Tom Clancy's Splinter Cell: Double Agent (PS3)

Robot
Tom Clancy's Splinter Cell: Double Agent (PS3)

Splinter Cell: Double Agent är ännu ett i raden av spel som portats från Xbox 360 till Playstation 3. Likt många andra titlar som vandrat i liknande skor har det begåvats med ett antal mer eller mindre meningslösa tillägg, men i det här fallet kan de inte dölja det slarviga hantverket som Ubisofts Shanghai-studio bjuder på.


Medlem
PS3-test - Splinter Cell: Double Agent

haha börjar bli så trött på ps3 recensionerna på denna sida

"Nu vet vi alla att Sonys nya maskin inte är en dröm att arbeta med, men flera utvecklare har redan visat att det går alldeles utmärkt. Kanske beror dessa tillkortakommanden på tidsbrist, avsaknad av kompetens eller slarv, vi kan inte veta exakt. Vad vi däremot kan konstatera att det osar en hel del respektlöshet gentemot de som äger en Playstation 3"

Får jag fråga vad detta har med recensionen att göra? visst nämn att det är problem med framerate och so on, men att börja med massor av spekulationer varför verkar jävligt onödigt? Kanske måste försvara den till en grad och skylla på nåt för att försvara sina 6000-6500krs blu-ray spelare med extra funktion att spela spel?

Men håller med, avskyr slarviga portar.

Medlem

uch grafiken från screensen va bu å bä :/ ser mycket bättre ut på min pc ingen aa&af ellr bara dåliga screens??


signatur

Смерть решает все проблемы. Нет человека, нет проблем

Medlem

^-- Att jämnföra med PC är inte direkt sjyst tycker jag, men jag tror på dåliga screens. Hoppas inte för allt i världen att det ser ut sådär på en HDTV.

Inaktiv
Skrivet av Drunken_monkey_boxer:

Kanske måste försvara den till en grad och skylla på nåt för att försvara sina 6000-6500krs blu-ray spelare med extra funktion att spela spel?

var det inte du som klagade på när folk (t ex jag) trollade i Wii trådar?
blev jävla skrik om att man inte få skriva negativa saker om Wii i dess egna trådar..men du, sitter i varje ps3 tråd och trashar.

on topic:
på tok för högt betyg..worst game ever (förutom mario och Wii dvs)

Medlem
Skrivet av F3D:
Skrivet av Drunken_monkey_boxer:

Kanske måste försvara den till en grad och skylla på nåt för att försvara sina 6000-6500krs blu-ray spelare med extra funktion att spela spel?

var det inte du som klagade på när folk (t ex jag) trollade i Wii trådar?
blev jävla skrik om att man inte få skriva negativa saker om Wii i dess egna trådar..men du, sitter i varje ps3 tråd och trashar.

on topic:
på tok för högt betyg..worst game ever (förutom mario och Wii dvs)

bra sagt!

on topic:
hoppas alla dessa dåliga portningar slutar, blir så trött. Oblivion är väl den enda portningen som blivit bra...eller?


signatur

- I mean gaming journalists look bad just writing about stuff, but when you put them in front of a camera...a whole new dimension of bad is created.

Medlem
Skrivet av F3D:
Skrivet av Drunken_monkey_boxer:

Kanske måste försvara den till en grad och skylla på nåt för att försvara sina 6000-6500krs blu-ray spelare med extra funktion att spela spel?

var det inte du som klagade på när folk (t ex jag) trollade i Wii trådar?
blev jävla skrik om att man inte få skriva negativa saker om Wii i dess egna trådar..men du, sitter i varje ps3 tråd och trashar.

on topic:
på tok för högt betyg..worst game ever (förutom mario och Wii dvs)

^-- Ingen aning hehe Hitta tråden så kan ja kolla om det var ja ;P Men jag försökte mer trycka på att folk blir chockade när något ser dåligt ut på ps3an, måste förklara bort sig med massor av saker. Det är bara en crappy ass port, inget annat. Och spel kan se förjävliga ut på alla konsoller, ps3an kommer inte ändra på detta.

Medlem
Skrivet av redmac:
Skrivet av F3D:
Skrivet av Drunken_monkey_boxer:

Kanske måste försvara den till en grad och skylla på nåt för att försvara sina 6000-6500krs blu-ray spelare med extra funktion att spela spel?

var det inte du som klagade på när folk (t ex jag) trollade i Wii trådar?
blev jävla skrik om att man inte få skriva negativa saker om Wii i dess egna trådar..men du, sitter i varje ps3 tråd och trashar.

on topic:
på tok för högt betyg..worst game ever (förutom mario och Wii dvs)

bra sagt!

