:_Conv...

Sen har vi en quote från game informer som skrivit en artikel om SCC

http://www.firingsquad.com/news/newsarticle.asp?searchid=1550...

Nuförtiden är xbox och pc samma sak, båda är microsoftfranchises, motorerna går att köra över båda plattformarna mm mm.
Traditionen är även att en "exclusive" innebär att spelet inte släpps på ngra andra konsoler än den medans PCn fått en version de med eftersom samma titelpenismätning inte pågår där.


signatur

Förövrigt tycker jag att ocensurerat ska återföras!

Medlem

hupp hehe nice i guess. Ubisoft är ju inte direkt kända för att hålla sina titlar exklusiva ändå hehe Men spelet är 360 konsol exklusivt vilket är jävligt surt för dom som köpte dubbleagent till ps3an och ville lira fortsättningen.

Sålänge det släpps på PC också kommer jag inte gå ut med plakat iallafall.


signatur
Inaktiv

Spelet utvecklas väll endå exklusivt för 360, för att sedan släppas till PC vid ett senare tillfälle? Precis som det första spelet.. för mig att jag läst det någonstans

Antikvitet
Skrivet av simulacra:

Nuförtiden är xbox och pc samma sak, båda är microsoftfranchises, motorerna går att köra över båda plattformarna mm mm.
Traditionen är även att en "exclusive" innebär att spelet inte släpps på ngra andra konsoler än den medans PCn fått en version de med eftersom samma titelpenismätning inte pågår där.

Världen är tyvärr inte så svart och vit.

Ta till exempel svenskutvecklade #The Darkness. Spelet utvecklas på pc (är körbart på pc), men släpps till 360 och PS3. Varför? Ja du. Piratkopiering? Handkontroll? You name it.


signatur

John Severinson, före detta chefredaktör - Läs min blogg

Medlem
Skrivet av John:

Ta till exempel svenskutvecklade #The Darkness. Spelet utvecklas på pc (är körbart på pc), men släpps till 360 och PS3. Varför? Ja du. Piratkopiering? Handkontroll? You name it.

Ja, men nu har inte darkness en lojal spelbas på PC som SC har, det är i slutändan upp till utgivaren att bestämma plattformen, och de följer pengarna mer än vad utvecklarna gör...
Sen handlar det även om vilet sorts spel det är, en del spel passar inte på PCn helt enkelt, the darkness verkar vara ett av dem.


signatur

Förövrigt tycker jag att ocensurerat ska återföras!

1
Skriv svar