Bra sagt? Han vet ju inte ens om det var jag ju O.o

On topic: Måste säga att jag inte tyckte om systemet de har gjort i detta spel med dom två olika "faktionerna" :/ men ett gött försök att ändra gameplay lite. Nästa ska de väl göra som i assassins creed? Ett man ska gömma sig i folkmassor istället för mörkret

Medlem

Grafiken va ju riktigt urusel, men som sagt, det är en port och en jävligt dålig en tydligen. Men vad kan man förvänta sig av Shanghai-kontoret? Jag kan inte komma på något bra som Shanghai gjort, Pandora Tomorrow va ju största floppen i serien och Double Agent må kanske vara ett bra spel men man får ju nästan leta efter ett spel som kraschar mer. Ne, tacka vet jag Chaos Theory, där fanns de inget att klaga på, förutom Starforce möjligtvis då. Känns iaf tryggt att veta att Montreal tar hand om utvecklingen av Conviction

Medlem
Skrivet av Mahone:

Grafiken va ju riktigt urusel, men som sagt, det är en port och en jävligt dålig en tydligen. Men vad kan man förvänta sig av Shanghai-kontoret? Jag kan inte komma på något bra som Shanghai gjort, Pandora Tomorrow va ju största floppen i serien och Double Agent må kanske vara ett bra spel men man får ju nästan leta efter ett spel som kraschar mer. Ne, tacka vet jag Chaos Theory, där fanns de inget att klaga på, förutom Starforce möjligtvis då. Känns iaf tryggt att veta att Montreal tar hand om utvecklingen av Conviction

Co-Op i CT går ju att gnälla på...buggigt som bara den, synd för när det väl funkade så var det svinkul och i övrigt så är det det bästa SC-spelet hitills. Har väldigt höga förväntningar på Conviction...

Inaktiv

Fula screens. Tycker iofs att Double Agent inte ser så värst snyggt ut på PC heller. Inte med dagens krav på grafik.

Hoppas nästa del i serien blir bättre. Snyggare och med färre buggar.


signatur

People think it must be fun to be a super genius, but they don't realize how hard it is to put up with all the idiots in the world.

Medlem

^-- Detta ser ut att vara en bra början iallafall hehe

Medlem

har bara provat ett splinter cell å de spela jag i typ 10 minuter sen hitta jag en bugg som gjorde att man kunde hoppa från första banan genom att bugga upp för en vägg... hehe man hamnar utanför kartorna..
och så kändes inte spelet som min stil häller gillade det inte styrningen på Pc va jobbig.. hadde nog funkat bättre i konsoll
kommer dock inte ihåg vad det heter men ja fick med det när ja köpte mitt x800 engång i tiden

Medlem

Kontrollen på PCn är perfekt, att fler inte använder mushjulet för att bestämma hastigheten man rör sig i spel fattar jag inte.


signatur

Förövrigt tycker jag att ocensurerat ska återföras!

Bt
Medlem

Ingen som har något att anmärka på bilden på förstasidan?

Kvinnlig agent i kortkort och strumpbyxor?


signatur

[http://palmblad.inara.nu] Min webbsida...

Medlem

Splinter serien är död!! tack Ubi för att ni har tagit död på en underbar serie som slutade vara underbar efter Chaos theory.

Må dom brinna.

Medlem
Skrivet av SWEBarb:

Splinter serien är död!! tack Ubi för att ni har tagit död på en underbar serie som slutade vara underbar efter Chaos theory.

Må dom brinna.

håller inte med. jag spelade första och det var bra, testade andra och tröttnade efter 30 minuter, testade tredje och tröttnade efter 10 minuter. mycket besviken på att inget nytt hände med serien.
sen kom double agent och jag satt som klistrad i en vecka, äntligen händer det något med serien. DA var långt ifrån perfekt, saker som JBA-högkvarteret man besöker om och om igen var riktigt dåligt gjort. men i det stora hela var det ett lyft och nya Conviction verkar ju ge ännu mer nytt blod i serien.


signatur

"I disapprove of what you say, but I will defend to the death your right to say it." - Evelyn Beatrice Hall

Medlem

Splinter Cell 1 var bra, pandora towmorrow var väldigt dåligt, Chaos Theory var bra, Double Agent var sådär. Hoppas att 5 blir bra.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Inaktiv

ännu en portning till ps3.
zzzzz

Inaktiv
Skrivet av Wii Wii:

ännu en portning till ps3.
zzzzz

tur att Wii bara haft spel som är exklusivt utvecklade till den än så länge då..alla med otroligt höga betyg där kontrollerna hyllas till skyarna

Medlem

Men jag gillade ju Pandora Tommorow


signatur

dom förnedrar hela Gamer-world!!!

1
Skriv svar